معرفی 5 برنامه رایگان برای کارکرد بهتر اسناد گوگل(Google Docs)

  • 1389/2/14
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

انکار قدرت فوق العاده و ویژگی های سرویس اسناد گوگل بسیار سخت است، به خصوص اگر شما قصد پرداخت پول نقد (یا هر پولی) برای تهیه مایکروسافت آفیس نداشته باشید. مطمئنا ، شما می توانید از OpenOffice.org ، که مبتنی بر وب است استفاده کنید ، اما با استفاده از سرویس اسناد گوگل می توانید از هر کجا که به اینترنت دسترسی داشته باشید به مشاهده و ویرایش اسناد خود با استفاده از ویژگی های جالب و مبتنی بر پردازش ابری و… بپردازید همچنین توانایی اسناد گوگل به کاربران اجازه می دهد تا چندین سند را به طور همزمان را ویرایش کنند. شما فقط می توانید این نوع خدمات را در یک واژه پرداز آفلاین مشاهده کنید!
البته این را هم بگویم که شما نمی توانید اسناد گوگل را به شکل آفلاین استفاده کنید.همچنین برنامه های کاربردی مانند برنامه ورد مایکروسافت به طور کامل از اینترنت برداشته نشده واگر شما خیلی تمایل به استفاده از آن دارید سرویس مایکروسافت آفیس زنده(Microsoft Office Live) برای این منظور تعبیه شده است.
به هر حال ، هدف این برنامه های رایگان راهنمایی شما در لیست امکانات و یا جلوگیری از گیج شدن کاربران در استفاده از اسناد گوگل است. من در اینجا به شما نشان می دهم چقدر آسان می توانید به راه اندازی ابزارهای لازم برای برنامه واژه پرداز به صورت آفلاین و آنلاین برای سیستم خود اقدام نمایید.البته به شرطی که شما از دنیای گسترده سرویس اسناد گوگل استفاده کنید ، در این صورت همه این نرم افزار های رایگان و منبع باز که در زیر به معرفی انها می پردازیم کار زیادی برای استفاده بهینه تر از ویرایش آنلاین اسناد و ذخیره سازی انها برایتان انجام خواهند داد.
بیایید شروع کنیم!
GDocsUploader

نخستین گام در استفاده از هر دو واژه پرداز آفلاین و آنلاین نوعی ادغام این دو دنیا در هم می باشد. این کار که تمام اسناد گوگل شما… مدارک و اسنادتان … را از سرویس آنلاین به دنیای آفلاین منتقل کنید فوق العاده آسان است.اما برای عکس این مطلب معمولا لازم است شما به وب سایت اسناد گوگل رفته و اسناد خود را در آن آپلود کنید. GDocsUploader در واقع شبیه به یک میانبر ساده برای انجام دادن همین پروسه است. این برنامه مبتنی بر Adobe Air به شما اجازه می دهد تا با عمل کشیدن و رها کردن فایل های اسناد خود را مستقیما از میز کار رایانه خود به سرویس اسناد گوگل منتقل کنید بدون نیاز به پروسه آپلود سایت! یک نوار پیشرفت کوچک اما مفید به شما اجازه می دهد بدانید چقدر وقت در آپلود اسناد باقی مانده و اگر در راه آپلود فایلها مشکلی پیش آید به شما اطلاع میدهد.
دانلود آن در اینجا!
Nocs

آیا می خواهید برای همیشه نت پد ویندوز د خود را به قدرت پردازش ابری مجهز کنید؟ Nocs راه حل شما است. این برنامه تا حدودی شبه جایگزینی برای یکی از اساسی ترین برنامه های کاربردی ویندوز یعنی نت پد است نت پدی که اجازه می دهد تا شما به تایپ متن و ذخیره آن مثل هر واژه پرداز پایه ای دیگر دیگر بپردازید. در برنامه Nocs سرگرمی تازه بعد از این مرحله( ایجاد و ذخیره سازی یک فایل متنی) شروع می شود. زیرا شما فایل متنی خود با پسوند .txt را روی دسکتاپ کامپیوتر خود و یا پوشه ای در دیسک سخت رایانه تان ذخیره نکردید بلکه ، آن را به طور مستقیم در حساب اسناد گوگل خود ذخیره کرده اید! ،شما حتی می توانید یادداشت های خود را در پوشه های مختلف توپی اسناد گوگل سازماندهی کنند. به این ترتیب آیا یادداشت برداری 10 بار سرگرم کننده تر نیست؟!
دانلود آن در اینجا!

GDocBackup

با وجود اینکه شما می توانید از ویژگی خروجی (export ) اسنادگوگل برای ذخیره یا پشتیبانگیری اسناد خود از آنلاین به فرمت آفلاین استفاده کنید ،اما GDocBackup برنامه کوچک است که به شما اجازه انجام این کار را با راحتی بیشتر میدهد. قضیه ساده است : برنامه GDocBackup هر فایلی که در حساب اسناد گوگل شما ذخیره شده را چک نموده و ضمن مقایسه آن با نسخه موجود بر روی هارد دیسک شما، اگر چنین فایل وجود نداشته باشد و یا اگر تاریخ ایجاد و یا ویرایش آن فایل و فایل ضمیمه اش متفاوت باشد، GDocBackup نسخه ای (احتمالا) جدید از فایل را ازحساب کاربری اسناد گوگل شما برداشته و بر روی دیسک سخت پشتیبان گیری میکند. شما می توانید پسوند خاصی را برای فایلی که می خواهید از آن پشتیبان گرفته شود انتخاب کنید که امکان خوبی برای سفارشی سازی اطلاعات به شما می رود.
دانلود آن در اینجا!
OffiSync

اگر شما از طرفداران بزرگ مایکروسافت آفیس هستید، حتما باید نسخه ای رایگان و پیشرفته از افزونه OffiSyncرا بدست آورید. این برنامه یک نوار ابزار به صفحه نمایش متداول آفیس شما اضافه میکند ،تابه شکل سریع به تمام فایلهای واقع شده در حساب اسناد گوگل خود دسترسی داشته باشید. نه تنها می توانید این اسناد را مستقیما در محیط آفیس گوگل باز کنید ، بلکه می توانید تغییرات خود را نیز ذخیره سازی کنید! ویژگی جستجوی یکپارچه به شما اجازه می دهد تا به اسکن فایل های آنلاین خود برای پارامترهای دلخواه بپردازید ، همچنین میتوانید درست مانند حالتی که در محیط اسناد گوگل مشغول به کار هستید با این افزونه به حذف و انتقال فایل ها در حساب اسناد گوگل بپردازید.
دانلود آن در اینجا!

OpenOffice.org2GoogleDocs

Lordy، یک اسم است. به هر حال، این افزودنه ای است که اجازه می دهد تا شما به انجام فعالیت های مشابه افزونهOffiSync بپردازید، اما با استفاده از برنامه منبع باز OpenOffice.org به جای مایکروسافت آفیس. شما می توانید با این افزونه به ورود(import) یا خروج(export) فایلهای اسناد خود از دیسک سخت (یا هر محل ذخیره اسناد)به سرویس آنلاین اسناد گوگل بپردازید . اگر چه شما از ویژگی های جستجوی شسته و رفته OffiSync را در این افزونه ندارید ، با این حال ، این افزونه برای یک چیز و تنها یک چیز ساخته شده، و آن دسترسی به اسناد گوگل از طریق برنامه آفلاین است. لذت ببرید!
دانلود آن در اینجا!
منبع: maximumpc

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *