اطلاعاتی کاربردی درباره ساعت های هوشمند Pebble Time

اطلاعاتی کاربردی درباره ساعت های هوشمند Pebble Time
  • 1395/8/23
  • زهرا معبودی
  • 0

ساعت های هوشمند بسیاری با مدل و مارک های متفاوت در بازار وجود دارند که هریک مزایا و معایب بسیاری را دارا هستند. اما بزرگترین عیبی که اغلب برای ساعت های هوشمند عنوان می شود عمر باتری آنها است که در بهترین حالت قادر به نگهداری چند روز باتری خواهد بود. در این میان اما Pebble Time یکی از ساعت های هوشمند پرطرفدار است که در مقایسه با ساعت های دیگر باید گفت هیچ وقت باتری اش تمام نمی شود! و یا حداقل در مقایسه با اسمارت واچ های اپل و گوگل که تنها یک روز قادر به نگهداری باتری هستند اینگونه به نظر می رسد. در این مقاله قصد داریم به مطالبی درباره این ساعت بپردازیم که می تواند برای کاربران قدیمی و حتی جدید این ساعت ها مفید باشد.

Getting started

  • شروع به کار

در ابتدا و پیش از انجام هرکاری بایستی اپلیکیشن Pebble را بر روی گوشی خود نصب نمایید. برای این کار نسخه اندروید این برنامه را از اینجا و نسخه iOS  را از اینجا  می‌توانید دانلود کنید.

Getting started

پس از نصب و راه اندازی اولیه برنامه از شما درخواست می نماید تا یک حساب کاربری در Pebble ایجاد نمایید و به این طریق ساعت را به گوشی خود متصل نمایید. همچنین از تنظیمات دیگر این مرحله می توان به تنظیم زبان و ظاهر ساعت اشاره نمود.

  • iOS در مقابل Android

استفاده از Pebble Time با گوشی های اندروید و iOS تفاوت های بسیاری دارد. به عنوان مثال کاربران iOS برای استفاده از امکانات ارسال پیام با ساعت خود لازم است که مشتری AT&T یا Verizon Wireless باشند و دستورالعمل خاصی را دنبال نمایند تا بتوانند امکان ارسال پیام از طریق قابلیت های صوتی را فراهم آورند.

دراندروید نیز با مشاهده نوتفیکیشن، بایستی بر روی دکمه پایین سمت راست ساعت کلیک نمایید سپس در میان گزینه های نمایش یافته “Voice” را انتخاب نموده و با ساعت خود صحبت نمایید.

  • اپلیکیشن‌ های اسمارت‌ واچ

Pebble Time برنامه های مخصوص ساعت و واچ فیس را در دو فروشگاه مختلف تقسیم بندی کرده است. برای ورود به  App Stor ابتدا صفحه اپلیکیشن ها را باز نموده و با انتخاب علامت “+” در قسمت پایین، سمت چپ برنامه می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

توجه به دو نکته در زمان مشاهده لیست برنامه ها ضروری است.

  1. برنامه هایی که قصد نصب آنها را دارید باید با سیستم عامل اسمارت واچ تان سازگاری داشته باشد.
  2. برخی از برنامه ها در زمان نصب به یک مکمل نیاز دارند که باید به این موضوع نیز توجه لازم را داشت و پیش نیازهای نرم افزاری را فراهم نمود.

شما همچنین قادر خواهید بود تا  لیست برنامه‌ های نصب شده بر روی ساعت را در گوشی خود نیز مشاهده کنید (زیر برگه Apps). از گزینه Settings برای اعمال تغییرات بر روی برنامه‌ ها استفاده کنید. درصورت مشاهده آیکون زرد رنگی در کنار برنامه، باید بدانید که برنامه فوق هنوز راه اندازی نشده است.

Watch face

  • واچ‌ فیس

واچ فیس ها دقیقا عملکردی مانند اپلیکیشن ها را در Pebble Time از خود به نمایش می گذارند. واچ فیس ها که صفحه مخصوص به خود را دارند این امکان را به شما می دهند که با افزودن یکی از آن ها به حساب کاربری Pebble خود شاهد نصب آن ها در Pebble Time خود باشید.

Watch face

  • Health

Pebble Health یکی از جدیدترین ابزارهایی است که  Pebble Time اضافه شده، به کمک این نرم افزار شما قادر هستید تعداد گام های خود را شمارش نموده و به بررسی میزان تمرینات و کیفیت خواب خود بپردازید.

پیش از استفاده بایستی این قابلیت را فعال نماید. دو روش برای فعال سازی این قابلیت وجود دارد که روش اول در زمان راه اندازی اولیه بوده و در روش دوم با مراجعه به  Pebble app و انتخاب گزینه Settings بایستی قابلیت Health را فعال نمایید.

Health

  • Quiet Time (ساعت سکوت)

دریافت نوتفیکیشن ها و پیام ها بر روی ساعت یکی از قابلیت های جالب است که می تواند به دلیل بی نیاز نمودن فرد از بیرون آوردن مدوام گوشی لذت بخش نیز باشد. اما ارسال پیام ها و نوتفیکیشن های مداوم در یک جلسه مهم کاری اصلا مودبانه  نخواهد بود. شرکت Pebble با به روزرسانی نرم افزارهای خود این قابلیت را ایجاد نموده که شما در هر زمان که بخواهید بتوانید دریافت پیام ها را به طور موقت غیر فعال  نمایید برای انجام این کار کافیست با رفتن به لیست برنامه ها و ورود به پنجره Settings گزینه Quiet Time را انتخاب کنید.

Quiet Time

  • دسترسی سریع (Quick Launch)

به شکل استاندارد برای مشاهده لیست برنامه ها بایستی با انتخاب دکمه وسط به صفحه برنامه ها ورود نمایید و به وسیله دکمه های بالا و پایین م یان آنها پیمایش کنید و در نهایت به کمک دکمه وسط برنامه مورد نظر خود را باز نمایید. کمپانی Pebble با قرارد دادن قابلیت جذاب  Quick Launch به شما این امکان را می دهد که به کمک دکمه های بالا و پایین خود از دسترسی سریع به دو برنامه پر کاربرد خود بهره مند شوید.
به منظور تنظیم این قابلیت بایستی با نگه داشتن دکمه بالا تا زمانی که ساعت با ویبره به شما علامت می دهد از لیست مورد نظر اپلیکیشن دلخواه خود را انتخاب کنید.
برای تغییر برنامه انتخاب شده در بخش  Quick Launch نیز می توانید با رفتن به بخش  Settings، گزینه Quick Launch را انتخاب کنید و تغییرات لازم را اعمال نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *