برنامه ی JPEG View ، نمایشگر تصویر سریع ویندوز

  • 1389/5/14
  • مهرداد ارجمندی
  • 2

برنامه های نمایش دهنده ی عکس مجانی  و پولی زیادی  در سیستم عامل ویندوز موجود می باشد.برای مثال ویندوز برنامه ای را با عنوان Windows Photo Viewer ارائه می دهد که برنامه ی نمایش دهنده ی عکس نه چندان خوب ولی در حد معمولی است .برنامه های جایگزین مجانی  نیز وجود دارند و بعضی از آنها  شامل برنامه ی نمایش گر تصویر FastStone ،  XnView یا Irfanview می باشد  که  نوع پولی آنها و نمایش گر تصویر سریعی می باشد.

برنامه ی JPEG View یک برنامه ی مجانی منبع باز جایگزین است. این برنامه به رغم نامش که به نظر می رسد فقط تصاویر به فرمت JPEG را می تواند باز کند ،فرمتهای مختلفی از جمله JPEG و PNG یا Gif را  می تواند باز کند.نمایشگر تصویر ویژگی هایی که را که پنهان است برای ما آشکار می کند. در برنامه یک پنجره برای انتخاب کردن تصاویر یا فایلهایی که می خواهید نماییش دهید یا ببنید در قسمت Startup  آن قرار دارد.

بیشتر کاربران ممکن است بخواهند تصاویری را برای برنامه  در نظر بگیرند تا با دبل کلیک کردن بر روی آن تصویر برنامه ی نمایش دهنده ی عکس ها به طور مستقیم اجرا شود. نرم افزار پورت بل قابلیت اینکه فایلی را برای باز شدن خودکار برنامه در نظر بگیرید ندارد. و این به این معنی است که کاربران باید برای استفاده از چنین قابیلیتی از ویندوز استفاده کنند.

تصاویر انتخاب شده  و یک سری از کنترلهای پایه ای را هنگامی که یک عکس بارگذاری شد به نمایش می گذارد. کنترلها بر روی دکمه بعد از مدتی ناپدید می شوند و کارکردهای استانداردی مانند چرخش تصویر ، رفتن به تصویر بعدی یا قبلی ، نشان دادن اولین و یا آخرین تصویر پوشه،نمایش دادن اطلاعات EXIF یا رفتن به حالت پنجره ای یا نمایش تمام صفحه  ظاهر می شود.

یک راست کلیک ساده تمام آپشن های ممکن را نشان می دهد و این آپشن ها واقعا زیادند.

برای کپی و تغییر نام دادن دسته ای عکس ها ، برای تنظیمات و درست کردن تاریخ ، نمایش دادن عکس های متنوع با اطلاعات مربوط به هم بر روی صفحه ، برای داشتن تصحیح خودکار ، تصحیح جزیی و مکانی و برای نمایش دادن یک اسلاید شو از تمام عکسهایی که در یک پوشه است مفید می باشد .

این برنامه تصاویر را به سرعت لود می کند . ما سرعت این برنامه را بوسیله لود کردن عکس های بزرگ چند مگابایتی  از فولدر تست امتحان کردیم و عکس ها با سرعت زیادی بر روی سیستم تست ما به نمایش درآمدند.

تنها نکته ی منفی آن چگونگی تغییر کردن تنظیمات است. برنامه از فایل های ini برای تنظیمات استفاده می کند و اولویت ها بوسیله ی ویرایش دستی فایل های ini انجام می شود که این راه خیلی جالب و خوشایندی نیست و به احتمال زیاد کاربران کم تجربه را از این برنامه دور نگه می دارد.

از طرف دیگر کاربران حرفه ای می توانند نمایش دهنده ی عکس را به آن سمتی که مایلند تغییر دهند . از تغییر غلظت رنگ گرفته،  بالانس کردن میزان شارپی عکس ،  به حالت پنجره  ای درآوردن منوی استارت آپ و تغییر میزان استفاده از CPU و کیفیت فیلتر های نمونه  کارهایی است که آنها می توانند انجام دهند.

برنامه ی JPEG View بسیار سریع است و برنامه ی خیلی خوبی را برای نمایش تصاویر در سیستم عامل ویندوز به نمایش در می آورد. ابزار منبع باز کاملا قابل حمل هستند  و برای دانلود کردن در وب سایت  پروژه های Sourceforge دسترس هستند.

منبع :  GHACKS.COM

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. بازتاب: برنامه ی JPEG View ، نمایشگر تصویر سریع ویندوز | IraNFull.CoM

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *