چگونه از قابلیت تقسیم صفحه نمایش در اندروید نوقا استفاده کنیم؟

چگونه از قابلیت تقسیم صفحه نمایش در اندروید نوقا استفاده کنیم؟
  • 1395/6/8
  • زهرا معبودی
  • 0

وقتی که بتوانید همزمان در یک لحظه چند اپلیکیشن را کنترل کنید می توانید بهره وری خود را تا آخرین حد ممکن بالا ببرید چون نیازی نیست که مدام بین این اپلیکیشن ها سوئیچ کنید. حالا خوشبختانه این اندروید است که از قابلیت تقسیم صفحه نمایش به چند بخش بهره مند شده و شما را در بهره وری تان یاری می کند.

خاصیت تقسیم و اختصاص نمایشگر به چند بخش مدت زیادی برای دارندگان گوشی ها و تبلت های گران قیمت گلکسی سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته است. ویژگی هایی که اندروید نوقا در بر دارد موجب شده که سیستم بومی سامسونگ واقعا در مقابلش کم بیاورد چرا که مزیت های بیشتری نسبت به این سیستم بومی دارد. 

در این مثال ما از یک گوشی نکسوس استفاده کرده ایم که تنها دشواری آن برای استفاده از قابلیت تقسیم صفحه نمایش این است که بدانید دکمه هایش کجا قرار دارند.

چطوری در اندروید نوقا صفحه را تقسیم کنیم؟

برای اجرای حالت تقسیم صفحه نمایش باید یک نرم افزار در حال اجرا داشته باشید. سپس دکمه ی برنامه های اخیر  ( که در  سمت راست قرار گرفته )  را لمس کرده و نگه دارید. حالا شما شاهد تغییراتی خواهید بود که حاصل تغییر اپلیکیشن ها و فضای اختصاصی به آن ها خواهد بود.

how-to-use-split-screen-mode-in-android

نصف صفحه به نرم افزاری که در حال اجرا می باشد تخصیص مییابد و نصف دیگر صفحه به نرم افزارهایی که اخیرا باز کرده اید اختصاص می یابد.

جالب است که قسمت اسکرول نرم افزارها همانند نرم افزار های معمولی که قبلا اجرا کرده اید می باشد.

اگر نرم افزای از این قابلیت پشتیبانی نکند کنار آن یک پاپ اپ مشاهده خواهید کرد. اگر می خواهید از نرم افزاری در این لیست که از این قابلیت پشتیبانی می کند استفاده کنید، به سراغ نرم افزار مورد نظرتان بروید و آن را لمس کنید.

اگر می خواهید به حالت یک نرم افزار در بیاید، دکمه سمت راست و یا همان دکمه نرم افزار های در حال اجرا را بزنید.

how-to-use-split-screen-mode-in-android2

مثالی دیگر اینکه شما نرم افزاری را که می خواهید به حالت تقسیم صفحه در بیاید در لیست ندارید. دکمه ی خانه را لمس کنید و به صفحه اصلی گوشیتانبروید

هنگامی که نرم افزاری را که می خواهید استفاده کنید را پیدا کردید روی آن کلیک کنید و به حالت تقسیم صفحه بروید

how-to-use-split-screen-mode-in-android3

اسلایدر وسط صفحه را لمس و نگه دارید، در این هنگام شما می توانید مقدار اندازه ای که برای نرم افزار خود در صفحه میخواهید را تعیین کنید.

how-to-use-split-screen-mode-in-android4

برای خال شدن کامل از حالت تقسیم صفحه نمایش، دکمه سمت راست گوشیتان را لمس و نگه دارید و صفحه به حالت اول نرم افزاری که اول اجرا کرده بودین بر می گردد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *