با پسورد منیجر گوگل پسوردهای خود را همه جا به همراه داشته باشید

با پسورد منیجر گوگل پسوردهای خود را همه جا به همراه داشته باشید
  • 1395/7/27
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر تا الان پسورد های خود را به اشکال مختلف و با ریسک بالا باخود به اینور و آنور می بردید، مثلا به صورت یادداشت بر روی کاغذ، باید بگوییم که زمان آن فرا رسیده که از پسورد منیجر گوگل استفاده کنید. گوگل درکنار خیل عظیم خدماتی که به مشتریانش ارائه می دهد به تازگی سیستمی را طراحی کرده تا کاربران بتوانند پسوردهای خود را در هرمکان و زمانی بدون هیچ دردسر و با امنیت بسیار بالا به همراه داشته باشند. مهم نیست که از چه سیستم عاملی و بر روی چه پلتفرمی استفاده می کنید، گوگل برای سیستم عامل های اندروید، ویندوز، مک و … این آپشن را درنظر گرفته است. اگر احساس می کنید این موضوع می تواند برای شما مفید و کار آمد باشد در ادامه این آموزش با گویا آی تی همراه باشید.

یکی از راه های دسترسی به پسورد منیجر گوگل مرورگر کروم می باشد. چنانچه شما از سیستم عامل ویندوز، لینوکس و مک استفاده می کنید می توانید به راحتی از طریق آن به مدیریت پسوردهای خود بپردازید. چنانچه رغبتی درجهت استفاده از این مرورگر را ندارید می توانید وارد سایت https://passwords.google.com شده و اقدامات لازم را در جهت مدیریت پسوردهای خود به عمل آورید.

در نرم افزارهای اندرویدی نیز گوگل با معرفی قسمت تازه ای به نام مدیریت هوشمند پسورد این اجازه را به شما خواهد داد تا بتوانید از پسوردهای خود در دیگر برنامه های به راحتی استفاده نمایید. به عنوان مثال چنانچه با مرورگر گوگل کروم در سیستم خود وارد برنامه Netflix شوید و رمز عبور را وارد کنید، گوگل این رمز عبور را در قسمت پسورد منیجر خود ذخیره می کند و پس از آن می توانید هنگام ورود به Netflix در سیستم عامل اندرویدی خود بدون وارد کردن پسورد به آن ورود کنید. البته توجه داشته باشید که گوگل اقداماتی را فراهم کرده تا در صورت عدم تمایل می توانید این تنظیمات را غیرفعال کنید.

how-to-use-google’s-password-manager-to-sync-your-passwords-everywhere

چگونه از مدیریت پسورد گوگل کروم استفاده کنیم؟

برای استفاده از پسورد ها در مکان های مختلف بایستی وارد گوگل کروم شده و از بخش Advanced sync settings وارد منوی تنظیمات مرورگر شوید. سپس در این بخش اطمینان یابید که پسورد های شما همانند شکل زیر در بخش Sync Everything قرار گرفته اند.

how-to-use-google’s-password-manager-to-sync-your-passwords-everywhere

موضوع با اهمیت دیگر این است که باید مطمئن شوید مرورگر کروم پسورد شما را ذخیره می کند یا خیر؟

برای اطمینان یافتن از این موضوع کافیست به بخش تنظیمات رفته و با جستجو نمودن کلمه ی passwords همانند عکس زیر در قسمت Autofill and forms مطمئن شوید تا تیک Offer to save your web passwords فعال شده باشد.

how-to-use-google’s-password-manager-to-sync-your-passwords-everywhere

در این قسمت می توانید با انتخاب گزینه Manage passwords تمامی پسوردهایی که تا کنون بر روی مرورگر خود ذخیره نموده اید مشاهده نمایید.

با انجام این تنظیمات و زدن گزینه‌ی Save Password شما به گوگل کروم اجازه می دهید تا پسورد هایی را که وارد می کنید ذخیره نماید و از این پس تنها با ورود نام کاربری، گوگل کروم به صورت اتومات پسورد مورد نظر شما را وارد خواهد نمود.

how-to-use-google’s-password-manager-to-sync-your-passwords-everywhere

تولید پسوردهای خودکار توسط گوگل کروم

یکی دیگر از ویژگی هایی که می توانید به کمک گوگل کروم برای مدیریت پسورد های خود به خدمت بگیرید امکان انتخاب پسورد های تصادفی توسط گوگل کروم است. البته این گزینه به طور خودکار فعال نیست و شما باید آن را به صورت زیر فعال نمایید.

برای فعال کردن این ویژگی در قسمت نوار آدرس گوگل کروم عبارت chrome://flags را تایپ کنید. سپس با کلیک کردن بر روی دکمه‌ ی Enter وارد صفحه‌ ای جداگانه خواهید شد. در این صفحه به دنبال عبارت Enable password generation بگردید و آن را فعال کنید.

how-to-use-google’s-password-manager-to-sync-your-passwords-everywhere

برنامه‌ های معتبری نظیر LastPass, 1Password و Dashlane نیز می توانند این قابلیت را به شما ارائه دهند.

بعد از انجام این تنظیمات گوگل در ثبت نام برای وب سایت های مختلف مطابق شکل زیر به صورت اتومات یک پسورد برای حساب شما تعیین می نماید و تنها کافی است شما آن را تایید نمایید.

how-to-use-google’s-password-manager-to-sync-your-passwords-everywhere

این بخش قادر است امکانات بیشمار مفید دیگری را نیز به شما ارائه دهد که ذکر تمامی آن ها در این مقاله نمی گنجد. اما به عنوان مثال می توان گفت یکی دیگر از قابلیت های مهم دیگر این بخش امکان ذخیره پسورد سایت هایی است که اجازه ذخیره پسورد را نمی دهند. با فعال کردن گزینه‌ی‌ “Enable force-saving of passwords در نوار آدرس chrome://flags ، گوگل کروم موظف می شود تا حتی در موارد مشابه فوق در هر صورت پسورد شما را ذخیره نماید.

ممکن است بخش مدیریت گوگل مفید ترین و قوی ترین برنامه در زمینه مدیریت پسورد های شما نباشد اما می توان گفت به میزان کافی کارایی دارد و می تواند برای کسانی که نیاز به امکانات مدیریتی حرفه ای ندارند مفید واقع شود. اما اگر شما از کاربرانی هستید که این بخش را به اندازه کافی خوب و کامل نمی بینید می توانید آن را رها نموده و به دنبال نرم افزار های مورد علاقه خود بروید.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز ازاین مطلب آگاه نمایید.

منبع : howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *