گوشی میان‌رده نوکیا ۶ با قیمت ۳۷۰ دلار در یک رنگ جدید به‌ فروش می‌رسد

گوشی میان‌رده نوکیا ۶ با قیمت ۳۷۰ دلار در یک رنگ جدید به‌ فروش می‌رسد
  • 1395/11/6
  • مقدم
  • 0

مدتی پیش، شرکت فنلاندی HMD Global گوشی اندرویدی نوکیا ۶ را در چین معرفی کرد و تعدادی از این گوشی را نیز به فروش رسانده است. این شرکت در هنگام رونمایی از گوشی میان‌رده جدید با برند نوکیا اعلام کرد که این گوشی به‌طور انحصاری در چین در دسترس قرار دارد؛ با این‌حال، مشخص نشد که گوشی نوکیا ۶ مدتی بعد در خارج از بازار چین عرضه خواهد شد یا خیر. برطبق یک گزارش جدید، به‌نظر می‌‌رسد که مدل سفید رنگ نوکیا ۶ در خارج از بازار چین با قیمت بیشتر در مقایسه با قیمت پایه، عرضه شده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

یک گزارش جدید، نشان می‌دهد که یک خرده‌فروش عمده گوشی اندرویدی نوکیا ۶ را در فیلیپین به فروش رسانده است. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، گوشی اندرویدی جدید نوکیا با قیمت پایه ۲۴۵ دلار توسط JD.com در چین عرضه می‌شود. با این‌حال، کاربران در فیلیپین برای خرید این محصول باید نزدیک به ۳۷۰ دلار بپردازند.

البته بدون توجه به افزایش قیمت این محصول که دیگر خرید نوکیا ۶ را توجیه نمی‌کند، باید گفت که مدل جدید گوشی اندرویدی نوکیا با قیمت ۳۷۰ دلار در رنگ سفید در دسترس قرار خواهد داشت. با این‌حال، گوشی اندرویدی نوکیا ۶ تنها در رنگ مشکی در وب‌سایت JD.com به فروش می‌رسد.

هم‌چنین، لازم به‌ذکر است که با پرداخت ۳۷۰ دلار، می‌توانید از مزیت “عرضه رایگان” این گوشی توسط خرده‌فروش ارائه دهنده برخوردار شوید. البته نمی‌دانیم که در تعداد خرید برای هر کاربر، محدودیت وجود دارد یا خیر اما در وب‌سایت ارائه‌دهنده، چنین چیزی جلب‌توجه نمی‌کند. با بررسی مشخصات سخت‌افزاری گوشی اندرویدی نوکیا ۶ که در فیلیپین به فروش می‌رسد، هیچ تفاوت سخت‌افزاری بین این مدل و مدل عرضه شده در بازار چین مشاهده نمی‌شود.

نوکیا 6

برای اطلاع از مشخصات سخت‌افزاری گوشی اندرویدی نوکیا ۶ باید گفت که این محصول به تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۴۳۰ کوالکام با فرکانس کاری ۱٫۴ گیگاهرتز برای هر هسته مجهز شده است. این تراشه از هشت هسته پردازشی Cortex-A53 استفاده می‌کند که از نظر توانمندی به عنوان یک تراشه میان‌رده، عملکرد نسبتاً خوبی دارد. برای مالتی‌تسکینگ نیز، چهار گیگابایت حافظه رم برای گوشی اندرویدی نوکیا ۶ در نظر گرفته شده است.

گوشی اندرویدی نوکیا ۶ از یک صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند و به دلیل توسعه گوشی با یک پنل شیشه‌ای ۲٫۵ بعدی، در لبه‌های دستگاه انحنا وجود دارد. ثبت تصاویر به کمک یک شاتر اصلی ۱۶ مگاپیکسلی صورت می‌گیرد و دوربین اصلی از سامانه تشخیص فاز خودکار و فلاش LED استفاده می‌کند. برخلاف بسیاری از گوشی‌های میان‌رده، نوکیا ۶ به یک فلاش LED دوگانه مجهز نشده است و این موضوع در تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور عملکرد آن‌را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری گوشی میان‌رده جدید نوکیا می‌توان به یک شاتر سلفی ۸ مگاپیکسلی، حسگر اثرانگشت که در زیر دکمه Home جای گرفته و فناوری صدای Dolby Atmos اشاره کرد. هم‌چنین، این گوشی از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و بلوتوث ۴٫۱ برای آن در نظر گرفته شده است.

هنوز نمی‌دانیم که با عرضه جهانی گوشی اندرویدی نوکیا ۶، شرکت HMD Global آن‌را به چه قیمتی و در چه رنگی ارائه می‌دهد. با این‌حال، واضح است که عرضه گوشی میان‌رده جدید نوکیا ۶ با قیمت بیشتر از ۳۰۰ دلار، چندان کاربران را به خرید این گوشی که از مشخصات سخت‌افزاری چندان متفاوتی نیز استفاده نمی‌کند، جذب نخواهد کرد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *