راهنمای تولید پادکست: قسمت سوم

راهنمای تولید پادکست: قسمت سوم
  • 1393/7/17
  • بهراد جاود
  • 2

در قسمت دوم این سری مقالات در مورد فرمت پادکست با شما صحبت کردم و قرار شد در قسمت سوم یعنی همین قسمت در مورد محل ضبط پادکست بحث کنیم. همان‌طور که احتمالا می‌دانید نمی‌توان در هر کجا و با هر شرایطی پادکست را ضبط کرد. اگر می‌خواهید پادکست شما کیفیت خوبی داشته باشد، نویز نداشته باشد و کسی که قرار است پادکست شما گوش کند اعصاب‌ش خورد نشود باید سعی کنید شرایط محیط را طوری آماده کنید که صداهای مزاحم به حداقل خود برسند.

Podcasting-tips-with-cohosts-The-Audacity-to-Podcast-114-712x400

برای ضبط کردن دنبال ساکت‌ترین و دنج‌ترین نقطه خانه یا محل کار خود بگردید. جایی که می‌دانید سر و صدا ندارد و شما می‌توانید با خیال راحت پادکست خود را ضبط کنید. هر اتاقی را که انتخاب می‌کنید، در زمان ضبط درب اتاق را ببندید تا صدای بیرون اتاق به داخل اتاق نرسد. قبل از ضبط به افراد دیگری که در آن محیط هستند اطلاع بدهید که به اتاق ضبط پادکست شما وارد نشوند چون شما در حال ضبط هستید. اگر ممکن است یک برچسب مزاحم نشوید هم به دستگیره درب وصل کنید تا اگر کسی یادش رفت نباید وارد اتاق شود، با دیدن آن برچسب یادش بیافتد.

تمام دیوایس‌های خود مثل تبلت یا اسمارت فون خود را در حالت بی صدا قرار دهید. مسلما دلتان نمی‌خواهد که در طول ضبط پادکست ناگهان صدای زنگ خوردن گوشی‌تان کار را خراب کند. صدای خود کامپیوتر را هم تا انتها کم کنید تا اگر صدای نوتیفیکیشن‌های کامپیوتر مشکلی ایجاد نکند.

مطمئن شوید جایی که انتخاب کرده‌اید طوری نباشد که صدای شما را اکو کند. کمی بلند بلند صحبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که صدای شما در آن محیط اکو نمی‌شود. کولر یا هر وسیله دیگری که فکر می‌کنید مزاحمت صوتی دارد را در زمان ضبط پادکست خاموش کنید. اگر صندلی‌تان صدا می‌دهد، آن را هم با یک صندلی کم سر و صدا عوض کنید.

به پایان این قسمت از سری مقالات راهنمای تولید پادکست رسیدیم. در قسمت بعد به این می‌پردازیم که چطور قسمت اول پادکست خود را آماده کنید. منتظر کامنت‌های شما هستم.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام واقعا عالی بود
    فقط اگه لطف کنید بخشهای دیگه رو سریعتر بذارید ممنون میشم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *