چگونه یک کمپین ایمیل مارکتینگ را به راه بیندازیم؟

چگونه یک کمپین ایمیل مارکتینگ را به راه بیندازیم؟
  • 1396/7/19
  • مهدی پیوندی
  • 0

اگر می خواهید راز کمپین های ایمیل مارکتینگ موفق را بدانید، با ما در این مطلب آموزشی از مجموعه مطالب مرتبط با مبحث آموزش ایمیل مارکتینگ همراه باشید.

با وجود اینکه یک فرمول جادویی برای موفقیت یک شبه کمپین های بازاریابی ایمیلی وجود ندارد، اما اگر به دنبال کسب موفقیت در این زمینه هستید، باید برای نوع خاص کسب و کار خود و محصولات یا خدماتی که ارائه می کند از استراتژی های درستی استفاده کنید.

در واقع، مساله این است که ایمیل مارکتینگ فقط به فروش تکیه نمی کند، بلکه تلاش می کند تا با مصرف کنندگان رابطه ایجاد کند. البته یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق می تواند فروش، نرخ تبدیل و میزان آگاهی نسبت به برند را افزایش بدهد، اما چیزی که ریشه و اساس دستیابی به چنین موفقیتی را می سازد وجود یک ارتباط مبتنی بر اعتماد بین کسب و کار و مشتری است. کسب و کارها به منظور ایجاد این رابطه باید بین پیام های خود و اعتباری که دارند و همچنین جذابیت های بصری و توانایی سازگاری سریع با تکنولوژی ها و علایق و سلایق مصرف کنندگان یک تعادل ظریف را به وجود بیاورند.

البته همانند بسیاری از چیزهای دیگری که در زندگی وجود دارند، برای راه اندازی کمپین های ایمیل مارکتینگ و دستیابی به موفقیت در آنها نیز فقط یک راه خاص وجود ندارد. اما اگر سوال این باشد که آیا برای راه اندازی یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق از چه روشهایی می توان استفاده کرد می توانیم بگوییم «بستگی دارد». در عین حال، مجموعه ای از قواعد و اصول عام وجود دارند که دست کم شما را در مسیر درستی قرار می دهند و می توانید آنها را به عنوان قطب نمای بازاریابی ایمیلی خود در نظر بگیرید. موارد زیر نکات مهمی هستند که تمامی کسب و کارهای کوچک به منظور دستیابی به موفقیت در کمپین های ایمیل مارکتینگ خود باید به آنها توجه کنند.

 

  1. روی تطبیق و هماهنگی تمرکز کنید

برای اینکه اطمینان پیدا کنید که مشترکان ایمیل مارکتینگ تان ایمیل هایی را دریافت می کنند که تا حد امکان با خواسته ها، سلایق و نیازهای آنها تطابق دارند، فهرست خود را بخش بندی کنید. شاید تهران در فصل بهار آب و هوای مطبوعی داشته باشد، اما مشترکان ساکن در اردبیل شما با دیدن ایمیلی که به آب و هوای مطبوع یا گرم بهار اشاره دارد احساس خوبی پیدا نخواهند کرد.

 

  1. از تلاش برای فروختن دست بردارید

تصور کنید که وارد یک فروشگاه می شوید و فروشنده می گوید: «در خدمتم، بفرمایید.» اگر شما هم شبیه به نویسنده این مطلب باشید، پاسخ تان این است که «نه ممنون، دارم نگاه می کنم.» احتمالاً شما به این دلیل وارد آن فروشگاه شده اید که واقعاً به چیزی نیاز داشته اید، اما تمایل ندارید که احساس کنید که چیزی به زور به شما تحمیل شده است. فقط یک پشتیبان مطلع باشید و با مشترکان خود اعتمادسازی کنید و مطمئن باشید که وقتش که برسد آنها برای خرید به سراغ شما خواهند آمد.

 

  1. پای شخصیت خود را وسط بکشید

امروز اینباکس ایمیل ها نسبت به گذشته شلوغ تر شده است. به همین دلیل باید متمایز و متفاوت باشید. نشان بدهید که در پشت کمپین های بازاریابی شما یک انسان وجود دارد. افزودن شخصیت به کمپین ایمیل مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد تا در مقایسه با دیگران متمایز باشید و رابطه شما را نیز انسانی تر خواهد کرد.

 

  1. از گزارشات و آمار درس بگیرید

گزارش های آماری ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کنند تا محتوای خود را شکل بدهید، برای شما مشخص می کنند که چه وقت و چه زمانی از روز باید ایمیل های خود را ارسال کنید و انبوهی از اطلاعات کاربردی و سودمند را در اختیارتان قرار می دهند. مثلاً اگر یک نوع از محتوا تعداد کلیک های زیادی را دریافت کرده و میزان کلیک در یک محتوای دیگر کمتر بوده، احتمالاً برای دفعه بعد باید بیشتر روی محتوای محبوب تر تمرکز کنید.

 

  1. صفحات فرود را از یاد نبرید

ایمیل مارکتینگ فقط شروع ماجرا است. اگر همه چیز را در رابطه با ایمیل مارکتینگ به درستی انجام بدهید، اما صفحه فرود سایت شما نتواند کار را تمام کند، در اینصورت آب در هاون کوبیده اید. به عنوان مثال، حتی اگر بهترین فراخوان به عمل دنیا را هم در ایمیل خود قرار دهید، اما مشتریان بالقوه شما با کلیک روی آن به یک صفحه فرود به هم ریخته یا گیج کننده منتقل شوند، هیچ چیزی عایدتان نخواهد شد.

ما در این مطلب از بخش آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی به ذکر چند نکته مهم برای راه اندازی کمپین های ایمیل مارکتینگ پرداختیم. نظر شما چیست؟ لطفاً ایده های خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *