آموزش روش جدید کنترل نور Flashlight در iOS 10 به کمک touch سه بعدی

آموزش روش جدید کنترل نور Flashlight در iOS 10 به کمک touch سه بعدی
  • 1395/6/31
  • زهرا معبودی
  • 0

قابلیت بی نظیر ۳D touch در گوشی های آیفون، یعنی در iPhone 6S و ۶S Plus و گوشی های نسل بعدی یعنی سری آیفون ۷ قابل استفاده است. در سیستم عامل جدید iOS 10 نیز قابلیت هایی وجود دارد که در هیچ کدام از دستگاه های قدیمی آیفون که از آن پشتیبانی نمی کنند وجود ندارد. یکی از این قابلیت ها، امکان کنترل نور چراغ قوه ی گوشی یا همان flashlight است.

 کنترل نور Flashlight در iOS 10 به کمک touch سه بعدی

شما می توانید به کمک دکمه تنظیمات flashlight در سه حالت، به صورت low, medium,و bright به معنی، معمولی، پایین و روشن حالت نورانی و روشنایی این سیستم را تنظیم کنید. امروز گویا آی تی قصد دارد به این موضوع بپردازد. فراموش نکنید که تا پیش از این امکان تنظیمات به این صورت وجود نداشته است.

برای شروع، بهتر است به صفحه اصلی بروید و از آن جا و پایین صفحه بخش Control Center را بالا بکشید. در این جا علامت چراغ قوه را در سمت چپ و پایین مشاهده می کنید.

 کنترل نور Flashlight در iOS 10 به کمک touch سه بعدی
استفاده از این قابلیت در گوشی آیفون ۶ اس ( نمای تنظیمات )

قابلیت تنظیمات این بخش، به صورت ۳D touch است به صورت ضربه ای نیست. برای این کار روی آن ضربه بزنید تا آن را فعال کنید.

 کنترل نور Flashlight در iOS 10 به کمک touch سه بعدی

همانطور که می بینید سه گزینه برای آن فعال شد حالا شما روی هر کدام ضربه بزنید سریع نور چراغ قوه برای آن تنظیم می شود و شما می توانید از آن استفاده کنید و به راحتی کنترل نور را در دست داشته باشید

 کنترل نور Flashlight در iOS 10 به کمک touch سه بعدی

برخی گوشی ها هستند که از قابلیت ۳D touch بهره مند نیستند که باید با ترفندهایی نظیر jailbreak این قابلیت را به آن ها افزود. هر چند ios 10 به تازگی وارد گوشی ها شده و قابلیت های زیادی دارد اما هنوز برای آن jailbreak ارائه نشده است.

کسانی که می خواهند در دستگاه های قدیمی تر از این سرویس استفاده کنند باید منتظر سرویس دهی های بعدی برای ios 10 و jailbreak باشند تا بتوانند علاوه بر این از قابلیت های بیشتری برای این سیستم عامل برخوردار شوند.

اگر نتوانید از قابلیت تاچ سه بعدی استفاده کنید و گوشی و سیستم هوشمند شما از این قابلیت برخوردار نباشد، نمی توانید بغیر از داشتن آیفون جدید از نسل ۶ و ۷ و یا ios 10 به این سرویس دسترسی داشته باشید.

قابلیت کنترل نور چراغ قوه یک قابلیت ویژه و اساسی است که به شما کمک می کند متناسب با شرایط مختلف به طور دلخواه نور خود را تنظیم کنید. به طور اختصاصی از مزیت های این کنترل سه حالته را می توان برای وقتی ذکر کرد که شما، باتری زیادی ندارید اما ناچارید با این نور، بخشی از محیط را توسط این قابلیت روشن کنید.

نظر شما در مورد این قابلیت در ios 10 چیست؟ آیا تا کنون به چنین چیزی احتیاج داشته اید و فکر وجود آن به سرتان خورده است؟ نظر خود را با ما و دیگر خوانندگان علاقمند به این مطلب در میان بگذارید و با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی که آیکون آن را در پایین مشاهده می کنید، به دیگران هم کمک کنید تا از این قابلیت مطلع شوند و از ios 10 خود نهایت استفاده را ببرند.

منبع :  addictivetips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *