فناوری VOLET وارد ایران شد

فناوری VOLET وارد ایران شد
  • 1395/6/3
  • زهرا معبودی
  • 0

فناوری VOLET در واقع همان فناوری انتقاال صدا بر بستر نسل چهارم تلفن همراه است که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ در کشور سنگاپور مورد بهره برداری قرار گرفت و پس از آن کشورهای بسیاری در سراسر جهان آن را ارائه نمودند.

به تازگی اخباری به گوش می رسد که شرکت ایرانسل نیز به تازگی این تکنولوژی را با موفقیت مورد آزمایش قرار داده است.با گویا آی تی همراه باشید تا متن بیانیه این خبر را با هم بررسی نماییم.

این اولین بار است که در ایران یکی از سه اپراتور موفق کشورمان دست به تست فناوری VOLET که همان انتقال صدا بر بستر نسل چهارم است می زندو ظاهرا این تست با موفقیت انجام گرفته است .

به گزارش روابط عمومی شرکت ایرانسل، فناوری انتقال صدا با استفاده از نسل چهارم (Voice Over LTE) یک فناوری بر پایه استاندارد GSMA می باشد که برای پشتیبانی از مکالمه صوتی در شبکه LTE/4G ضروری به نظر می رسد. این تکنولوژی پیشرفته امکان ارائه مکالمات صوتی بسیار با کیفیت و زنده را در اختیار مشترکان قرار خواهد داد و همپنین کاربران قادر خواهند بود تا استفاده همزمان از صوت و دیتا را تجربه نمایند.

همانطور که اشاره نمودیم این تکنولوژی مکالمات صوتی بسیار با کیفیت را به مشترکان ارائه خواهد داد و تفاوت بسیار زیادی با بستر های مخابراتی سابق (۲G,3G) ایجاد خواهد نمود.

lte-volet-4g

با توجه به یافته های مجله اینترنتی گویا آی تی، همچنین در این شبکه برخلاف شبکه LTE این امکان برای کاربر وجود دارد که بتواند هنگام مکالمه بر بستر VOLET از خدمات شبکه نسل چهارم اینترنت نیز بهره ببرد و این خدمات را نیز در قالب اینترنت (LTE/4G)دریافت نماید زیرا در بستر های مخابراتی قبلی این امکان وجود نداشت و در صورت مکالمه صوتی یا دسترسی به شبکه اینترنت به طور کامل قطع می شد و یا این خدمات را در قالب شبکه LTE دریافت می کردند.(در شبکه LTE امکان مکالمه صوتی وجود ندارد و تلفن همراه در زمان برقراری تماس صوتی معمولا به شبکه ۳G سوئیچ می کند.)

تنها ۲ سال از پیدایش فناوری VOLET در شرق آسیا می گذرد و این فناوری در زمره فناوری های جدید جای می گیرد. و حالا شرکت ایرانسل توانسته آزمایشات آن را با موفقیت پشت سر بگذارد.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره ارائه این فناوری جدید توسط ایرانسل با ما در میان گذاشته و این مطلب را برای دوستانتان نیط منتشر نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *