اپل به کاهش مالیاتی بر اساس قوانین ایرلند محکوم شد

اپل به کاهش مالیاتی بر اساس قوانین ایرلند محکوم شد
  • 1395/6/10
  • زهرا معبودی
  • 0

در راستای بحث ها و مجادلات اخیر در اروپا به منظور اخذ مالیات از شرکت های چند ملیتی، کمیسیون اروپا دستوری صادر نموده است که طی آن کشور ایرلند بایستی مبلغ ۱۳ میلیارد یورو معادل ۱۴٫۵ میلیارد دلار را همراه با سود پول از شرکت اپل بگیرد.

در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا جزئیات بیشتری از این خبر را در اختیار شما قرار دهیم.

Apple-tim kok

کمیسیون اروپا به تازگی به کشور ایرلند دستور داده است که مبلغ ‏۱۳ میلیارد یورو معادل ۱۴٫۵ میلیارد دلار را همراه با سود پول  به عنوان مالیات از شرکت اپل بگیرد.‏ این دستور ظاهرا به دلیل استفاده کمپانی اپل به مدت چند دهه از قوانین دولت ایرلند است که باعث شده مبلغ کمتری مالیات بپردازد.

رگلاتور ضد تراست اتحادیه اروپا که مسئول تنظیم و بررسی مقررات و قوانین برای مبارزه با انحصار شرکت های بزرگ است به تازگی در گزارشی اعلام نمومده که در چند دهه اخیر(دقیقا از سال ۱۹۹۱) کمپانی اپل به نسبت دیگر شرکت و با کاهش قابل ملاحظه ای مالیات خود به دولت ایرلند را پرداخته است.

بنا بر شواهد بدست آمده کمپانی اپل به کمک برخی از قوانین مالیاتی کشور ایرلند در این چند دهه امکان این را داشته است که سود دو شرکت زیرمجموعه‌ ای که در ایرلند دارد را  پایین ‌تر از آنچه هست اعلام کند و به این شکل مالیات کمتری بپردازد.

Apple-tim kok

اتحادیه اروپا همچنین اعلام نموده که قوانین مالیاتی کشور ایرلند معتبر نبوده است و زیرا توانسته به کمپانی اپل این امکان را بدهد که نسبت به بسیاری از کمپانی های چند ملیتی موجود در این کشور مالیاتی به مراتب پایین تر را بپردازد  و برتری بیشتری بیابد.

در واقع استفاده از این قوانین به اپل امکان داده که مالیات ۱ درصدی که در سال ۲۰۰۳ می ‌پرداخته است را به مالیات ۰٫۰۰۵ درصد در سال ۲۰۱۴ کاهش دهد.

براساس یافته های مجله اینترنتی گویا آی تی، در حال حاضر وزیر دارایی کشور ایرلند این دستور اتحایه اروپارا اشتباه خوانده و با آن به شدت مخالفت نموده است. کمپانی اپل نیز اعلام نموده که قصد دارد نسبت به این حکم اعتراض نماید و در خواست تجدید نظر دهد.

apple-logo-blue

با توجه به مشکلات مالی کمپانی اپل در چند ماهه اخیر سال جاری به نظر می رسد در صورت اجرای این حکم وضعیت بحرانی این کمپانی بیشتر از پیش به خطر بیفتد. همچنین این مسئله قطعا در روابط ایالات متحده آمریکا با اتحادیه اروپا تاثیر گذار خواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *