دلفین رقیب نه چندان جدید کروم و فایرفاکس

دلفین رقیب نه چندان جدید کروم و فایرفاکس
  • 1393/10/22
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

اگر شما هم جزء کاربران سیستم عامل اندروید باشید، قطعا میدانید که این سیستم عامل همراه با یک مرورگر پیش فرض عرضه شده که بیشتر نیازهای کاربران را برای وبگردی پاسخ میدهد. با این وجود مرورگرهای جایگزین بسیاری نیز به بازار آمده اند که کاربران با توجه به نیازهای خاص خود یا سلیقه فردی شان یکی از آنها را انتخاب میکنند. یکی از معروفترین این مرورگرها مرورگر دلفین میباشد که با بیش از 100 میلیون دانلود برای سیستم عامل های آی او اس و اندروید مدتی است رقیب مرورگرهای معروفی همچون کروم و فایرفاکس شده است. در زیر به 6 مورد از نقاط قوت این مرورگر به طور مختصر اشاره ای خواهیم داشت.

 

سرعت

با توجه به تست های انجام شده در زمینه سرعت به نظر میرسد مرورگر دلفین از مرورگر پیش فرض اندروید سریعتر باشد. دلیل آن چه استفاده کمتر از حافظه دستگاه و چه هر چیز دیگری باشد باید اعتراف کرد سرعت بارگذاری صفحات وب در این مرورگر اندکی بیشتر است. به گفته سازندگان این مرورگر، موتور جدیدی که برای آن طراحی شده حتی میتواند از لحاظ سرعت مرورگر کروم که به سریع بودن مشهور است نیز پشت سر بگذارد. علاوه بر این وبگردی با این مرورگر بسیار روان و آسان و با صرف کمترین انرژی صورت میگیرد.

 

Screenshot_2012-11-30-22-33-59

 

نوارهای کناری

استفاده از نوارهای کناری دسترسی به امکانات مختلف مرورگر را بسیار ساده و سریع کرده است. نوار سمت چپی مرورگر به صفحات نشان شده (بوک مارک ها) و پیشینه ای از مرور صفحات وب اختصاص داده شده و نوار سمت راستی دسترسی به افزونه های مرورگر را فراهم میاورد. برای استفاده از این نوارها کافی است انگشت تان را روی لبه سمت راست یا چپ صفحه نمایشگر گذاشته و به سمت مرکز آن بکشید.

 

dolphin-sidebar-history-bookmarks

پیمایش آسان

شاید یکی از اشکالاتی که به مرورگر پیش فرض اندروید و نسخه قدیمی بسیاری از مرورگرهای جایگزین آن میتوان گرفت آن است که پیمایش و دسترسی آسان به بخش های مختلف مرورگر و در یک کلام کاربری آسان در آنها جزء اولویت ها نبوده است و این را میتوان به راحتی هنگام دسترسی به باریکه ها (تب ها) یا تنظیمات مختلف مرورگر مشاهده کرد. در مرورگر دلفین سعی شده است پیمایش در صفحات وب و دسترسی ها تا حد امکان ساده باشد مثلا وقتی تب ها و نوار آدرس برای مدتی مورد استفاده قرار نگیرند به صورت خودکار محو میشوند تا فضای بیشتری برای صفحات وب باز شود و پیمایش در آنها آسان تر شود. البته شما میتوانید با لمس دکمه منو دوباره تب هایی که باز کرده اید و نوار آدرس را ببینید. لمس این دکمه همچنین باعث نمایش نوار پیمایش در پایین صفحه خواهد شد که گزینه هایی همچون بوک مارک ها، حرکت به جلو (فوروارد)، دکمه دلفین، افزونه ها و دکمه بیشتر را در خود جای داده است. لمس هر کدام از این گزینه ها باعث باز شدن منوی مربوط به آن خواهد شد.

 

dolphin-sonar-ebay-nexus7

 

استفاده از حرکات مختلف انگشت روی صفحه نمایشگر برای دسترسی سریع به وبسایت ها

هر چند به اعتقاد گروهی از کاربران این قابلیت ویژه ای نیست و کاربرد آنچنانی ندارد ولی در نوع خود جالب توجه است. شما میتوانید به هر کدام از صفحات وبی که بوک مارک کرده اید یک حرکت انگشت اختصاص دهید و بعدا با انجام آن حرکت روی صفحه نمایشگر سریعا به صفحه مورد نظرتان دسترسی داشته باشید. مثلا فرض کنید شما با کشیدن حرف انگلیسی G روی صفحه نمایشگر آن را به سایت گوگل اختصاص میدهید، از آن پس هر موقع با انگشت حرف G را روی صفحه نمایشگر بکشید سایت گوگل به صورت خودکار نمایش داده خواهد شد.

 

dolphin-sidebar-addons

فرامین صوتی

روشی برای استفاده از مرورگر بدون استفاده از انگشت و تنها با صحبت کردن، این قابلیت در برخی مرورگرهای دیگر نیز وجود دارد. در دلفین این قابلیت با نام “سونار” شناخته میشود. وبسایت مرورگر دلفین حاوی لیستی از فرامین صوتی به درد بخور است که میتوانید از آنها به عنوان نمونه استفاده کنید. این فرامین صوتی در واقع راهنمای خوبی برای تعیین فرامین صوتی برای کارکردهای مختلف مرورگر هستند.

 

dolphin-sonar

افزونه ها

افزونه ها نه تنها در مرورگر دلفین که در مرورگرهای دیگر نیز جای خالی امکانات و قابلیت هایی را پر میکنند که به صورت پیش فرض در مرورگر در نظر گرفته نشده اند یا به قدری مهم نبوده که در نظر گرفته شوند. برخی از افزونه های دلفین عبارتند از افزونه مترجم، افزونه ای برای بارگذاری مجدد تب ها، افزونه ای برای نمایش آدرس آی پی، افزونه ای برای بدست آوردن رتبه الکسا، افزونه صرفه جویی در مصرف شارژ باطری و …

 

Download az Iranapps

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *