مدیر ارشد اچ‌تی‌سی: بازار گوشی‌های هوشمند را رها نکرده‌ایم

مدیر ارشد اچ‌تی‌سی: بازار گوشی‌های هوشمند را رها نکرده‌ایم
  • 1395/9/19
  • مقدم
  • 2

 شرکت اچ‌تی‌سی در بازار گوشی‌های هوشمند، وضعیت چندان خوبی ندارد؛ تنها تعداد بسیار محدودی از کاربران، گوشی‌های هوشمند ساخت این سازنده را خریداری می‌کنند و گوشی‌هوشمند پرچم‌دار اچ‌تی‌سی ۱۰ به عنوان پرچم‌دار ۲۰۱۶ این سازنده، تنها پس از چند ماه در ایالات‌ متحده آمریکا، اپراتورها تصمیم گرفتند تا به فروش پرچم‌دار این سازنده در این کشور، خاتمه دهند.

به همین جهت، گمان می‌رفت که شرکت اچ‌تی‌سی پس از مدتی، در نهایت کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خود را به طور رسمی کنار گذاشته و آن‌را به فروش برساند. با این‌حال، مدیر ارشد اچ‌تی‌سی، به تازگی اعلام کرده است که این شرکت، هم‌چنان به فعالیت خود در بازار گوشی‌های هوشمند ادامه می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

کاهش فروش گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی، نزدیک به چند سال است که ادامه یافته و این شرکت پس از عرضه اچ‌تی‌سی وان به عنوان یک محصول موفق، نتوانست روند نزولی فروش گوشی‌های هوشمند خود را با عرضه پرچم‌داران جدید متوقف نماید. بسیاری از تحلیل‌گران، مدعی شده‌اند که محصولات اچ‌تی‌سی همانند گذشته، نوآوری چندان هیجان‌انگیزی ندارد و این سازنده، اکنون نمی‌داند که محصول جدیدش برای رقابت با گوشی‌های هوشمند سازندگان دیگر، باید چه قابلیت‌هایی داشته باشد.

به همین جهت، شرکت اچ‌تی‌سی به عرضه محصولاتی روی آورده است که تنها عملکرد نزدیکی به گوشی‌های رده‌بالای دیگر داشته باشد و در بخش نوآوری، عملاً محصولات جدید اچ‌تی‌سی، حرفی برای گفتن ندارند. به همین جهت، گمانه‌زنی‌ها درباره توقف فعالیت شرکت اچ‌تی‌سی در بازار گوشی‌های هوشمند، افزایش یافته است و بسیاری، ادعا می‌کنند که حضور اچ‌تی‌سی در بازار، تنها زیان‌دهی بیشتری برای این سازنده به همراه دارد و این سازنده، هیچگاه نخواهد توانست تا روند نزولی گوشی‌های هوشمند خود را متوقف نموده و آن‌ را معکوس نماید.

این موضوع، باعث شده تا مدیر ارشد شرکت اچ‌تی‌سی به گمانه‌زنی‌ها و شایعات، واکنش دهد و به همین جهت، جف گوردون با انتشار یک تصویر از مقر اچ‌تی‌سی در تایوان، مدعی شده است که شرکت اچ‌تی‌سی، به سختی بر روی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار آینده خود کار می‌کند.

همان‌طور که متوجه شده‌اید، وی اعلام کرده است که اچ‌تی‌سی بر روی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار آینده خود مشغول به کار است؛ بنابراین، تنها یک گوشی پرچم‌دار توسط این سازنده، در حال توسعه نیست و به همین جهت، انتظار داریم که این سازنده، هم‌چنان به فعالیت خود در بازار گوشی‌های هوشمند ادامه دهد. اعلام رسمی جفری گوردون در ادامه آمده است:

اگر به پنجره‌های مقر اچ‌تی‌سی در عکس خیره شوید، مشاهده خواهید کرد که مهندسان شرکت اچ‌تی‌سی، به سختی بر روی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار این سازنده، مشغول به کار هستند.

اینکه شرکت اچ‌تی‌سی، چه برنامه‌ای برای آینده تجارت گوشی‌های هوشمند خود در نظر گرفته است؛ در حال‌حاضر، چندان مشخص نیست اما احتمال می‌دهیم که این سازنده با تولید گوشی‌های پیکسل گوگل، متوجه شده باشد که نوآوری در فروش یک محصول، حرف اول را می‌زند. به همین جهت، انتظار داریم که گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ شرکت اچ‌تی‌سی در قابلیت‌های سخت‌افزاری، فراتر از گوشی‌های هوشمند دیگر عمل نماید و شرکت سازنده، آن‌را در یک بازه زمانی نزدیک‌تر به زمان عرضه محصولات سازندگان دیگر، ارائه دهد.

htc-10

براساس اطلاعات منتشرشده، اچ‌تی‌سی Ocean به عنوان یک جایگزین برای اچ‌تی‌سی ۱۰ معرفی خواهد شد. البته، طراحی اچ‌تی‌سی Ocean به گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۶ شرکت اچ‌تی‌سی شباهت دارد اما امیدواریم که این طراحی، کمی دستخوش تغییر شده باشد زیر طراحی اچ‌تی‌سی ۱۰، به عنوان یکی از نقاط ضعف این محصول در نظر گرفته می‌شود. یکی از اشکلاتی که اچ‌تی‌سی ۱۰ وارد می‌شود، جای‌گیری نه‌چندان متقارن دکمه Home است و هم‌چنین، حاشیه‌های نسبتاً زیاد در اطراف صفحه‌نمایش، از دیگر مواردی است که نمی‌توان آن‌را به راحتی نادیده گرفت.

شایعات منتشرشده، نشان می‌دهد که شرکت اچ‌تی‌سی برای متمایز ساختن اچ‌تی‌سی Ocean از دیگر محصولات، آن‌را به یک فضای لمسی در لبه گوشی مجهز نموده است که با کشیدن انگشت خود، می‌توانید صدا را افزایش دهید. علاوه‌براین، دوربین دوگانه، یکی دیگر از مواردی است که در گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ شرکت اچ‌تی‌سی، خواهیم دید.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. اچ تی سی نوآوری نداره؟؟؟
    این مطلب فقط برای کوبیدن اچ تی سی بود
    واقعا متاسفم
    همین اچ تی سی ده این قابلیت رو داره ک صدای هندزفری رو شخصی سازه کنه متناسب با میزان شنوایی کاربر
    اولین گوشی اندرویدی
    اولین های بدنه فلزی
    اولین دو دوربینه و دوربین اولترا
    بازم بگم؟؟؟
    فقط تبلیغات نداره

    1. کوبیدن اچ‌تی‌سی نبود؛ در بسیاری از تحلیل‌ها به این موضوع اشاره شده!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *