ذخیره‌ی پست‌ها، عکس‌ها و ویدیو‌های مختلف فیس‌بوک

ذخیره‌ی پست‌ها، عکس‌ها و ویدیو‌های مختلف فیس‌بوک
  • 1393/5/1
  • پرهام مارزلو
  • 0

فیس‌بوک بدون شک پرکاربر‌ترین شبکه اجتماعی جهان است که میلیون‌ها کاربر را به خود جذب کرده است. یکی از ویژگی‌هایی که کمبود آن در فیس‌بوک ویندوز و موبایل احساس می‌شد، ذخیره‌ی لینک‌ها، عکس‌ها، پست‌ها و ویدیوهای آن برای دسترسی به آن‌ها در هفته ٬ ماه و حتی سال آینده است. حتی گاهی وقت‌ها ممکن است بخواهید به یک صفحه‌ی قدیمی سر بزنید اما نام آن را فراموش کرده باشید.

A view of Facebook's logo May 10, 2012 i

خوشبختانه فیس‌بوک پس از مدت‌ها این مشکل را با قرار دادن یک گزینه جدید به نام Save حل کرده است. این ویژگی به شما امکان ذخیره یک مکان ٬ مطلب ٬ عکس و فیلم و… از صفحه خبرهایتان را می‌دهد.  دکمه‌ی Save مطابق شکل در سمت راست و بالای مطلب قرار گرفته است و به شما امکان ذخیره کردن را می‌دهد. این گزینه برای کاربران ویندوز ٬ اندروید و ios قرار داده شده است و به مرور برای تمام کاربران قابل دسترسی می‌باشد.

1در ویندوز برای ذخیره مطلب مورد نظر کار سختی در پیش ندارید. کافی است بر روی گزینه‌ی موجود در بالا و سمت راست کلیک کنید و بر گزینه‌ی Save کلیک کنید (مطابق شکل بالا). همچنین می‌توانید برای پاک کردن یک مطلب از لیست بوک مارک‌های خود ٬ دوباره به همین مسیر رفته و بر روسی گزینه‌ی Unsave کلیک نمایید (مطابق شکل زیر).

2همچنین برای مشاهده تمام مطالبی که از طریق این روش ذخیره کرده‌اید می‌توانید وارد بخش Favorites شده و بر روی گزینه‌ی Saved links کلیک کنید. بدین ترتیب لیستی از تمامی مطالبی که در فیس بوک ذخیره کرده‌اید ٬ نمایان می‌شود. خوشبختانه تمامی مطالب دسته‌بندی شده اند؛ مثل عکس‌ها٬فیلم‌ها٬مکان‌هاو…

3ذخیره لینک‌ها و مطالب در اندروید و ios

ذخیره کردن فایل‌ها در موبایل مشابه با وب می‌باشد؛ بدین صورت که بر روی فلش کنار مطلب کلیک کرده و در آن گزینه Save را انتخاب می‌کنید. در صورتی که بخواهید آن مطلب را از حالت ذخیره خارج کنید نیز می‌توانید از همین طریق و با استفاده از گزینه Unsave آن را حذف نمایید. برای مشاهده لیست موارد ذخیره شده نیز کافیست وارد بخش بیشتر شوید و به دنبال گزینه Saved بگردید (مطابق شکل).

fb-ios-save

fb-ios-saved-posts

در اینجا نیز تمامی مطالب ذخیره شده به صورت کاملا مرتب دسته‌بندی شده‌اند. با انتخاب آن‌ها ٬ می‌توانید گزینه‌های اضافه کردن به آرشیو ٬ به اشتراک‌گذاری‌ آن‌ها و مشاهده آن‌ها دسترسی داشته باشید.

fb-share-post

فیس‌بوک این امکان را برای برخی از کاربران فعال کرده است و اگر شما هنوز به آن دسترسی ندارید به زودی برایتان فعال خواهد شد. همچنین برخی از صفحات خاص نیز این ویژگی را ندارند و شاید به خاطر دلابل امنیتی و خصوصی این امکان را قرار نداده‌اند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *