به کمک Softaculous ، وردپرس را بر روی سرور خود نصب کنید!

  • 1389/4/31
  • مهرداد ارجمندی
  • 0

آیا شما هم مایلید که وردپرس را بر روی سرور خود به هر صورتی که شده نصب کنید ؟ در اینجا ما به شما راهی ارائه می کنیم که به راحتی می توانید با چند کلیک ساده وردپرس را بر روی اکثر میزبانهای وب اجرا کنید .

اخیرا ما یک سری راهها را برای اینکه شما بتوانید به طور مجانی از سایت  WordPress.com  بلاگی داشته باشید ارائه کرده ایم، ولی چیز بسیار مهمی که در مورد وردپرس وجود دارد این است که شما هم می توانید یک هاست مجانی برای بلاگ خود داشته باشید هم اینکه می توانید نرم افزار مربوطه را دانلود کنید و بر روی سرور خود به طور مجانی آن را راه اندازی کنید.

امروزه خیلی از میزبانان وب کدهای اسکریپی ارائه می دهند که نصب ورد پرس را بسیار ساده و آسان کرده است. بنابراین در اینجا ما نیز برآنیم که راهی بسیار آسان و کارآمد را برای نصب و راه اندازی وردپرس در کوتاه ترین زمان ممکن با استفاده از Softaculous در cPanel انجام دهیم.

توجه : تمامی وب هاست ها از cPanel استفاده نمی کنند و حتی بعضی از cPanel هاست ها هم Softaculous را ارائه نمی دهند.برنامه ی Softaculous همچنین با کنترل پنل های وب سایت های محبوب نیز سازگاری دارد. بنابراین اگر نتوانستید آن را پیدا کنید با تامین کننده ی هاست خود تماس بگیرید. در غیر این صورت شما می توانید ورد پرس را به طور دستی با استفاده از FTP نصب کنید . در اینجا و در این مقاله ما برآنیم که این روش را برای شما توضیح دهیم.

آغاز کار

برای اینکه بر روی سایت خود وردپرس را نصب کنید  به پنل ادمین  وب سایت خود مراجعه کنید . این قسمت معمولا در قسمت yourdomain.com/cpanel واقع شده است. بنابراین این به شدت وابسته به تامین کننده ی هاستینگ شما می باشد.

به پایین جایی که قسمت Software/Services است بیایید و بر روی لینک Softaculous کلیک کنید.

توجه : اگر هاست شما Softaculous را ارائه نمی کند ممکن است یک نصب کننده ی دیگر در این قسمت باشد بنابراین ممکن است به طور متفاوتی کار کند .

Softaculous برنامه های کاربردی تحت وب زیادی را ارئه می دهد که شما می توانید بر روی سایت خود نصب کنید . این برنامه ها شامل موتورهای بلاگ ، wikis ، گالری تصاویر، سرویس پیام الکترونیکی (ای- میل) و خیلی چیز های دیگر.در اینجا ما می خواهیم وردپرس را نصب کنیم ولی اگر شما قصد نصب برنامه ی کاربردی تحت وب دیگری را نیز داشتید پروسه و کار به همین صورت و شبیه می باشد.

برای نصب وردپرس بر روی لینک وردپرس در سمت چپ  نوار کناری Softaculous کلیک کنید .

این صفحه به شما یک سری اطلاعات پیرامون وردپرس خواهد داد. این اطلاعات شامل رتبه بندی و بررسی از دید دیگر کاربران است . بر روی لینک نصب در بالای عنوان کلیک کنید تا عملیات نصب آغاز شود.

حالا شما باید یک سری اطلاعات در مورد سایت خود را وارد کنید. Softaculous به طور اتوماتیک به صورت پیش فرض آنها را پر می کند ولی ممکن است شما بخواهید آنها را تغییر دهید که می توانید این کار را انجام دهید.

در قسمت بالای صفحه دامنه ای را که می خواهید برای وردپرس استفاده کنید انتخاب کنید. در حال حاضر ما بر روی سایت techinch.com ورد پرس را نصب کرده ایم بنابراین ما می خواهیم که این را بر روی یک زیر دامنه نصب کنیم. سپس دایرکتوری که وردپرس را آنجا نصب می کنیم انتخاب می کنیم .به طور پیش فرض خودش در قسمت yourdomain.com/wp نصب می شود ولی اگر بخواهید که  yourdomain.com مستقیما به وردپرس برود باید اینجا را خالی بگذارید .

حالا یک اسم و یک توضیح برای سایت خود وارد کنید . یک اسم اداری،یک رمز کاربری و یک پست الکترونیکی . اگر دوست دارید یک پسورد مطمئن تر داشته باشید بر روی لوگوی کلید کلیک کنید و یک پسورد تصادفی در جای خالی وارد می شود.

اگر می خواهید تنظمیات سایت خود را ذخیره کنید پست الکترونیکی خود را در قسمت خالی  در زیر قسمت نصب وارد کنید . در انتها وقتی که کارتان تمام شد بر روی گزینه نصب کلیک کنید.

بعد از مدت زمانی شما یک صفحه را خواهید دید که به شما اعلام می کند که وردپرس بر روی سایت شما نصب شده است.

بر روی لینکی که  شما را به صفحه ادمین ورد پرس می برد کلیک کنید. یا به سادگی به yourdomain.com/wp-login.php بروید . با نام کاربری و رمز عبوری که انتخاب کرده اید وارد شوید.

اولین باری که وارد شدید ورد پرس از شما می خواهد که رمز عبوریتان را عوض کنید از زمانی که برای سایت خود پسوردی انتخاب کردید این مرحله دیگر غیر ضروری است. بر روی  گزینه ی No Thanks, Do not remind me again  کلیک کنید تا دیگر این پیام ظاهر نشود .

Now you can add posts and pictures, change the theme, and customize the settings of your WordPress site directly from the WordPress Dashboard.

حالا شما می توانید متن ها و عکس های خود را وارد کنید .تغییر نام دهید، تنظیمات  آن ها را تغییر دهید

این هم از سایت جدید وردپرس ما بعد از نصب با Softaculous و ارسال اولین پست . بوسیله submitting از وردپرس بک آپ بگیرید یا آن را پاک کنید.

گرفتن بک آپ یا پاک کردن وردپرس بوسیله ی Softaculous

Softaculous برای حفظ برنامه های کاربردی تحت وب که قبلا نصب کرده اید نیز مفید می باشد. اگر شما می خواهید از سایت وردپرس خود بک آپ بگیرید یا حتی می خواهید به طور کامل آن را پاک کنید می توانید به سادگی با استفاده از کنترل پنل Softaculous این کار را انجام دهید.

به cPanel خود وارد شوید و به طوری که در بالا داشتیم  Softaculous را باز کنید.برای آنکه تمام برنامه های تحت وبی که نصب کرده اید را ببنید ، آیکن جعبه ای را از بالا سمت راست انتخاب کنید .

در اینجا شما می توانید شماره ی نسخه و زمانی که نصب برنامه طول می کشد را مشاهده کنید به مانند اینکه به آن لینک داده شده اید. بر روی آیکن پوشه کلیک کنید تا از سایت خود یک بک آپ بگیرید یا دکمه X  را فشار دهید تا آن را پاک کنید.

لطفا توجه کنید : تا زمانی که  مطمئن نشده اید که می خواهید به طور کامل سایت وردپرس خود را پاک نکنید  بر روی دکمه ی X  کلیک نکنید .

اگر تصمیم گرفتید که از سایت بک آپ تهیه کنید ، Softaculous از شما می پرسد که آیا می خواهید از باقی دایرکتوری و اطلاعات پایه هم بک آپ بگیرید . برای اینکه قادر باشید به طور کامل بقیه ی سایت را مجددا با این دو ذخیره کنید در حالت کلی بهتر است که هردو را انتخاب کنید.  بر روی بک آپ  نصب کلیک کنید تا تایید کنید که شما خواهان این مورد هستید.

به سرعت بر روی OK کلیک کنید  و مطمئن شوید که در مدت زمانی که از سایت خود بک آپ می گیرید  صفحه ی وب را باز گذاشته اید .

بعد از مدت زمانی Softaculous به شما اعلام می کند که عملیات بک آپ گرفتن کامل شده است.برای اینکه به پوشه های بک آپ دسترسی پیدا کنید ،  بر روی لینک بک آپ کلیک کنید

بر روی پیکان آبی رنگ کلیک کنید تا فایل زیپ (فشرده) که شامل بک آپ کامل سایت خودتان است را دانلود کنید. وقتی که یک بار آن را ذخیره کردید می توانید بر روی X قرمز کلیک کنید تا آن فایل را از سرور خود پاک کنید

نتیجه گیری

وردپرس یکی از بهترین CMS ها و موتورهای بلاگی است که امروزه موجود می باشد و شما می توانید با استفاده از آن قادر به انجام هرکاری بر روی سایت خود باشید حال چه یک سایت معمولی چه سایتی با ملیونها کلیک در روز. اگر زمانی تصمیم گرفتید هریک از برنامه های تحت وب را بر روی وب سایت خود امتحان کنید همیشه  می توانید بوسیله ی Softaculous آن را به سرعت نصب کنید

اگر شما دوست دارید که نصب وردپرس  را با Softaculous  امتحان کنید می توانید از لینک زیر استفاده کنید . این یک راه عالی برای مطمئن ساختن عقیده ی شما در مورد نصب قبل از نصب واقعی بر روی وب سایت شماست.

لینک

:   Testdrive a Demo of Softaculous

منبع : HOW -TO GEEK

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *