HTML5 مرورگر وب شما را تست میکند

  • 1389/3/20
  • مهرداد ارجمندی
  • 3

اکثر کاربران اینترنت که در مورد HTML5 خواندند و اینکه آن  چگونه فضای وب را تغییر می دهد  ممکن است فکر  کنند  که همه ی این ها در مورد فیلم HTML5 به خاطر اختلاف های پیرامون آن که در اخبار اخیر بوده است ،می باشد. اما HTML5 وعده ی  بیشتر از یک ویدیو جدید استاندارد وب را داده است  ، که المان های جدید و متنوعی را همراه با ویژگی های جدیدی معرفی می کند و این درحالی  است که از آنهایی که منسوخ شدن رهایی می یابید .

در حال حاضر هنوز وب سایت های زیادی که از HTML5 استفاده  کنند موجود نیستنید . بعضی از پورتال های ویدیویی مانند یوتیوب شروع به اضافه کردن ویدیو های HTML5 به عنوان جایگزینی برای دستگاه های رایج  پخش فیلم فلش پلیر  کرده اند و برخی از مدیران سایت ها شروع به آزمایش و کار  با HTML5 بر روی وب سایت خود کرده اند .اما هنوز برای پیاده سازی عناصر HTML5 در صفحات اصلی  یا سایت ها بلوغ کاملی بوجود نیامده است .

بیشتر کاربران اینترنت حتی  ممکن است تفاوتی را نبینند  ولی  این واقعیت وجود دارد  که آنها در آینده با پیغامهای خطایی مواجه خواهند شد  مبنی بر اینکه مرورگر وب  آنها عناصر HTML5 را ساپورت نمی کند .

اما  چطور متوجه می شوید که مرورگر اینترنت شما قادر به نمایش عناصر HTML5 به درستی می باشد ؟

پاسخ ، تست HTML5 است :

آزمون HTML5 برای هر مرورگر وبی  توانایی  HTML5  را بررسی می کند . آدرس را در یک مرورگر به سادگی  قرار دهید و آزمون  یک نمره  با اطلاعلات دقیق در مورد عناصر HTML5 و نمره ی آنها نشان  خواهد داد  .

نتایج تست به صورت رنگی  کد بندی شده اند و دامنه ی آن از عالی تا بی اثر را شامل می شود  .

Firefox 3.6.4

آزمون  firefox3.6.4 html5

Google Chrome 6.0.422.0

Opera 10.60

آزمون Opera 10.60

نسخه ی آزمایشی2  Internet Explorer 9

آزمون html5 اینترنت اکسپلورر 9

گوگل کروم در آزمون HTML5 بهترین رده را بدست آورد با نمره 142 از 160 به دنبال آن  اپرا با نمره 102 از 160 ، فایرفاکس با 101 امتیاز و  نسخه ی آزمایشی2  Internet Explorer 9   با 19 از 160 به دنبال.

نظریه پرداز این آزمون، Niels Leenheer ، در حال حاضر درحال کار برروی  آزمون تست تمدید است که  به عنوان نسخه بتا در دسترس است .

نتایج آزمون در آزمون بتا HTMl5 عبارتند از :

فایرفاکس 3.6.4 : 139 امتیاز،  4 امتیاز از 300 امتیاز

Google Chrome 6 dev: 212 امتیاز،  10 امتیاز از 300 امتیاز

10.60 اپرا : 129 امتیاز 4 امتیاز از 300 امتیاز

Internet Explorer 9 platform preview 2: خرابی

در حال حاضر  هیچ مرورگری از تمام عناصر HTML5 پشتیبانی نمی کند . در حال حاضر توسعه دهندگان گوگل کروم به مراتب جلوتر از توسعه دهندگان دیگر هستند . فایرفاکس و اپرا کاملا در همان سطح اند  و اینترنت اکسپلورر 9 هنوز آماده نشده است تا به رقابت بپردازند. اما باید توجه داشت که مرورگر مایکروسافت در پلت فرم پیش نمایش ارائه شده و توسعه دهندگان خاطر نشان کرده اند که بسیاری از عناصر HTML5  در نسخه های بعدی پیش نمایش پلت فرم مرورگر  اضافه خواهند شد.

روکش کردن :

ما به شما نشان  می دهیم  که چگونه به آزمون توانایی های HTML5 در  هر مرورگر وب بپردازید . خیلی جالب خواهد بود که بفهمیم چگونه توسعه دهندگان مرورگر با چالش هایی که پیش رو دارند  مقابله می کنند و دروغ می گویند تا برای کاربران خود مرورگری با محیطی خالی از خطا مواجه سازند   .

منبع : GHACKS.NET

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
    1. بله متاسفانه بد ترجمه شده و روي بي دقتي من بوده عذر ميخوام از دوستان عزيز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *