چگونه می توان Google Assistant را بر روی اسمارت فون های اندرویدی دیگر فعال کرد؟

چگونه می توان Google Assistant را بر روی اسمارت فون های اندرویدی دیگر فعال کرد؟
  • 1395/8/18
  • زهرا معبودی
  • 0

همین چند وقت پیش بود که ساندرا پیچای (مدیر عامل گوگل) با معرفی دستیار گوگل آن را به شهرتی جهانی رساند. دستیاری که در ابتدا تنها یک ربات ساده به نظر می رسید اما بعد ها معلوم شد یکی از دقیق ترین و باهوش ترین دستیار های هوشمندی است که تا کنون تولید شده است. متاسفانه کمپانی گوگل با اعلام این موضوع که دستیار هوشمندش تنها بر روی گوشی های جدید پیکسل قابل درسترسی است علاقه مندان به این ربات باهوش را ناامید نمود.
اگر شما هم از افرادی هستید که علاقه بسیاری به Google Assistant  پیدا کرده اید باید بگوییم که ظاهرا راه هایی وجود دارد تا از این دستیار هوشمند بر روی اسمارت فون های دیگر نیز بهره ببریم. بنابراین با گویا آی تی همراه باشید تا با آموزشی جذاب ترفند فعال سازی دستیار هوشمند گوگل را به شما بیاموزیم.

اگر در جریان کنفرانس ۱۳مهر ماه گوگل در سانفرانسیسکو باشید حتما می دانید که Google Assistant مهمترین و جذاب ترین رویداد این کنفرانس لقب گرفته است. دستیاری که می توان گفت به مراتب ارزشمندتر و باهوش تر از Google Now است و بسیار فراتر از انتظار های منتقدان ظاهر شده است.

در ابتدای کار باید بدانید که به یک اسمارت فون اندرویدی نیاز داریم که از اندروید نوقا بهره مند باشد و همچنین این اسمارت فون باید روت شده باشد تا بتوان از آن برای استفاده از دستیار هوشمند گوگل بهره گرفت. بنابراین با دارا بودن این گوشی شما قادر هستید با انجام یک ویرایش ساده بر روی فایل بیلد پرمپ (build.prop) یا همان کارت شناسایی گوشی خود این دسترسی را فعال نمایید.

enable-google-assistant

بنابراین پیش نیاز های ما برای انجام این کار، گوشی اندرویدی روت شده و مجهز به سیستم عامل اندروید نوقا و به همراه نصب جدیدترین برنامه گوگل در  (نسخه ۶.۵.۳۵.۲۱ یا بالاتر) می باشد.

بسیار خوب اگر پیش نیاز ها را فراهم نمودید می توانیم آموزش امروزمان را آغاز نماییم. همانطور که پیشتر اشاره نمودیم به منظور دست یابی به دستیار هوشمند گوگل شما بایستی فایل بیلد پرمپ (build.prop) را ویرایش نمایید. بدین منظور خط کد “ro.opa.eligible_device=true”  را بدون کاما به فایل بیلد پرمپ (build.prop) اضافه کنید تا دستیار اختصاصی گوگل پیکسل فعال شود. پس از انجام این ویرایش تغییرات را در فایل مورد نظر ذخیره نمایید و پس از خالی نمودن کش و داده های برنامه گوگل، اسمارت فون خود را مجددا راه اندازی نمایید. در صورتی که پس از بالا آمدن گوشی مشاهده نمودید که تغییرات لازم اعمال نشده است کمی صبر نموده و سپس مجدد گوشی را راه اندازی کنید.

متاسفانه باید بدانید که در برخی موارد این راهکار پاسخگو نبوده و دستیار گوگل فراخوانی نمی شود.

نکته: انجام این کار  به دلیل ویرایش فایل حیاتی بیلد پرمپ (build.prop) می تواند در برخی از گوشی ها منجر به ایجاد خطاهای موقت و یا غیر موقت شود از این رو در صورتی که به نحوه انجام این کار وارد نیستید، از آن چشم پوشی نمایید زیرا گویا آی تی مسئولیتی را در قبال انجام نادرست این فرایند و بازخورد های بعدی آن نمی پذیرد.

در هر صورت اگر به هر دلیلی قادر به فعال سازی دستیار هوشمند گوگل نشدید باز هم ناامید نشوید زیرا همانطور که گفتیم این ابزار بر روی گوشی های پیکسل جدید کمپانی گوگل قابل دسترس بوده و می توانید با خرید یک دستگاه پیکسل (Pixel) و یا پیکسل ایکس‌ال (Pixel XL) از آن بهره مند شوید.

نظرات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: PHONEARENA

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *