چگونه از قابلیت multitasking در اندروید نوقا (Android Nougat) استفاده کنیم؟

چگونه از قابلیت multitasking در اندروید نوقا (Android Nougat) استفاده کنیم؟
  • 1395/6/16
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید گوگل نسخه بعدی اندروید را با نام اندروید نوقا یا همان Android Nougat روانه بازار کرده است. این نسخه از اندروید دارای امکاناتی است که کمتر در نسخه های قدیمی تر اندروید شاهد آن ها بوده ایم. پیش از این در روزهای اخیر گویا آی تی به آموزش مباحثی پیرامون قابلیت ها جدید اندروید نوقا پرداخت که یکی از پر استقبال ترین آن ها موضوع آموزش تنظیم ۲ تصویر برای اسکرین در اندروید ۷ بوده است. حتی شما می توانید از قابلیت تقسیم صفحه نمایش در اندروید نوقا نیز استفاده کنید.

 قابلیت multitasking در اندروید نوقا

یکی از برجسته ترین ترفندهایی که می تواند تفاوت بسیار زیادی در نحوه استفاده از اندروید ایجاد کند ، قابلیت چندکارگی یا همان چند وظیفگی یا multitasking است. این قابلیت بهتر و هوشمند تر طراحی شده است و می تواند شما را به سرعت از یک اپلیکیشن به اپلیکیشن دیگر هدایت کند. البته این موضوع بدین معناست که باید موارد و نکات جدیدی در این مورد آموزش داده شود.  اگر اطلاعات و آگاهی کافی در این مورد  داشته باشید می توانید با سرعت و انرژی بیشتری بین اپلیکیشن های مختلف حرکت کنید.

ضربه زدن دوگانه (Double tap):

شاید به جرات بتوان گفت یکی از قابلیت های مفیدی که در این نسخه از اندروید وجود دارد، حرکت سریع بین اپلیکیشن های مختلف است. برای انجام اینکار، کافیست  بر روی دکمه overview (multitasking) دوبار ضربه بزنید.

 قابلیت multitasking در اندروید نوقا

در این صورت، بلافاصله از اپلیکیشن موجود به آخرین اپلیکیشنی که مورد استفاده قرار داده بودید منتقل خواهید شد. در یک چشم بر هم زدن قادر خواهید بود از یک برنامه به برنامه دیگر بروید. شما می توانید همین کار را از طریق صفحه نمایش اصلی گوشی هوشمند خود انجام دهید. دوبار ضربه زدن، شما را به جایی که قبلا از آن بازدید کرده اید می برد. اگر از این گزینه به درستی استفاده کنید متوجه خواهید شد که یک بخش ضروری برای کاربرد اندروید است.

سایر ترفندهای مرتبط با چند وظیفگی:

تغییرات هوشمندانه دیگری در نسخه جدید اندروید ایجاد شده است که باید در مورد آن نیز اطلاعاتی داشته باشید. صفحه چندوظیفگی، نوار جستجوی گوگل را رها می کند و برای هر کدام از اپلیکیشن ها صفحه نمایش بیشتری اختصاص می دهد.

 قابلیت multitasking در اندروید نوقا

صفحه چند وظیفگی جدید به شما اجازه می دهد نگاه اجمالی به اپلیکیشن هایی که اخیرا مورد استفاده قرار داده اید داشته باشید. آخرین برنامه ای که مورد استفاده قرار داده اید فضای بیشتری به خود اختصاص خواهد داد و این موضوع به  هنگام انتخاب آن یا داشتن اطلاعاتی در مورد کارهای گذشته بسیار مفید خواهد بود. شما می توانید این لیست را پاکسازی کنید. برای اینکار کافیست گزینه Clear All را از قسمت بالای صفحه نمایش انتخاب کنید.

 قابلیت multitasking در اندروید نوقا

همانطور که مشاهده می کنید همه چیز به سرعت پاک می شود. اندروید به شما اجازه می دهد همه اپلیکیشن های قبلی خود را پاک کنید. تغییرات ایجاد شده در این نسخه از اندروید بزرگ نیست اما اصلاحاتی را ارائه کرده است که تجربه بهتری را در اختیار کاربر قرار می دهد و یافتن مواردی که کاربر به دنبالش است را راحت تر و سریع تر می سازد. اگر به دنبال ریستارت اپلیکیشن خود هستید، می توانید کارت قبلی خود را تغییر دهید یا سعی کنید یکی از  وظایف قبلی را حذف نمایید.

پیش از اینکه این صفحه را ترک کنید https://www.gooyait.com به شما توصیه می کند که برای آشنایی با ویژگی های پنهان اندروید نوقا مقاله مورد نظر را حتما مطالعه کنید تا بتوانید در صورت بروز رسانی سیستم تان به این ورژن از اندروید، تمام استفاده را از آن ببرید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *