افزایش اعضای فهرست ایمیل مارکتینگ بدون توسل به میانبر؛ چگونه؟

افزایش اعضای فهرست ایمیل مارکتینگ بدون توسل به میانبر؛ چگونه؟
  • 1396/7/17
  • مهدی پیوندی
  • 0

چگونه بدون اینکه ریسک کنید و خطاهایی مثل خریداری فهرست های آماده (که قبلاً به مضرات آن پرداخته ایم) را مرتکب شوید می توانید تعداد اعضای فهرست ایمیل مارکتینگ خود را افزایش بدهید؟ ما در این مطلب از سلسله مقالات آموزش بازاریابی ایمیلی به ذکر نکاتی می پردازیم که به کمک آنها می توانید تعداد مشترکان فهرست خود را دو چندان کنید.

 

افزایش تعداد مخاطبان موجود در فهرست های ایمیل مارکتینگ یکی از اهداف مهم همه بازاریاب هایی است که از این ابزار نیرومند و مقرون به صرفه بهره می گیرند. با این حال، بسیاری از بازاریاب ها با امید به افزایش دامنه دسترسی و تعامل خود با مردم دچار خطای فاحش خریداری فهرست های از پیش آماده می شوند.

شاید روی کاغذ به نظر برسد که وجود آدرس های ایمیل بیشتر در فهرست به افزایش مشتریان منتهی می شود، اما در عمل خریداری فهرست ایمیل نتیجه عکس این را دارد. در حقیقت، خریداری فهرست ایمیل باعث تخریب شهرت برند شده و شانس تعامل با مشتریان مناسب را کاهش می دهد.

اما چگونه می توانید فهرست ایمیل خود را از راه درست توسعه بدهید؟ اولین قدم این است که فهرست های از پیش آماده شده را خریداری نکنید. اما انبوهی از روشهای دیگر نیز وجود دارند که به کمک آنها می توانید تعداد مشترکان ایمیل مارکتینگ خود را به صورت طبیعی افزایش بدهید. برای شروع این سه روش را امتحان کنید:

 

  1. فراهم کردن فرصت های متعدد برای ثبت نام در فهرست بازاریابی

فرم ثبت نام در فهرست بازاریابی خود را در چندین مکان قرار داده و به اشتراک بگذارید و همیشه ارزش و منفعتی که یک مشترک جدید با ثبت نام به دست خواهد آورد را به وضوح ذکر کنید. یکی از بهترین مکان ها برای توسعه فهرست ایمیل، صفحاتی است که در آنها از مشتری به خاطر تعاملی که با شما داشته قدردانی می کنید. اگر یک مشتری به هر نحوی با برند شما تعامل داشته و در قالب یک صفحه وب یا ایمیل از او تشکر می کنید، با قرار دادن فرم ثبت نام در صفحه یا ایمیل به نحوی که مخاطب به راحتی بتواند عضو فهرست ایمیل مارکتینگ شما شود و ذکر اینکه با ثبت نام خود چه چیزی به دست خواهد آورد از این فرصت برای حفظ و ادامه رابطه خود با وی بهره برداری کنید.

در هر فرصتی که پیدا می کنید، صفحات ثبت نام را بهینه سازی کنید. ثبت نام را تا جایی که امکان دارد برای مشتریان جدید تسهیل کنید و به یاد داشته باشید که ایجاز ارجح است. در حین اینکه فرآیند ثبت نام را کوتاه و لذت بخش می کنید، تا می توانید اطلاعات جمع آوری کنید تا تجربه مشتری با برند خود را شخصی سازی کنید.

در نهایت، هیچ گاه ارسال ایمیل قدردانی از مشترکان جدید به خاطر ثبت نام شان را فراموش نکنید.

 

  1. با یک ایمیل خوشامدگویی تاثیرگذار شروع کنید

تاثیر اولیه ای که بر ذهن مخاطب خود می گذارید بسیار مهم است و استفاده از ایمیل های خوشامدگویی بهترین راه برای معرفی برند به مشترکان جدید و آغاز تعامل با آنها از همان ابتدا است. ایمیل خوشامدی را ارسال کنید که فکر شده، حساب شده و شخصی سازی شده باشد و نکات سودمندی را در خود داشته باشد یا اینکه پیشنهاد ارزش آفرینی را ارائه کند. هنگامی که منفعت و به عبارتی ارزش ارائه می کنید، احتمال اینکه مشترک شما فهرست ایمیل مارکتینگ تان را ترک نکند بیشتر می شود.

 

  1. همیشه ارزش آفرین باشید و محتوای سودمند ارسال کنید

برای اینکه بتوانید تعامل خود با مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ تان و علاقه آنها به دریافت ایمیل از جانب برند خود را حفظ کنید، همیشه و در همه حال آیتم های محتوایی تازه، جالب و سودمند ارسال کنید. با توجه به حجم انبوه ایمیل هایی که هر روز و همه روزه وارد اینباکس مخاطب هدف شما می شود، اگر از متن، محتوا و پیشنهادهای جذاب استفاده نکنید، شانس موفقیت چندانی نخواهید داشت. بهترین راه برای اینکه در میان این هیاهو و شلوغی بتوانید خودی نشان بدهید این است که محتوای جذابی ارائه کنید که حاکی از تخصص و تجربه برند شما باشد و پیشنهادات سودمندی را نیز در ایمیل های بازاریابی خود بگنجانید.

 

میانبر را فراموش کنید؛ از مسیر خوش منظره اصلی استفاده کنید

توسعه طبیعی فهرست های ایمیل مارکتینگ زمان بر است، اما با استفاده از برخی نکات مهم مانند مواردی که در بالا به آنها اشاره شد رشد تعداد مشترکان و میزان تعامل را به تدریج و به طور مستمر شاهد خواهید بود. از طرف دیگر باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از میانبر و خرید فهرست های آماده باعث افزایش تعامل مشترکان با شما نخواهد شد.

مسیر خوش منظره اصلی را انتخاب کنید و با عدم تحمیل خبرنامه ها و سایر ایمیل های ترویجی خود فرمان را به دست مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ تان بسپارید.

همیشه برای مشترکان فهرست خود اولویت قائل شوید. هنگامی که مشترک با ثبت نام خود شخصاً تمایلش به دریافت ایمیل های شما را اعلام می کند، احتمال تعامل و عمل به فراخوان به عمل های ایمیل های شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *