چگونه از برنامه کمتر شناخته شده اپلPodcast Producer استفاده کنیم؟ (ویژه مک)

چگونه از برنامه کمتر شناخته شده اپلPodcast Producer  استفاده کنیم؟ (ویژه مک)
  • 1390/11/6
  • محمدرضا ارجمندی
  • 1

 

اگرچه رسانه ای به نام پادکست (رسانه دیجیتال قابل دانلود از اینترنت) برای بیش از یک دهه مورد استفاده مردم جهان است، اما هرگز محدود به تولیدات آنلاین حرفه ای و متعلق به چهره های مشهور نیست. همچنین، لازم نیست پادکست بر روی iTunes یا دیگر سایت های محبوب پادکست بازها ارسال شود. آنها را می توان برای استفاده در خانه، برای کسب و کار کوچک، در مدارس و کلاس های درس و ارتباطات داخلی درون سازمان ایجاد و مورد استفاده قرار داد.

پیش از این ثابت شده است تهیه پادکست، یک راه موثر برای برقراری ارتباط و یا سرگرمیست و به این ترتیب برای رفع نیازهای اساسی ارتباطی، کاربران مکینتاش، ممکن است علاقه مند به استفاده از برنامه کمتر شناخته شده موجود در سیستم عامل Mac OS X  نگارش شیر باشند، برنامه ای که مستقیما در پوشه برنامه های کاربردی گنجانده نشده، بلکه در پوشه نرم افزارهای Utilities می باشد که در پوشه برنامه های کاربردی یا Applications قرار گرفته است .

ویژگی های برنامه Producer

از بسیاری جهات ، برنامه Podcast Producer بسیار شبیه به آخرین نسخه نرم افزار پخش کننده QuickTime اپل است، زیرا در آن می توانید با محتوای صوتی ، تصویری و تصاویر ضبط شده از صفحه نمایش دسکتاپ کار کنید.

 

مهمترین تفاوت بین دو برنامه این است که Podcast Producer  اجازه می دهد تا به ذخیره و مدیریت تولیدات خود مبادرت کنید، همچنین برای پادکست ها یادداشت بگذارید، و قسمت های تهیه شده را در وب سرور خانگی یا محلی آپلود و قابل دسترس برای سایر کاربران شبکه محلی کنید.

چگونه از Producer استفاده کنیم؟

راه اندازی و استفاده از برنامه پادکست پرودوسر نسبتا آسان و سرراست است. هنگامی که شما برای اولین بار برنامه  را باز می کنید، می توانید یک پادکست جدید را به سادگی با قرار دادن یک نام برای اثر خود و کلیک کردن بر روی آیکون “اضافه کردن یک قسمت جدید”  (Add a new episode) در وسط محیط برنامه آغاز کنید.

 

سپس، در نوار ابزار پایین یا ضبط با دوربین/ iSight  یا ضبط از روی دسکتاپ را برای تولید خود انتخاب کنید.

پادکست پرودوسر ابزارهای پیشرفته برای ضبط چندگانه را شامل نمی شود، و همچنین به شما امکان اضافه کردن فایل های چند رسانه ای خارجی را به صورت ایمپورت کردن  به نرم افزار برای گنجاندن در فایل پروداکشن نمی دهد. با این حال ، شما می توانید از آن برای ضبط (از طریق video screen capture) فایل های Keynote و یا پاورپوینت ، یا ایمپورت کردن پروداکشن های ایجاد شده خارج از این برنامه استفاده کنید.

 

بنابراین پرودوسر احتمالا در هنگام تهیه تولیدات کوتاه که نیاز به ویرایش زیاد و کار فیلمبرداری ندارند راه حل مناسبی است. همانند QuickTime Player ، شما می توانید فیلم های کوتاهی از ابتدا تا انتهای پروداکشن درون آن قرار دهید. اگر نیاز به ضبط از نو پیدا کردید، لازم نیست که یک اپیزود جدید راه اندازی کنید، بلکه خیلی ساده دکمه ضبط را کلیک کرده و به برنامه اجازه دهید روی پروداکشن کنونی فایل جدید را بازنویسی کند.

 

امکانات به اشتراک گذاری

شما می توانید پادکست تولیدی خود را ذخیره کنید و آن را در آیتونز ، روی میزکار ، یا از طریق پست الکترونیکی به اشتراک بگذارید. شما همچنین می توانید آن را بر روی سرور خانگی یا آنلاین ارسال کنید (توجه داشته باشید، Podcast Producer  در اولین نگارش خود با آخرین نسخه از Lion Server  که شامل ویژگی ها و کارکردهای اضافی می باشد کار می کند.)

 

پادکست پرودوسر می تواند تولیدات شما را بر اساس محلی که شما برای اکسپورت کردن انتخاب می کنید کدگذاری کند. شما همچنین می توانید اطلاعات پادکست ، از جمله عنوان ، توضیحات ، کپی رایت ، کلمات کلیدی ، و تصویر پادکست را درون آن تعبیه کنید.

 

در حالی که دیگر محصول اپل یعنی برنامه GarageBand شامل تعداد زیادی از قابلیت های پیشرفته، برای خلق تولیدات حرفه ای در زمینه پادکستینگ می باشد، Podcast Producer  می تواند همه نیازمندی های شما را  برای ضبط اولیه و اماتوری پادکست فراهم آورده و به شما کمک کند در کوتاه ترین زمان ممکن آن را تولید و منتشر کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پادکست ، با این مقالات شروع کنید:

چگونه برنامه آنلاین گفتگوی زنده خود را داشته باشیم؟

 

راهنمای راه اندازی وب سایت پادکست و فید با استفاده از وردپرس و Podpress

 

ایجاد و مدیریت آسان یک وبلاگ پادکست  با Podcast Generator

 

اجازه دهید نظرات شما را در زمینه استفاده از برنامه Podcast Producer در بخش نظرات بدانیم!

منبع: Makeuseof

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام سیستم عامل من mac os x هست ولی نگارش شیر نیست چطور میتونم به این نرم افزار دسترسی پیدا کنم ؟؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *