چهار روش ساده برای چاپ بیسیم از طریق شبکه یا اینترنت

چهار روش ساده برای چاپ بیسیم از طریق شبکه یا اینترنت
  • 1395/7/6
  • زهرا معبودی
  • 0

چاپ کردن اسناد چه زمانی که پرینتر در اتاق بغلی است، و چه زمانی که در آن سر دنیا، نباید کار سختی باشد. در این مطلب چند روش ساده برای ارتباط مستقیم با پرینتر را به شما می‌گوییم. با آموزش امروز گویا آی تی همراه باشید.

هدف ما توضیح ساده‌ترین روش‌های موجود است. در این مطلب قصد نداریم در مورد پروتکل چاپ اینترنتی (IPP) یا JetDirect و مجوز دهی به پرینترها در فایروال یا پیکربندی‌های شبکه‌ی ویندوز صحبت کنیم، چون این بحث‌ها بیشتر مختص به حرفه‌ای‌های دنیای IT است.

 

یک پرینتر بیسیم تهیه کنید

 

بسیاری از پرینترهای جدید، پرینترهای تحت شبکه‌ای هستند که از طریق وای فای به شبکه‌ی شما وصل می‌شوند. زمانی که اتصال برقرار شد، درایو نرم افزاری مناسب پرینتر را بر روی هر کامپیوتر نصب کنید تا امکان چاپ از طریق شبکه فراهم شود.

 

برخلاف اشتراک گذاری پرینترهای محلی در ویندوز، برای چاپ کردن نیازی نیست که کامپیوتر اصلی هم پا به پای پرینتر روشن باشد، و می‌توانید به طور مستقیم به خود پرینتر وصل شوید.

 

در این پرینترها فقط می‌توانید چاپ را از طریق شبکه‌ی محلی انجام دهید، بنابراین اگر می‌خواهید این کار را به وسیله‌ی اینترنت هم انجام دهید، باید از روش‌های دیگر استفاده نمایید.

 

4-easy-ways-to-remotely-print-over-the-network-or-internet

 

به اشتراک گذاری پرینتر در شبکهی محلی

 

ویندوز استفاده‌ی اشتراکی از پرینترها را در شبکه‌های محلی ساده کرده است. اگر پرینتری دارید که از طریق USB به کامپیوتر متصل می‌شود، استفاده از این روش ایده‌آل است. پس از پیکربندی تنظیمات اشتراک گذاری، پرینتر تقریباً مانند یک پرینتر تحت شبکه عمل می‌کند. تا زمانی که کامپیوتر متصل به پرینتر روشن باشد، هر سیستم مجاز در شبکه می‌تواند بر روی این پرینتر چاپ کند.

 

آسان‌ترین راه برای انجام این کار بر روی ویندوز ۷ و ۸ استفاده از قابلیت Homegroup است. کافی است Homegroup خود را تنظیم کرده و تنظیمات پرینتر را برای به اشتراک گذاری پرینترهای متصل بررسی کنید. کامپیوترهای دیگر خود را به Homegroup اضافه کنید تا در صورت آنلاین بودن کامپیوتر به اشتراک گذارنده‌ی پرینتر، آن‌ها هم بتوانند پرینتر اشتراکی را مشاهده کنند.

 

این روش در پرینترهای استاندارد تحت شبکه فقط برای شبکه‌های محلی کار می‌کند. البته می‌توانید پرینترها را میان کامپیوترهایی که در یک Homegroup نیستند هم به اشتراک بگذارید، اما اگر از یک Homegroup استفاده کنید، کار ساده‌تر است.

 

4-easy-ways-to-remotely-print-over-the-network-or-internet

 

دسترسی از راه دور به پرینترها از طریق Google Cloud Print

 

Google Cloud Print راه حل گوگل برای چاپ از راه دور است. بسیاری از پرینترهای جدید به صورت پیشفرض از Google Cloud Print پشتیبانی می‌کنند. اگر پرینتر شما از آن پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید این امکان را به وسیله‌ی تنظیم این سرویس در گوگل کروم فراهم کنید.

 

پس از آن که پرینتر برای کار کردن با Google Cloud Print پیکربندی شد، دستگاه با حساب کاربری گوگل شما یکپارچه می‌شوند. سپس به صورت از راه دور می‌توانید از طریق حساب خود به پرینتر دسترسی داشته باشید. علاوه بر این می‌توانید یکی از پرینترهای خود را با دیگر حساب‌های گوگل به اشتراک بگذارید، بنابراین به سادگیِ به اشتراک گذاشتن یک فایل از طریق گوگل درایو می‌توانید به دیگران اجازه دهید تا به صورت از راه دور اسناد خود را برای پرینت به دستگاه شما ارسال کنند.

 

Google Cloud Print تا همین اواخر هم نوظهور بود. گوگل کروم از Cloud Print پشتیبانی می‌کند و در عین حال با استفاده از اپلیکیشن‌های Cloud Print در اندروید و iOS هم می‌توانید به صورت از راه دور عملیات چاپ داشته باشید. با این وجود، گوگل اخیراً سرویس دسکتاپی هم برای Cloud Printer معرفی کرده است. پس از نصب این سرویس، گزینه‌ی پرینتر تحت شبکه در میان پرینترهای موجود ظاهر شده، و می‌توانید مانند یک پرینتر معمولی به آن فایل ارسال کنید.

 

سرویس Google Cloud Print برای چاپ مبتنی بر اینترنت متناسب‌ترین و ساده‌ترین تجربه را به کاربران معمولی ارائه می‌کند.

 

4-easy-ways-to-remotely-print-over-the-network-or-internet

 

استفاده از VPN برای دسترسی به پرینترهای شبکههای از راه دور

 

اگر می‌خواهید از طریق شبکه‌ی ویندوز به صورت از راه دور به پرینترهای استاندارد یا اشتراکی دسترسی داشته باشید، می‌توانید از یک شبکه‌ی خصوصی مجازی یا VPN استفاده کنید. با اتصال به VPN یک تونل امن میان کامپیوتر شما و سرور VPN ایجاد خواهد شد. پس از آن همه‌ی ترافیک شما از طریق این تونل منتقل می‌شود، پس استفاده از این سرویس مانند این است که به یک شبکه‌ی از راه دور وصل شده‌اید. بدین معنا که پرینترهای اشتراکی محلی مثل همه‌ی منابع دیگر شبکه نظیر فایل‌های به اشتراک گذاشته شده در دسترس خواهند بود.

 

به محض این که کامپیوتر شما به سرور VPN وصل شد، پرینتر در دسترس خواهد بود و درست مثل این که با یکدیگر در یک شبکه باشید می‌توانید فایل‌های خود را برای چاپ به آن ارسال کنید. بسیاری از کسب و کارهای شبکه از VPN استفاده می‌کنند تا کارمندان آن‌ها قادر به اتصال از راه دور به شبکه‌ی خود باشند، بنابراین شاید قبلاً چنین تجربه‌ای داشته باشید.

 

راه اندازی VPN شخصی اگرچه پیچیده‌تر از Google Cloud Print می‌باشد اما شدنی است. ویندوز به طور مخفیانه از راه اندازی سرور VPN پشتیبانی می‌کند. میزبانی به عنوان سرور VPN شاید از نظر امنیتی خیلی مناسب نباشد؛ پس اگر نگران مباحث امنیتی هستید، بهتر است از Google Cloud Print استفاده نمایید.

 

4-easy-ways-to-remotely-print-over-the-network-or-internet

 

روش‌های دیگری هم برای چاپ از راه دور وجود دارد. برای مثال ممکن است بعضی از پرینترهای اشتراکی قادر به دریافت و چاپ اسناد از طریق ایمیل باشند. روش‌های دیگری مثل بلوتوث یا AirPrint اپل هم هستند که از چاپ بیسیم پشتیبانی می‌کنند.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این آموزش با گویا آی تی و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید همچنین با ارسال این ترفند بر روی شبکه های اجتماعی تان دیگران را نیز از این مطلب آگاه نمایید.

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *