راهنمای جامع Flock ، مرورگر شبکه های اجتماعی و چندرسانه ای

  • 1389/3/5
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

آیا شما تمایل به داشتن مرورگری دارید که بتواند به عنوان یک شبکه اجتماعی از لحظه اولی  که شما آن را باز می کنید عمل کند؟ اگه عاشق ایده یک مرورگر متفاوت هستید در این مقاله ما قصد داریم با معرفی  Flock و نگاهی به  ویژگی های آن به این کار بپردازیم.

در طول فرایند نصب

وقتی در حال نصب Flock هستید 2 انتخاب دارید. در پنجره اول به شما امکان انتخاب از بین گزینه های   Express Setup یا Custom Setup دهد .شما بهتر است Custom Setup را انتخاب کنید.

هنگامی که شما Custom Setup راانتخاب کردید می توانید انتخاب کنید که کدام یک از گزینه های زیر را فعال کنید. به گزینه “anonymous usage statistics” در پایین توجه کنید… شما می توانیداین گزینه را در صورتی که  به بهبود Flock علاقمند هستید انتخاب کنید که این گزینه  فعال یا غیر فعال شود.

نگاه اول

هنگامی که شما برای اولین بار Flock  را باز می کنید. مرورگر با سه زبانه(تب) جالب باز می شود… به خصوص اگر این اولین بار استفاده شما از این برنامه باشد. با زبانه اول شما این امکان را دارید که  مستقیما در شبکه اجتماعی مورد علاقه خود که از ان پشتیبانی می کند ورود(log in) کنید. این صفحه قرار است هر بار که شما Flock   را باز می کنید نمایش داده شود مگر آنکه شما گزینه ای که در گوشه پایین سمت چپ برای غیر فعال کردن این صفحه است را انتخاب کنید.

زبانه دوم یک نمای کلی بسیار خوب از Flock و ویژگی های قدرتمند آن در مدیریت شبکه های اجتماعی را به ما نشان می دهد.

زبانه سوم و نهایی می تواند صفحه سفارشی شما در نظر گرفته شود. شما می توانید برخی از تغییرات در محتوای نمایش داده شده را برای دسترسی سریع و آسان و  یا نظارت جستجوی توییتر ، فید مورد علاقه ، چند رسانه ای مورد علاقه ، فعالیت دوستان ، و سایت های مورد علاقه  اعمال کنید.

با استفاده از منوی  Widget در قسمت بالا گوشه ی سمت چپ و انتخاب گزینه های موجود می توانید موارد مورد علاقه خود را به صفحه خود اضافه کنید که می خواهید استفاده کنید.

در قسمت بالا گوشه ی سمت راست یک نوار جستجو و دکمه هایی برای نوشتن مطالب در وبلاگ خود (Post to Your Blog)و آپلود فایلهای چند رسانه ای(Upload Media)وجود دارد.

برای کمک به سفرشی کردن هرچه بیشتر صفحه من (My World Page) شما حتی می توانید متن بالای صفحه در کادر را به نام خود یا هر چیز دیگری که دوست دارید تغییر دهید.

نوارابزار Flock

نوارابزار Flock پر از ابزارهای خوب مدیریت حساب های اجتماعی است. کلیدها از چپ به راست عبارتند از : صفحه من (صفحه اصلی) ، نوار کناری مراجعه به دوستان(Open People Sidebar) ، نوار باز کردن چند رسانه ای(Open Media Bar) ، نوار کناری فید خبری(Open Feeds Sidebar) ، پست الکترونیکی(Webmail) ، نوار کناری موارد مورد علاقه شما(Open Favorites Sidebar) ، باز کردن حساب و خدمات (Open Accounts and Services)، وب کلیپ برد(Web Clipboard) ، وبلاگ سردبیر(Blog Editor) ، و بارگذاری عکس(Photo Uploader).

برای کمک به نشان  دادن صفحه ای که شما در آن هستید دکمه آن صفحه با پس زمینه آبی نمایش داده خواهند شد.اولین صفحه فهرستی از افراد و دوستان را که شما با انها در ارتباطید یا از  خدمات آنها استفاده می کنید را نشان می دهد.

کلیک روی  دکمه نوار چند رسانه ای(Media Bar Button) نوار لغزان رسانه ای (Media Slider Bar ) را در بالای نوار زبانه ها به نمایش در می آورد. توجه کنید که یک ابزار نوار جستجو در سمت راست وجود دارد. کلیک بر روی هر عکس ، و غیره باعث گشوده شدن  Media Bar و نمایش عکس در آن صفحه خواهد شد.

در این محل(تصویر زیر) فهرستی از جریان چندرسانه ای(Media Streams) برای مشاهده قرار داده شده:

به طور پیش فرض Flock با گروه کوچکی از فید های آر اس اس از پیش مشترک ارائه می شود. شما به راحتی می توانید ، از اشتراک با هر کدام از آنها انصراف داده ،ترتیب قرار گیری آناه را تغییر داده، پوشه دلخواه خود را اضافه کرده ، یا فید مورد نظر را از طبقه بندی خارج کنید. فید های آر اس اس مشترک در  این قسمت را می توان با هم به عنوان یک فید خبری در صفحه من مشاهده کرد (پیوندهای قابل کلیک) یا می توان به صورت جداگانه در یک تب جدید مشاهده کرد. خیلی زیباست!

ابزار بعدی در نوار Flock دکمه پست الکترونیکی(Webmail Button)می باشد. شما می توانید تنظیم های مورد علاقه خود برای  دسترسی به حساب پست یاهو ، جیمیل ، و ایمیل AOL را از این قسمت انجام دهید.

نوار موارد علاقه شما (Favorites Sidebar) دو مورد تاریخچه وبگردی(History) و سایتهای نشانگذاری کرده(Bookmarks) را در یک محل ساده و قابل استفاده آسان جمع کرده است:

نوار حساب ها و خدمات (Accounts and Services) به شما دسترسی آسان و سریع برای وارد شدن به حساب های سایت های اجتماعی مورد علاقه خود می دهد. کلیک روی هر یک از لینکها  صفحه ورود به خدمات خاص در تب جدید را برای شما باز خواهد کرد.

اگر می خواهید به قرار دادن مواردی از قبیل عکس ها ، پیوند ها ، و متن در یک پست وبلاگ بپردازید  کافیست با کشیدن و رها کردن آنها در Web Clipboard  آنها را برای دسترسی و استفاده بعدی نگه داری کنید.

کلیک روی  دکمه ویرایشگر وبلاگ (Blog Editor) باعث باز شدن پنجره وبلاگ نویسی جداگانه ای برای ایجاد نوشته های شما خواهد شد. اگر شما هنوز به حساب Flock  خود وارد نشده اید و یا هنوز حسابی راه اندازی نکرده اید پیغام زیر را خواهید دید:

پنجره وب نوشته ها(Blogging Window)… خوب ، ساده و سر راست است.

اگر شما به حساب عکس ها وارد نشده باشید پنجره پیغام زیر را زمانی که دکمه بارگذار عکس (Photo Uploader)را کلیک کنید می بینید.با کلیک روی OK نوار Accounts and Services Sidebar با سازگاری با سرویس های عکس که به رنگ زرد روشن برجسته شده اند باز خواهد شد. به سرویس مورد علاقه خود وارد شوید تا شروع به آپلود تصاویر دلخواه خود کنید.

پس از راه اندازی و نصب

در تصویر زیر شما  ظاهر مرورگر رایانه ما را بعد از تنظیم کردن برخی از خدمات مورد علاقه مشاهده می کنید. مطمئنا فید توییتر زیبا به نظر می رسد و دنبال کردن فیدها از طریق آن آسان است…

کمی دستکاری در RSS Feeds Sidebar می تواند به لذت بخش تر شدن یک تجربه خواندن فید ها کمک کند.

نگهداری ایمیل ها مطمئنا آسان و راحت است.

نگاه دیگری به Accounts and Services Sidebar نشان می دهد که به همه حساب های خود وارد شده ایم. ( نقطه سبزدر سمت راست).

با دیدن دوباره صفحه من شما می توانید ببینید که چگونه همه چیز از جمله نمایش وضعیت فعالیت دوستان یا فید های مورد علاقه خوب  و عالی به نظر می رسد.

در مورد وب گردی با مرورگر هم همه چیز خوب و عالی به نظر می رسد… Flock انتخاب مناسبی برای هر کسی است که مایل به داشتن مرورگر وب و ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی همه و همه در یک برنامه است.

نتیجه

هر کسی که دوست داشته باشد که هم از خدمات شبکه های اجتماعی  و هم وبگردی بهره مند شود کار با Flock  را تجربه ای بی همتا وشگفت انگیز می یابد. شما با این مرورگر به معنای واقعی کلمه از هر دو زمینه بهترین استفاده را خواهید برد.

پیوندها

دانلود Flock

صفحه رسمی افزونه های  Flock

صفحه رسمی نوار ابزارهای Flock

منبع:howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *