آموزش بازاریابی ایمیلی: ۱۲ نکته از مبانی ایمیل مارکتینگ که باید بدانید

آموزش بازاریابی ایمیلی: ۱۲ نکته از مبانی ایمیل مارکتینگ که باید بدانید
  • 1396/5/29
  • مهدی پیوندی
  • 0

امروز با وجود انبوهی از ابزارهای هوشمند و متنوعی که در اختیار فعالان حوزه ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی قرار دارد، در بسیاری از موارد نسبت به مبانی، اصول و ریزه کاری هایی که بر برونداد ایمیل مارکتینگ تاثیر می گذارند غفلت می شود. آنچه در ادامه این مطلب از سلسله مطالب آموزش بازاریابی ایمیلی می آید، ۱۲ نکته و تکنیک است که می تواند الهام بخش فعالان این حوزه پربازده از بازاریابی باشد.

 

  1. ارتباط و تعامل خود را «انسانی» کنید

ایمیل هایی که فرستنده آنها یک فرد است (مثلاً «مهران مهرانی») نسبت به ایمیل هایی که از جانب یک شرکت ارسال می شوند (مثلاً «شرکت مشاوره مهرانی») عملکرد بهتری دارند و تعامل زاتر هستند؛ مگر اینکه یک برند شناخته شده و معروف (مثل «دیجیکالا») داشته باشید.

 

  1. از عناوینی که طول متوسطی دارند استفاده نکنید

عنوان ایمیل به عنوان یکی از عوامل مهم موثر بر نرخ بازشدن ایمیل هنگامی بهترین عملکرد را از خود به نمایش می گذارد که کوتاه یا طولانی باشد. عناوینی که بین ۶۰ تا ۷۰ نِویسه یا کاراکتر هستند تاثیر زیادی بر نرخ بازشدن یا کلیک نمی گذارند. تحقیقات نشان می دهد که عناوینی که بیشتر از ۷۰ کاراکتر دارند نرخ کلیک برای بازشدن بیشتر (CTOR یا نسبت افرادی که ایمیل را بازکرده اند به آنهایی که در آن کلیک می کنند) و آنهایی که از کمتر از ۵۰ کاراکتر استفاده می کنند نرخ بازشدن (CTR) بیشتری دارند.

 

  1. در عناوین ایمیل های خود از موضوع خارج نشوید

استفاده از عناوین خوب می تواند نرخ بازشدن ایمیل را افزایش دهد، اما اگر عنوان ایمیل با محتوای آن ارتباطی نداشته باشد، یک فرصت برای تعامل را از دست داده اید. به علاوه، استفاده از عناوین بی ربط به احتمال قریب به یقین به دریافت کننده ایمیل انگیزه می دهد تا ایمیل شما را به عنوان هرزنامه یا اسپم نشانه گذاری کند.

 

  1. از متن های دقیق استفاده کنید

با توجه به اینکه میانگین زمان مطالعه ایمیل ها تنها ۱۱ ثانیه است، اگر ایمیل خود را بیش از حد با متن شلوغ کنید، کاربر را از دست خواهید داد. در عوض، از یک متن کوتاه و دقیق استفاده کنید که اشتهای خواننده را تحریک کرده و روی موضوع اصلی تمرکز کرده است. جزئیاتی که مخاطب شما باید ببیند را در صفحه فرود سایت خود قرار بدهید.

 

  1. روی منافع و مزایا تمرکز کنید

شرح ویژگیها و عملکرد تعامل آفرین نیست. چیزی که به کاربر انگیزه تعامل می دهد، منافع و مزایایی است که محصول یا خدمات شما برای وی به ارمغان می آورد. به جای شرح ویژگیها و روش کار، ایمیل خود را با منافع و مزیت هایی پر کنید که با استفاده از کالا یا خدمات مورد نظر محقق می شوند. پیام را به گونه ای ارائه کنید که برای تعامل و عمل به مخاطب انگیزه بدهد.

 

  1. در انتخاب محلی که فراخوان به عمل خود را قرار می دهید سختگیر باشید

جایگاه دکمه های فراخوان به عمل (Call to Action) در نیمه بالایی ایمیل است؛ نباید آنها را در برهوت انتهای ایمیل رها کنید. حتی می توانید از چندین دکمه فراخوان به عمل استفاده کنید، اما اطمینان پیدا کنید که حداقل یکی از آنها در نیمه بالایی ایمیل قرار داشته باشد.

 

  1. لینک ها را در ابتدا قرار بدهید

اولین کلمات از اولین جمله پاراگراف اول را لینک کنید. این اولین جایی است که پس از بازشدن ایمیل، چشم مخاطب شما به آن می افتد. لینک کردن این بخش باعث افزایش تعداد کلیک ها خواهد شد.

 

  1. برای فراخوان به عمل خود از متن های جالب و جذاب استفاده کنید

در دکمه های فراخوان به عمل ایمیل خود از محتوای منفعت محوری استفاده کنید که به مذاق خواننده خوش می آید. استفاده از کلمات عمومی مانند «دانلود» و «کلیک کنید» تاثیر کمتری از متن هایی مانند «شما هم از این مزایا لذت ببرید» یا «به جمع کاربران راضی این محصول بپیوندید» خواهد داشت.

 

  1. دقت بر شخصی سازی تقدم دارد

شخصی سازی ایمیل بسیار خوب و حتی ضروری است، اما اگر اطلاعات موجود در فهرست ایمیل شما دقیق نباشد، شروع ایمیل با «[نام دریافت کننده] عزیز» می تواند تاثیر عکس بگذارد. اگر کاملاً اطمینان ندارید که اسامی مخاطبان فهرست ایمیل مارکتینگ شما دقیق است و به شکل صحیح در فهرست درج شده، بدون استفاده از نام مخاطب به یک سلام اکتفا کنید. هیچ چیز بدتر از ایمیلی نیست که با نامی شروع می شود که ایراد دارد (مثلاً «مهرانمهرانی عزیز»).

 

  1. از قالب های واکنشگرایی استفاده کنید که خواندن ایمیل را آسان می سازند

ایمیل های خود را به گونه ای طراحی کنید که خواندن آنها در هر دستگاهی (موبایل، رایانه های دسکتاپ و تبلت) آسان باشد. برای افزایش خوانایی از طرح های تک ستونی و فونت های بزرگ استفاده کنید. بهتر است عرض ایمیل خود را به چیزی بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ پیکسل محدود کنید.

 

  1. از رنگها به درستی استفاده کنید

رنگ به شما کمک می کند تا چشم را به جایی هدایت کنید که مورد نظر شما است، اما این به معنی صدور مجوز استفاده از پنج رنگ متضاد به منظور برجسته نشان دادن بخش های مختلف نیست. به علاوه، به این معنی هم نیست که اگر رنگ خاصی را به دکمه فراخوان به عمل ایمیل خود اضافه کنید، نرخ تبدیل آن افزایش پیدا خواهد کرد. در عوض، برای تاکید بر فراخوان به عمل خود از یک رنگ روشن استفاده کنید که بخشی از پالت یا مجموعه رنگهای استاندارد قالب ایمیل شما است.

 

  1. از تصاویر باکیفیت استفاده کنید

استفاده از تصویر، تعامل خوانندگان با ایمیل بازاریابی شما را افزایش می دهد. از تصاویر واضحی که اندازه مناسبی دارند و پشتوانه متن ایمیل به حساب می آیند استفاده کنید. چهره مشتریان راضی (یا حتی خود فروشنده) نیز عملکرد مثبتی دارد. تحقیقاتی که درباره ردیابی چشم در تصاویر انجام شده نشان می دهد که هنگامی که مردم به تصاویر نگاه می کنند، به ویژگیهای چهره های موجود در آن بیش از هر چیز دیگری توجه می کنند.

مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، برخی از نکات موثر در ایمیل مارکتینگ هستند که توجه به آنها می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر نتایج حاصل از تلاش های شما در راستای بازاریابی ایمیلی داشته باشد. در عین حال، اگر شما هم تجربیاتی دارید که با مطالب گویا آی تی در زمینه آموزش ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی در ارتباط است، لطفاً آنها را از ما و سایر کاربران دریغ نکنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *