توسعه فناوری خودروهای خودران توسط آلفابت و فیات

توسعه فناوری خودروهای خودران توسط آلفابت و فیات
  • 1395/5/10
  • زهرا معبودی
  • 0

روث پورات رییس امور مالی شرکت گوگل و آلفابت روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام نمود که شرکت آلفات (شرکت اصلی گوگل) قراردادی را با شرکت فیات کرایسلر بسته که به سبب آن قرار است خودرو های خودران تولید گردد. این قرارداد که در ماه می بسته شده است قرار است به تبدیل ۱۰۰ نمونه از مینی ون های مدل ۲۰۱۷ پسییفیکای هیبریدی به خودرو های خودران منجر گردد و در واقع این خوردو ها نمونه های آزمایشی این تکنولوژی خواهند بود.

کمپانی آلفابت تاکون حدود ۲۴ عدد خودروی suv لکسوس را با کمک حسگرها، اسکنرها و روربین های مختلف به این فناوری مجهز نموده و همچنین ۳۴ نمونه سفارشی که با این فناوری تولید گردیده اند نیز موجود می باشد.

آلفابت

وی افزود این قرارداد اولین قراردای است که شرکت آلفابت به صورت مستقیم با یک کمپانی خودرو سازی بسته است ولی به طور قطع آخرین نخواهد بود. همچنین پورات اشاره نمود که از بستن این قرارداد رضایت کامل دارد زیرا توانسته در این زمان کم خودرو های آزمایشی خود را به دو برابر برساند. پورات عنوان کرد که ما انتظار همکاری با شرکت های زیادی را در این زمینه داریم.

گفته می شود که پروژه فوق یکی از بزرگترین و مهمترین قرارد دادهای پروژه معروف پرواز به ماه شرکت آلفابت می باشد. و اگر این پروژه به مرحله تولید انبوه و تجاری شدن برسد قطعا صنعت را زیرو رو خواهد کرد.

آلفابت

شرکت آلفابت که به تازگی در سرمایه گذاری برای اینترنت پر سرعت فایبر شرکت گوگل ۸۵۹ میلیون دلار از دست داده است عنوان نمود که این سرمایه توسط پروژه عملیاتی گوگل به مبلغ ۷ میلیارد دلار جبران گردیده است.

شرکت آلفابت در حال حاضر خودرو های آزمایشی خود را در ۴ شهر آیالات متحده  مورد آزمایش قرار می دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *