نقدو بررسی گلکسی نوت ۵

نقدو بررسی گلکسی نوت ۵
  • 1394/5/26
  • مبين
  • 6

سامسونگ از زمان ورود سری گلکسی نوت سامسونگ به بازار که چند سال پیش انجام شد رونق خاصی را به آمار فروش خود با ارائه این فبلت  داده است. سری نوت دستگاه های سامسونگ ویژگی های خاص خود را دارند که هر ساله شاهد پیشرفت فراوان آن ها نیز بوده ایم. وجود قلم جادویی در این فبلت مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است که در اواخر سامسونگ به قلم S Pen توجه ویژه ای داشته و آن را بهبود داده است.

اگر به یاد داشته باشید سامسونگ سال گذشته در زمان عرضه گلکسی نوت ۴ نسخه دیگری را با نام گلکسی اج را روانه بازار کرد که مورد استقبال فراوانی قرار گرفت و پس از مدتی شایعه شده بود که گلکسی نوت ۵ هم دارای نسخه خمیده خواهد بود اما سامسونگ در روز پنجشنبه هفته گذشته به این شایعات پایان داد و در طی برگزاری یک رویداد گلکسی نوت ۵ را در کنار گلکسی اس ۶ اج پلاس به صورت رسمی معرفی کرد و به نظر می رسد که ویژگی های جدیدی برای قلم S Pen به ارمغان آورده است.

می توان گفت که سامسونگ آخرین تلاش های خود را در سال جاری برای به دست گرفتن بازار در دستان خود انجام داده است و در نگاه کلی چیزی شبیه به گلکسی اس ۶ را معرفی کرده است. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید قصد داریم تا نگاه نزدیک تری به گلکسی نوت ۵ داشته باشیم . در کنار هم این دستگاه را بررسی کنیم.

طراحی

P1060619.JPG

زمانی که گلکسی اس ۶ روانه بازار شد جدا از اینکه سخت افزارهای بالایی داشت و همراه با ویژگی های متعددی روانه بازار شد از لحاظ طراحی بسیار مورد توجه طرفداران قرار گرفت. تصورش را داشته باشید که ترکیبی از شیشه و فلز در یک دستگاه انجام شود. قاب فلزی دستگاه استحکام لازمه را داشت و همچنین پشت دستگاه که از جنس شیشه بود بسیار مرود توجه قرار گرفت. حال سامسونگ برای گلکسی نوت ۵ هم از این زبان طراحی پیچیده استفاده کرده است و یکبار دیگر جنس شیشه را در پشت دستگاه به کار گرفته است.

P1060622.JPG

نمی توان گفت که از لحاظ طراحی نسبت به سال گذشته تغییرات عمده ای را یافته است اما جذاب تر از گذشته دیده می شود. قاب شیشه ای پشتی دستگاه نور روی سطح را انعکاس می دهد که زرق و برق آن را نیز افزایش یافته است. البته لازم به ذکر است که سامسونگ یک جانشین سبکتر و باریک تر را برای طرفداران سری نوت به ارمغان آورده است.

P1060624.JPG

یکی دیگر از تغییرات عمده گلکسی نوت ۵ قلم S-Pen آن است که در گوشه سمت راست پایین دستگاه پنهان شده است. قلم S-Pen در گلکسی نوت ۵ رویکرد متفاوتی را نشان می دهد که از لحاظ نرم افزاری بسیار پیچیده تر از همیشه عمل می کند.

به گلکسی نوت ۵ باید نگاه فراتری نسبت به گلکسی اس ۶ داشت اما همان ویژگی ها هم در آن  اضافه شده است. گلکسی نوت ۵ دارای سنسور اثر انگشت، سنسور ضربان قلب و شارژ بی سیم به همراه تکنولوژی شارژ سریع می باشد. لازم به ذکر است که در گذشته کاربران برای سنسور اثر انگشت اعتراض کرده بودن اما به گفته سامسونگ این مشکل به ندرت پیش آمده است و اکنون دیگر وجود نخواهد داشت.

صفحه نمایش

P1060608.JPG

برخی از ویژگی ها در گلکسی نوت ۴ قانع کننده بودند که علاوه بر طراحی فوق العاده یک صفحه نمایش پیشرفته و کاربران را جذب می کرد. اکنون سامسونگ Quad-HD را در صفحه نمایش ها رو به جلو حرکت داده است و گلکسی نوت ۵ دارای صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل Super AMOLED و هنوز یک چیز زیبا به نظر می رسد.

فقط با نگاه کردن به درخشش صفحه نمایش  می توان نهفته های آن را متوجه شد که تمام ویژگی های کلاسیک از تکنولوژی AMOLED دارای زاویه دید گسترده هستند، رنگ در سمت ها اشباع است و شما رنگ واقعی سیاه و سفید را دریافت خواهید کرد. باتوجه به اینکه صفحه نمایش AMOLED کاملا کالیبره است می توان فرض بر این گرفت که بازتولید رنگ ها در طیف sRGB دقیق است.

رابط کاربری

Capture

گلکسی نوت ۵ قدرتمند تر از آنچه که هست نیز می باشد و در حال حاضر آخرین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی TouchWiz را اجرا می کند که در کنار اندروید ۵٫۱٫۱ آبنبات چوبی به ارمغان آورده شده است، در ظاهر به نظر می رسد که هرگونه تغییر قابل توجهی را در رابط کاربری ارائه داده است پس می توان گفت که در اصل همان رابط کاربری  گلکسی اس ۶ است که بهود داده شده است. در حالی که بسیاری از ویژگی های رابط کاربری TouchWiz حذف شده است اما هنوز ادعای برخی ویژگی های جدید در آن نیز وجود دارد.

سامسونگ همچنان ویژگی های قلم S-Pen را برای نوت ۵ افزایش داده است که با بیرون کشیدن آن از دستگاه و شروع استارتاپ می توان آن را دریافت کرد. می توان از حالت یادداشت برداری فوری نیز از آن استفاده کرد و به سرعت از نوشتن پیام در حالت صفحه نمایش خاموش بهره برد.

۵۶۴

دیگر پیشرفت های قلم S-Pen شامل نوشتن روی یک فایل پی دی اف، میانبر برای دسترس به اپلیکیشن ها و حاشیه نویسی در عکس روی صفحه نمایش نیز می شود. حتی اگر هیچ چیز کاملا متفاوتی وجود نداشته باشد اما متوجه تجربه جدید و لذت بخش طیف گسترده ای از کاربران خواهیم شد. هردو دستگاه جدیدی که توسط سامسونگ معرفی شده اند به عنوان پرچم دار عالی عمل خواهند کرد چراکه از SideSync 4.0 پشتیبانی می کنند و ویژگی Samsung Pay نیز در آن ها وجود دارد که پیشرفت های در آن نیز شده است که شامل پرداخت از طریق صفحه نمایش خاموش یا قفل شده نیز می باشد.

پردازنده و حافظه

به گفته سامسونگ گلکسی نوت ۵ چیپستی مشابه با تامین انرژی گلکسی اس ۶ دارد. پردازنده ۶۴ بیتی هشته هسته ای Exynos 7 که بر اساس فرایند تولید ۱۴nm ساخته شده است اما بسیاری از ما تصور چیز متفاوت تری را داشتیم. بر خلاف گلکسی اس ۶ گلکسی نوت ۵ به یک رم ۴ گیگابایتی LPDD4 آپدیت شده است.

صرف نظر از زمان می توان به شما اعلام کنم که سریع تر از گلکسی اس ۶ عمل خواهد کرد اما سامسونگ اسلات کارت میکرو اس دی را نیز از قلم انداخته است و هیچ بخش جادویی برای ارتقا حافظه وجود ندارد و کاربران در زمان خرید فقط گزینه های ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی را دارند و بیش تر از این وجود نخواهد داشت. شاید سال بعد!

دوربین

P1060616.JPG

 

از آنجایی که می دانیم که گلکسی نوت ۵ پس از گلکسی اس ۶ معرفی شده است اما در پشت دستگاه یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی بیشتر نیز وجود ندارد و ویژگی های BSI، فلش LED مجهز و یک لنز دیافراگم f / 1.9 نیز وجود دارد. در همین حال دوربین جلو هم ۵ مگاپیکسل بوده اما در مقایسه با دوربین ۳٫۷ مگاپیکسلی سال گذشته پیشرفت کامل را داشته است.

ممکن است برخی چیزها توسط مردم نادیده گرفته شود اما رابط کاربری دوربین نیز ارتقا یافته است که شامل توانایی هایی برای تنظیم شاتر نیز می شود البته لازم به ذکر است این چیزی بود کهدر گلکسی اس ۶ گم شده بود و از حرفه ای بودن این دوربین نهایی کاسته بود. با تنظیمات شاتر در گلکسی نوت ۵ می توان به ۱۰ ثانیه رسید و لذت عکاسی در محیط نور کم را نیز افزایش خواهد داد. بنابراین بدون شک بسیاری از طرفداران برای دوربین آن هیجان زده اند.

انتظارات

بعد از این ماه مردم ایلات متحده آمریکا قادر به خریداری گلکسی نوت ۵ توسطت اوپراتورها خواهند بود و هنوز جزئیات قیمت گذاری نیز منتشر نشده است که البته شرکت های اوپراتور هم باید به آن نیز اشاره کنند. به گفته آنالیزگران ممکن است که این دستگاه ۷۰۰ دلار آمریکا قیمت داشته باشد البته هنوز چیزی مشخص نشده است.

گلکسی نوت ۵ هیاهوی سال گذشته گلکسی نوت ۴ را به پا می کند ام تا حدودی به دلیل واقعیت از لحاظ طراحی بسیار شبیه به گلکسی اس ۶ است پس سامسونگ می توانست چیز بهتری را حداقل از لحاظ طراحی ارائه دهد. حال سوال اینجاست که در فصل تعطیلات گلکسی نوت ۵ می تواند آمار فروش خوبی را به ثبت برساند یا خیر؟ هرچند که پیشرفت های دستگاه از جمله قلم S-Pen فراتر از تصورات بود.

منبع: [phonearena]

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 6 دیدگاه
  1. سلام
    شنیدم با اومدن نوت ۵ سامسونگ می خواد قیمت نوت ۴ رو ۲۰۰ دلار کم کنه ، صحت داره ؟
    آیا نوت ۴ هم به آندروید ۵ آپدیت میشه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      هر ساله با عرضه گوشی هی هوشمند جدید قیمت نسخه های قبلی کاهش داده میشه
      اما هنوز سامسونگ قیمت نوت ۵ رو مشخص نکرده و چیزی هم درباره کاهش ۲۰۰ دلاری نوت ۴ اعلام نکرده است.

  2. دوستان سوالی داشتم، آیا میشه روی همین رام سامسونگ امکانات کامل گوگل را باز کرد تا بتونیم از امکانات اندروید خام گوگل استفاده کنیم ؟

  3. با سلام خدمت دوستداران جی اس ام و عاملان آن
    بنده یک گلکسی نوت ۵ تک شیم خریدم ولی یه سری مشکلات داره .ممنون میشم راهنماییم کنید
    مینویسه خدمات google play متوقف شده است
    خدمات com.google.process.gapps متوقف شده است
    چهارچوب خدمات google متوقف شده است
    توروخدا راهنماییم کنید چیکار کنم ؟؟؟
    یک سره این پیغامارو میده و گوشی قفل میکنه

    1. سلام من خودم نوت ۵ دارم این مشکلات هم روز اول داشتم ، ۱ بار گوشیم رو فلش کردم تموم مشکلاتی که شما دارین حل شد

  4. من نوت ۴ دارم راضی هستم ، تغییراتش هم آنچنان زیائ نبوده تازه کارت حافظه واسه من خیلی مهمه چون چندتا کارت حافظه دارم عوض میکنم
    مشکل اون دوستمون که مشکل داره با نوت ۵ ، داداش ،گوشی رو خاموش کن، دکمه هوم ، فلش بالا (صدا بلند) و پاور رو بگیر ازونجا هارد ریست
    فروش اقساطی آ۸ !!! : bit.ly/TS-A8Dous

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *