آغاز پیش فروش آیفون ایکس (آیفون X) در ایران به صورت غیر رسمی و با قیمت های نجومی

آغاز پیش فروش آیفون ایکس (آیفون X) در ایران به صورت غیر رسمی و با قیمت های نجومی
  • 1396/7/1
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

پیش فروش آخرین مدل گوشی آیفون، یعنی همان آیفون ایکس یا آیفون ۱۰ توسط واردکنندگان غیر رسمی و با قیمت های نجومی آغاز شد. پیش از این برخی از منابع گمانه زنی هایی در مورد قیمت این گوشی داشتند و قیمت آن را بین ۴٫۴۴۰٫۰۰۰ تا ۵٫۱۰۸٫۰۰۰ تومان تخمین زده بودند. آیفون ایکس اخیراً توسط شرکت اپل به مناسبت ده ساله شدن گوشی های آیفون رونمایی و قیمت آن ۹۹۹ دلار برای نسخه ی ۶۴ گیگابایتی و ۱۱۴۶ دلار برای نسخه ی ۲۵۶ گیگابایتی، توسط شرکت اپل در بازار جهانی تعیین شده است.

گویا آی تی – از همان آغاز رونمایی از جدیدترین مدل های گوشی آیفون یعنی آیفون ۸ (iPhone 8)، آیفون ۸ پلاس (iPhone 8 Plus) و آیفون ایکس (iPhone X)، به سبب برخی قابلیت های این گوشی ها نظیر صفحه نمایش بدون حاشیه در آیفون ایکس، بسیاری از علاقه مندان ایرانی به این برند، منتظر ورود گوشی مورد علاقه ی خود به بازار بودند. به تازگی پیش فروش آیفون ایکس توسط واردکنندگان غیر رسمی در ایران آغاز شده است. این در حالی است که اپل تاریخ پیش فروش آیفون ایکس را از ۲۷ ماه اکتبر و تاریخ عرضه ی آن به بازار را اوایل ماه نوامبر اعلام نموده است.

همان طور که گفتیم تخمین قیمت برای آیفون ایکس در ایران بین حدود چهارمیلیون و نیم تا پنج میلیون و صد هزار تومان بوده است. اتفاق قابل توجه در این زمینه، قیمت های نجومی و بی سابقه برای پیش فروش این گوشی است. ظاهراً برخی از واردکنندگان غیررسمی، این گوشی را برای نسخه ی ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۸٫۳۰۰٫۰۰۰ تومان و برای نسخه ی ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۱۰٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان در تهران پیش فروش کرده اند. افرادی که قصد دارند آیفون ایکس را پیش خرید کنند باید نیمی از این مبلغ را پیش از تحویل گوشی و نیمی دیگر را حین تحویل پرداخت نمایند. موعد تحویل این گوشی ها همزمان با بازار جهانی و در اوایل ماه نوامبر (اواسط آبان ماه) خواهد بود. انتظار می رود گوشی های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس نیز با حدود قیمت ۴ تا ۵ میلیون و با موعد تحویل در مهرماه پیش فروش شوند.

تجربه نشان داده است که در اغلب موارد قیمت گوشی های آیفون در ابتدای عرضه بالاتر از قیمت واقعی بوده ولی پس از مدتی به تدریج به قیمت تعدیل شده و واقعی نزدیک می شود. از این رو به علاقه مندان به این گوشی ها توصیه می شود تا برای خرید این قیمت ها، تا رسیدن بازار به ثبات دست نگه دارند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *