گوشی میان‌رده میزو M5 Note در ۱۶ آذر ماه به صورت رسمی، معرفی خواهد شد

گوشی میان‌رده میزو M5 Note در ۱۶ آذر ماه به صورت رسمی، معرفی خواهد شد
  • 1395/9/8
  • مقدم
  • 0

گوشی جدید میزو ایکس در ۳۰ نوامبر (۱۰ آذرماه) به صورت رسمی معرفی خواهد شد و شرکت سازنده، دعوت‌نامه‎های معرفی از این گوشی رده بالا را برای اصحاب رسانه، فرستاده است. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که شرکت میزو در نیمه آذرماه نیز، از یک گوشی میان‌رده جدید با نام میزو ام ۵ نوت رونمایی خواهد کرد که به‌تازگی، دعوت‌نامه‌های مراسم آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

شرکت میزو، به‌تازگی، دعوت‌نامه‌های جدیدی را در اختیار اصحاب رسانه قرار داده است که از یک رویداد خبری در ۶ دسامبر (۱۶ آذرماه) حکایت دارد. شرکت سازنده در این رویداد خبری از گوشی میان‌رده میزو ام ۵ نوت که به تازگی در چین از سازمان TENNA تاییدیه دریافت کرده است، معرفی خواهد شد.

براساس اطلاعات منتشرشده، میزو ام ۵ نوت به یک صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است و تراشه میان‌رده هلیو پی ۱۰ مدیاتک (سیستم‌روی‌تراشه MT6755) به آن قدرت می‌دهد. این تراشه از هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند و واحد گرافیکی Mali-T860 برای پردازش امور گرافیکی در نظر گرفته شده است.

برای مالتی‌تسکینگ، سه گیگابایت حافظه رم در اختیار خواهید داشت و سیستم‌عامل اندروید مارشمالو ۶٫۰٫۱ که احتمالاً با نسخه جدید رابط‌کاربری Flyme 6.0 میزو شخصی‌سازی شده است، بر روی این گوشی اجرا می‌شود.

دعوت‌نامه مراسم معرفی میزو ام 5 نوت

همان‌طور که پیش‌تر در گویا آی‌تی گفته شد، تصاویری از نسخه جدید رابط‌کاربری Flyme محصولات میزو ارائه شده است که از طراحی نزدیک آن به سیستم‌عامل آی‌او‌اس شرکت اپل، حکایت دارد. نسخه جدید رابط‌کاربری Flyme محصولات میزو در ۳۰ نوامبر به همراه میزو ایکس، معرفی خواهد شد.

بنابر اطلاعات فاش‌شده، میزو ایکس توسط تراشه هلیو ایکس ۳۰ مدیاتک قدرت می‌گیرد و شرکت مدیاتک، امیدوار است که در سال آینده، انتقادات کم‌تری به تراشه‌های ساخت این شرکت در مقایسه با تراشه‌های کوالکام اسنپدراگون که قدرت پردازشی بیشتری دارند و هم‌چنین، عملکرد واحد گرافیکی در آن‌ها به مراتب بهتر است؛ وارد شود.

بنابر گمانه‌زنی‌ها، نسخه رده‌بالای میزو ایکس با شش گیگابایت حافظه رم به قیمت ۲۸۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. از نظر طراحی، براساس تصویر منتشرشده، میزو ایکس به گوشی میان‌رده آنر ۸ هوآوی شباهت بسیاری دارد؛ هرچند در مشخصات‌فنی، آنر ۸ هوآوی به مراتب عملکرد بهتری خواهد داشت.

در ابتدا، گفته می‌شد که میزو ام ۵ نوت در همان رویداد در نظر گرفته‌ شده برای میزو ایکس معرفی خواهد شد اما ظاهراً که شرکت سازنده، این محصول میان‌رده را در بازه‌زمانی دیگر ارائه می‌دهد. در محتوای دعوت‌نامه مربوط به رویداد خبری میزو ام ۵ نوت، به این موضوع اشاره شده است که از ابتدای عرضه سری ام نوت، نزدیک به ۲۰ میلیون واحد از محصولات این سری به فروش رسیده. هم‌چنین در کنار دعوت‌نامه، یک گوشی میزو ام ۳ نوت قرار گرفته است که به عنوان آخرین محصول از این سری در حال‌حاضر، به شمار می‌رود.

یکی از اشکالاتی که می‌توان به محصولات میزو وارد دانست، عدم استفاده از تراشه‌های قدرت‌مند اسنپدراگون کوالکام در آن‌ها است زیرا شرکت میزو به طور عمده، محصولات خود را با تراشه‌های مدیاتک به بازار عرضه می‌کند و در همین حال، قیمت بالایی نیز در مقایسه با محصولات دیگر سازنده‌ها نظیر شیائومی و هوآوی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

علاوه‌براین، تراشه‌های مدیاتک در مقایسه با تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام، مصرف انرژی بیشتری دارند و این موضوع، کاربران را چندان به خرید محصولات میزو (حداقل در خارج از بازار چین) مجاب نخواهد کرد.

منبع: phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *