مشخصات‌‌فنی شیائومی می ۶ فاش شد؛ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دوگانه با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵

مشخصات‌‌فنی شیائومی می ۶ فاش شد؛ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دوگانه با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵
  • 1396/1/30
  • مقدم
  • 0

شرکت شیائومی از گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ به‌زودی رونمایی خواهد کرد اما این موضوع از انتشار شایعات بیشتر پیرامون گوشی جدید شیائومی جلوگیری نمی‌کند. به‌تازگی، گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ در آزمون GFXBench فاش شده است که مشخصات‌فنی این مدل را پیش از عرضه رسمی، تایید می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات منتشر شده، شیائومی می ۶ به یک نمایشگر ۵٫۱ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز خواهد بود و هم‌چنین، تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت‌ هسته‌ای و واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۶۴۰ به آن قدرت می‌دهد. این موضوع نشان می‌دهد که شایعات پیشین مبنی بر عرضه شیائومی می ۶ با نمایشگر ۵٫۲ اینچی و هم‌چنین، ارائه آن با یک نمایشگر با رزولوشن Quad HD صحت ندارد؛ هرچند، ممکن است مدل پلاس با چنین نمایشگری به صورت رسمی معرفی شود.

گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی در مدل‌های مختلفی عرضه خواهد شد و نسخه پایه با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در دسترس قرار می‌گیرد. هم‌چنین، اگر به دنبال نسخه قدرت‌مند آن هستید، این مدل از شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. در کنار این موضوع، اطلاعات فاش شده از آزمون GFXBench نشان می‎دهد که گوشی شیائومی می ۶ به یک دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود که پیش‌تر، اعلام شده بود “دوربین دوگانه” تنها برای مدل پلاس در نظر گرفته شده است و مدل استاندارد از یک دوربین ۱۹ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

شیائومی می ۶

گوشی جدید شیائومی به یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است و سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ از جمله دیگر قابلیت‌هایی است که از گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ انتظار داریم. در رابطه با ظرفیت باتری این مدل، اعلام شده است که گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی از یک باتری با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند و سنسور تشخیص اثرانگشت در جلوی دستگاه با طراحی بیضی‌شکل، قرار گرفته است و عملکرد بهتری در مقایسه با سنسور به کار گرفته شده در گوشی پرچم‎دار شیائومی می ۵ خواهد داشت.

شرکت شیائومی برخلاف مدل قبلی، در شیائومی می ۶ از یک سنسور اولتراسونیک (مافوق صوت) استفاده کرده است؛ در واقع، سنسور در زیر یک لایه شیشه‌ای به کار گرفته شده و امکان فشردن دکمه Home که سنسور اثرانگشت در زیر آن قرار گرفته است، وجود ندارد. مدتی پیش، اعلام شد که عملکرد سنسور تشخیص اثرانگشت در شیائومی می ۶ رضایت‌بخش نخواهد بود و به دلیل استفاده از یک واحد لررزش‌ساز خطی ۱ دلاری، عملکرد موتور لرزاننده چندان خوب نیست. شرکت‌هایی که از سنسورهای تشخیص اثرانگشت مافوق صوت استفاده می‌کنند، یک واحد لرزاننده خطی را نیز در زیر لایه شیشه‌ای قرار می‌دهند که در هنگام لمس دکمه تعبیه شده، حسی مشابه از کار با یک کلید فیزیکی داشته باشد زیرا این دکمه لمسی است و عملاً امکان فشردن آن وجود ندارد.

شیائومی می ۶ به درگاه یواس‌بی Type-C مجهز شده است و حفره‌های بلندگو نیز در لبه پایین دستگاه قرار دارد. برخلاف نسل گذشته، شرکت شیائومی تصمیم گرفته است تا جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا را از این مدل کنار بگذارد و به همین جهت، احتمالاً از یک هدفون بی‌سیم نیز به همراه گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی رونمایی خواهد شد. البته شرکت شیائومی، تنها سازنده‌ای نیست که این درگاه را از گوشی‌های هوشمند خود کنار گذاشته و پیش‌تر، نیز گوشی‌های آیفون ۲۰۱۶ بدون جک هدفون معرفی شد. هم‌چنین، شرکت اچ‌تی‌سی این درگاه را از فبلت پرچم‌دار HTC U Ultra کنار گذاشته و گوشی ماژولار موتو Z نیز بدون جک هدفون به دلیل استفاده از یک شاسی نازک، عرضه شده است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *