ترکیب رندرها و افکت های نور برای ساخت تصاویری جذاب

  • 1389/2/8
  • ITTeach
  • 1

شاهکارهای هنری انتزاعی اغلب برای تولید نتایج تخصصی، رندرها، تصاویر موجود و تکنیک های ساده را در فتوشاپ ترکیب می کنند. با این حال، یادگیری تقارن، ترکیب بندی، نورپردازی و ابزارها در فتوشاپ مدتی طول می کشد و تمرین مورد نیاز می باشد.

در این آموزش، به بررسی توانایی ابزارهای فتوشاپ برای ایجاد شاهکار هنری دیجیتالی می پردازیم. نحوه ی دستکاری یک رندر از پیش ساخته را در ترکیب بندی همانند نحوه ی به کارگیری blending mode ها، گرادیان ها و ابزار liquefy برای دستیابی به نتیجه ی انتزاعی جالب مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در این متن آموزشی، انواع تکنیک ها و نکات مفید را برای استفاده در ترکیب بندی هایتان یاد خواهید گرفت، بنابراین اجازه دهید تا کار را شروع کنیم!

ابزارهای مورد نیاز:

  • Adobe Photoshop

پیش نمایش تصویر نهایی :

مرحله 1:

برای شروع یک سند جدید با سایز 994×1312 پیکسل ایجاد کرده و آن را با رنگ سیاه رنگ آمیزی نمایید. سپس، یک لایه ی جدید ایجاد کرده و به Filter->Render->Clouds بروید. این لایه را کپی نموده و سپس دو لایه را ادغام نمایید. گزینه blending را به Luminosity تنظیم نموده و opacity را به 21% و fill را به 13% کاهش دهید.

در این مرحله به عنوان نیاز داریم. برای این بخش، از این ماسک که در :http://lured2stock.deviantart.com/art/Mask-1-2777188 قرار دارد، استفاده خواهیم کرد.

آن را از پس زمینه استخراج نمایید، در این مرحله آن را تنها با ابزار pen رندر می کنم. آن را به سند خود paste نمایید و در محل مورد نظرتان تنظیم کنید. تعدادی لبه ی ناهموار وجود دارد، بنابراین تصمیم گرفتم تا برای بهتر شدن تصویر، اصلاحاتی انجام دهم.

ابتدا، از smart blur برای mask استفاده کردم. به Filter->Blur-> Smart Blur رفته و تنظیمات زیر را اعمال نمایید:

Radius: 3, Threshold 34.7, Quality: Medium, Mode: Normal

بعد از استفاده از این blur، brightness and contrast را تنظیم کردم. برای انجام این کار به Layers->New Adjustment Layer رفته و تنظیمات زیر را اعمال نمایید، Brightness: 61, Contrast: -28، سایز آن را تنظیم کرده و با استفاده از براش نرم برای ایجاد افکت محو بخش بالایی را پاک نمایید.

در اینجا می توانید مرحله قبل و بعد این عمل و نحوه ی کمک کردن افکت ها را به تصویر مشاهده نمایید.

بنابراین، اکنون باید تصویری مشابه تصویر زیر داشته باشید؛

مرحله 2 :

بخش “مو” در این mask، رندری از Cinema4D می باشد. تنها از C4D برای این آموزش استفاده کردم و آن را برای دستیابی به نتیجه ی مورد نظر دستکاری کردم. می توانید آن را از تصویر زیر بردارید و در طرح خود قرار دهید.

سپس رندر را از حالت اشباع خارج کردم.

بعد از خارج کردن c4d از حالت اشباع، تکنیکی را برای روان تر ساختن آن به کار گرفتم. برای انجام این کار، از ابزار liquefy استفاده کردم. دستور میانبر liquefy را باز کرده (ctrl+shift+x) یا به Filter>Liquify بروید.

در استفاده از liquify، ابتدا باید تصور کلی در مورد آنچه که می خواهید انجام دهید داشته باشید. تنها روی ابزار از پیش تنظیم شده ی liquefy کار خواهیم کرد. من تنها از ابزار forward warp استفاده کردم و سایز براش را برابر با 150 تنظیم کردم و بقیه تنظیمات را در حالت پیش فرض قرار دادم.

به این نتیجه رسیدم که نتیجه ی رضایتبخشی می باشد. بنابراین برای افکت تقارن آن را کپی کرده و به صورت افقی چرخاندم.

تصمیم گرفتم تا حجم موی بیشتری را اضافه کنم، بنابراین مجددا از render استفاده کرده و مجددا liquefy را باز کردم. فقط خلاق و صبور باشید، اگر از نتیجه خوشتان نیامده، تغییراتی را که انجام داده اید، undo نمایید. با توجه به سلیقه تان، بخش هایی را که نمی خواهید پاک کنید. سایز آن را کمی کوچکتر نمایید که به دید افکت نیز کمک خواهد کرد.

برای افزودن تاثیر بصری بیشتر، من از همان فرآیند استفاده کردم ولی این بار از desaturate برای C4D استفاده نکردم. که این عمل اجازه می دهد تا تصویر رنگی باشد. لایه های C4D رنگی را در وسط طرح زیر رندر کوچکتر قرار دادم.

مرحله 3 :

اکنون در مرحله ی رنگ امیزی هستیم، بنابراین ایتدا از stock ابری نشان داده شده در تصویر زیر استفاده کردم.

Stock ابری را وارد طرح خود سازید و گزینه blending را به ‘linear dodge’ تنظیم کنید.

بعد از پاک کردن بخش هایی که نمی خواستم، برای قرار دادن آن در سمت دیگر، کپی کرده و چرخش افقی به آن دادم.

اکنون، نورهای ملایمی را اضافه خواهیم کرد. یک لایه ی جدید زیر لایه های رنگی c4d ایجاد کنید. آن را با رنگ سیاه رنگ کنید و گزینه ی blending را به linear dodge تنظیم کنید. با براش نرم با سایز 400px، 3 رنگ برای ترکیب  انتخاب کردم : . ( #ff9c00)( #00e4ff)( #ff00fc) سپس با رفتن به Filter>Blur>Gaussian Blur با شعاع 10px محو کردم. برای اینکه تصویری مشابه تصویر زیر داشته باشید، از مراحل انجام کار اطمینان یابید.

مرحله 4:

لایه ی جدیدی زیر لایه های c4d ایجاد کرده با رنگ سیاه پر کنید و مجددا گزینه ی blending را به linear dodge تنظیم کنید. با استفاده از ابزار rectangular marquee، گرادیانتی را با رنگ ( #00fff6)  برای ایجاد شفافیت روی آن اعمال کنید. کپی کرده و به صورت قطری قرار دهید و لبه های سخت را با استفاده از براش نرم پاک کنید. برای کپی کردن و قرار دادن آن در سمت دیگر از تصویر زیر استفاده نمایید.

با استفاده از ابزار pen، طرحی رسم خواهیم کرد، سپس آن را با براش 3px با فشار شبیه سازی شده خواهیم کشید. درست همانند آنچه که قبلا انجام دادیم، مجددا با استفاده از ابزار rectangular marquee، همان فرآیند را انجام می دهیم ولی این بار از رنگ ( #fc00ff) استفاده خواهیم کرد. بعد از آن مجددا عمل کپی و چرخش افقی را انجام خواهیم داد.

مرحله 5:

نورهای بیشتری اضافه خواهیم کرد. مجددا یک لایه جدید ایجاد کرده و با رنگ سیاه رنگ آمیزی کنید و linear dodge را تنظیم کنید. مجددا با استفاده از ابزار rectangular marquee، انتخابی شبیه انتخاب زیر انجام خواهیم داد:

از ابزار gradient استفاده کرده و برای شفافیت از رنگ (# 0000ff) استفاده می کنیم.

بعد از آن، با استفاده از براش نرم ، بخش هایی را پاک کرده و کپی نموده، سایزش را تنظیم کرده و در محل مورد نظرتان قرار دهید.

در این مرحله با استفاده از ابزار elliptical marquee و gradient، افکت های بیشتری اضافه کنید، همانند لایه های قبلی به linear dodge تنظیم کنید.

بعد از پاک کردن برخی از بخش ها و بعد از افزودن افکت هایی با کپی و تنظیم سایز، با استفاده از براش، ذرات کوچکی ایجاد نمایید و از حالت Outer Glow blending برای درخشش بهتر استفاده کنید. برای داشتن ظاهری متقارن آن را کپی کرده و به سمت دیگر بچرخانید.

مرحله 6:

تقریبا در این مرحله کار به پایان رسیده است. ذرات کوچکی را در اطراف آن اضافه خواهیم کرد. برای انجام این کار، از همان stock ابری به صورت مرحله های قبلی استفاده خواهیم کرد.

آن را به طرح خود paste نموده و حالت blending را به linear dodge تنظیم کنید.

برای چشمگیرتر ساختن مقداری رنگ ( #ff7200) اضافه کردم. لایه ی جدیدی ایجاد کنید و با رنگ سیاه رنگ آمیری کرده و به linear dodge تنظیم کرده و با استفاده از براش رنگ آمیزی نمایید.

نتیجه گیری:

تنظیمات لایه ها را مورد بررسی قرار دهید، زیرا به منظور واقعی تر ساختن طرح مهم می باشند. هنگام ساخت افکت های نور، linear dodge blending اسلحه ی اصلی ما می باشد. ظاهر متقارن به جاذبه ی بصری کمک می کند و خلاقیت و صبر منجر به شاهکار موفقی می شود. از اینکه این متن آموزشی را مطالعه نمودید، متشکریم. امیدواریم که مطالب جدیدی را در این مقاله ی آموزشی یادگرفته باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *