مدیریت و ویرایش ورودیهای فرم در Firefox با History Control

  • 1389/2/9
  • ITTeach
  • 0

فایرفاکس مثل تمام بروزرها توانایی بیاد آوردن فرمهای ورودی کاربر را دارد.ورودی های داده شده قبلی هنگامی که شما در یک صفحه در ورودی یک فرم تایپ میکنید، در یک منوی drop down  نمایش داده میشوند.ولی شما چطور این ورودی ها را ویرایش یا پاک میکنید؟

Form history control  یک ضمیمه است که به شما اجازه انجام اینکار را میدهد.شما میتوانید ورودیهای تاریخچه فرم را ببینید و با کنترل کامل  آنچه ذخیره شده،چیزهایی که پاک شده یا نه، و زمانی یک clean up اجرا شود را مدیریت کنید.اگر میخواهید ورودیهای نادرست را حذف یا تصحیح کنید، یا ورودی هایی که نمیخواهید سایر کاربران ببینند را حذف کنید، این ضمیمه ای است که شما نیاز خواهید داشت.

Form History Control شما را قادر میکند تا به صورت انتخابی اطلاعات حساس خصوصی را پاک کنید بدون اینکه تمام تاریخچه را حذف کنید. یک گزینه قدرتمند جستجوی پیشرفته به شما اجازه میدهد اطلاعات را بوسیله نام، مقدار ،تناوب زمانی یا مورد استفاده بودن پیدا کنید.گزینه advanced search  همراه یک لیست از regular expression (عبارات باقاعده)  از پیش تعریف شده میاید که میتوانند مناسب هر نیازی تغییر یا تعمیم داده شوند.

این ضمیمه یک زیر منو به منوی tools  میافزاید که به شما دسترسی به history control center  (مرکز کنترل تاریخچه) فرم را میدهد.مرکز کنترل از طریق کلیک راست روی متن و منوی ظاهر شونده آن  نیز قابل دسترسی است، حتی با گزینه های بیشتر برای مدیریت ورودیهای تاریخچه فرم.

یک گزینه نیز برای خودکار سازی پاک کردن تاریخچه فرم ، از قبیل ورودی هایی که برای مدتی یا کمتر از دفعات مشخصی استفاده نشده اند، وجود دارد.شما همچنین میتوانید فرمهای معینی را مستثنی کنید برای اینکه هرگز در طول یک عملیات پاکسازی اتوماتیک پاک نشوند.

Form History Control همچنین به عنوان یک پر کننده خودکار فرم وب عمل میکند که به شما اجازه پر کردن خودکار همه فیلدهای یک فرم وب را با استفاده از داده های تاریخچه فرم که بیشتر استفاده شده یا اخیرا” استفاده شده اند را میدهد.

بعلاوه شما به همان خوبی پیکر بندی پاکسازی ، میتوانید  داده های تاریخچه فرم را export/import کنید که اینکار به شما اجازه مبادله داده بین پیکربندی های گوناگون firefox  را میدهد.

منبع: instantfundas

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *