خرید کدامیک عاقلانه تر است OPPO R7 یا OPPO R7 plus

خرید کدامیک عاقلانه تر است OPPO R7 یا OPPO R7 plus
  • 1394/3/1
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که دو روز پیش اعلام کردیم، یکی از گوشی های جدید اندرویدی خوش استایل، معرفی شد که در این معرفی دو نمونه از برند oppo معرفی شدند. به طور کامل در مقاله ای به نام ویژگی های گوشی تازه متولد شده ی OPPO R7 Plus به بررسی ویژگی های ظاهری و سخت افزاری، و نرم افزاری این گوشه پرداختیم و کمی این گوشی را با رقبایش به چالش کشیدیم. اما کمپانی های تولید کننده ی گوشی هوشمند به روال دوقلو سازی هایشان کماکان ادامه می دهند. به عنوان نمونه oppp اینبار OPPO R7 و OPPO R7 plus را با هم معرفی کرده است که انتظار می رود معرفی های اینچنینی نشان از تفاوت های محسوس داشته باشند. حالا ما به بررسی این دو گوشی می پردازیم:

OPPO R7
OPPO R7

وجوه اشتراک OPPO R7 و OPPO R7 plus  در زمینه طراحی

این دو گوشی هر دو در رده ی اسمارت فون های اندرویدی می باشند که تحت سیستم عامل Android (4.4)   با رابط کاربری ColorOS 2.1 به کاربران سرویس دهی می کنند. بدنه ی هر دو نیز فلزی است که بر زیبایی آن ها افزوده است.

تمایزات در زمینه طراحی

از نظر قانونا باید OPPO R7 plus بزرگتر از OPPO R7 باشد به همین دلیل نیز باید از وزن بیشتری برخوردار باشد. در این باره ابعاد این گوشی به صورت ۱۵۸ × ۸۲ × ۷٫۷۵ میلی متر بیان شده است که به دلیل ضخامت بالاتر از ۷ میلی متر نمی توان گفت در رده ی گوشی های باریک باشد اما گوشی OPPO R7 دارای ابعاد ۱۴۳ × ۷۱ × ۶٫۳ میلی متر می باشد و می توان آن را در لیست گوشی های باریک روز دنیا مطرح کرد. از نظر وزن هم OPPO R7 plus سنگین تر از OPPO R7 است. ( ۱۴۷ گرم در مقابل ۲۰۳ گرم )

OPPO R7
OPPO R7

وجوه اشتراک OPPO R7 و OPPO R7 plus  در زمینه نمایشگر

در مورد نمایشگر نیز هر دو گوشی تحت تکنولوژی AMOLED دارای نمایشگر های مولتی تاچ می باشند. رزولوشن های هر دو برابر بوده و به میزان ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل محاسبه شده است اما، به دلیل تفاوت اندازه ی نمایشگر ها موجب شده که تراکم پیکسلی ها تفاوت داشته باشد. هر دو گوشی از سنسورهای مشابه نوری و مجاورتی بهره مندند و ویژگی مثبت هر دو نمایشگر و شیشه ی ضد خش می باشد.

تمایزات در زمینه نمایشگر

نمایشگر OPPO R7 plus یک نمایشگر ۶ اینچی است در صورتی که OPPO R7 دارای نمایشگر ۵ اینچی است. با توجه به رزولوشن برابر، گوشی OPPO R7 plus از تراکم پیکسلی کمتری برخوردار است در نتیجه از نظر دقت رنگ و کیفیت کاربردی، OPPO R7 در رده ی بالاتری قرار دارد. تراکم پیکسلی OPPO R7  به میزان ۴۴۱ پیکسل در اینچ است.

OPPO R7 Plus
OPPO R7 Plus

وجوه اشتراک OPPO R7 و OPPO R7 plus  در زمینه دوربین

از نظر دوربین این دو گوشی تقریبا برابر با هم هستند. هر دو از یک دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی گیر ۸ مگاپیکسلی بهره مندند.

تمایزات در زمینه دوربین

تنها گوشی OPPO R7 plus دارای فلش دوگانه LED می باشد در صورتی که OPPO R7 دارای فلش ساده است. محل قرار گیری دوربین نیز در دو گوشی متفاوت است.

OPPO R7
OPPO R7

وجوه اشتراک OPPO R7 و OPPO R7 plus  در زمینه سخت افزار و پردازنده

به طور کلی می توان گفت این دو گوشی از نظر پردازنده، حافظه رم و پردازنده ی گرافیکی کاملا مشابه اند. پردازنده ی این گوشی ها یک پردازنده ی ۸ هسته ای Qualcomm Snapdragon 615 8939 می باشد که تحت سیستم ۶۴ بیتی است. پردازنده ی گرافیکی نیز Adreno 405 می باشد. از طرفی میزان حافظه رم برای هر دو گوشی ۳۰۷۲ مگابایت در نظر گرفنه شده است ( سه گیگابایت ) و هر دو دارای حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی بوده که می توان توسط microSD, microSDHC آن را ارتقا داد.

OPPO R7 Plus
OPPO R7 Plus

وجوه اشتراک OPPO R7 و OPPO R7 plus  در زمینه باتری

باتری هر دو گوشی به طور تو کار بوده و قابل جایگزین کردن توسط کاربر نیستند.

تمایزات در زمینه باتری

باتری گوشی OPPO R7 plus به میزان ۴۱۰۰ میلی آمپر در ساعت ظرفیت دارد در صورتی که گوشی OPPO R7 دارای ظرفیت ۲۳۲۰  میلی آمپر در ساعت است.

OPPO R7
OPPO R7

توضیحات کلی :

در مورد این دو گوشی تنها موارد یاد شده، مورد بررسی قرار گرفته و تفاوت ها بیان شده است. این گوشی ها از نظر ویژگی هایی مثل اتصالات وای فای، بلوتوث، سنسورهای داخلی، و نرم افزارهای کاربردی کاملا مشابه بوده و به نظر می رسد افرادی که به دنبال گوشی بزرگتر یا دوربین با عکس با کیفیت تر باشند از OPPO R7 plus استقبال کنند.

OPPO R7 Plus
OPPO R7 Plus

در صورتی که OPPO R7 در سایر ویژگی ها با این گوشی مشابه است و می توان گفت تقریبا یکی است. افرادی که روی طول عمر باتری حساسیت دارند ممکن است ظرفیت ۴ هزارتایی گوشی OPPO R7 plus را نکته ی مثبت آن نسبت به OPPO R7 بپندارند اما باید توجه داشت هر چند که ظرفیت بیشتر است اما نمایشگر به اندازه ی ۱ اینچ بزرگتر است و به همین میزان انرژی بیشتری در شرایط مشابه، با OPPO R7 مصرف خواهد شد اما به طور کلی طول عمر باتری OPPO R7 plus بیشتر خواهد بود اما نه به تناسب تفاوت ظرفیت باتری ها.

OPPO R7
OPPO R7

این گوشی ها در دو رنگ طلایی و نقره ای طراحی شده اند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *