ادغام وبلاگ Tumblr شما با شبکه های اجتماعی

  • 1389/6/10
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

وبلاگ نویسی بدون مخاطب چندان سرگرم کننده نیست ، اما چگونه می توانید افراد جدیدی را به مخاطبان و خواننادگان وبلاگ Tumblr خود اضافه کنید ؟ بسیاری از ما مدت هاست از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر استفاده می کنیم، بنابراین در این مقاله می آموزیم که چگونه می توان وبلاگ Tumblr خود را با در شبکه های دیگر ادغام نمود.

ارسال پست های Tumblr شما برای نمایش در فیس بوک

آیا دوست دارید همه اعضای خانواده و دوستان شما که  در فیس بوک با شما دوستند روززانه از تمام مطالب جالبی که در وبلاگ Tumblr خود نوشته و پست می کنید اطلاع یابند؟ با این ترفند می توان بصورت خودکار این مطالب را هر زمان چیزی است که شما پستی در وبلاگ Tumblr خود منتشر می کنید به دیوار فیس بوک خود بچسبانید. برای فعال کردن این روش ، به صفحه سفارشی سازی وبلاگ خود به این آدرس بروید: tumblr.com/customize و زبانه خدمات (Services) را انتخاب کنید. روی گزینه Setup در جعبه فیس بوک کلیک کنید تا شروع به اضافه کردن وبلاگ شما به حساب کاربری شما در فیس بوک کند.

حال اگر قبلا وارد نشده اید وارد حساب کاربری فیس بوک خود شوید ، و بر روی دکمه Allow  برای تایید دسترسی برنامه  Tumblr به حساب شما کلیک کنید.

در این مرحله آدرس وبلاگ Tumblr خود را وارد کنید ، و سپس دکمه Start importing this blog را فشار دهید. اگر شما از آدرس پیش فرض که رایگان است استفاده می کنید،آدرس به این شکل می شود: your_blog’s_name.tumblr.com  ؛(به جای your_blog’s_name نام وبلاگ شما قرار می گیرد) در غیر این صورت ، اگر شما وبلاگ خود را با استفاده از دامنه سفارشی ایجاد کرده اید، دامنه خود را به همان صورت وارد کنید.

در مرحله بعد روی Allow Publishing  کلیک کنید تا به Tumblr اجازه انتشار پست های ارسالی را به   دیوار شما در فیس بوک بدهید.

سپس Tumblr از شما خواهند پرسید آیا  اجازه دسترسی به دیوار و فید های خبری فیس بوک را به او می دهید؛ روی Allow Access کلیک کنید تا بتواند از خدمات فیس بوک به طور مستقیم در مجموعه اطلاعات وبلاگ Tumblr شما استفاده کند.

در مرحله پایانی، روی Allow  کلیک کنید تا برنامه ویژه Tumblr برای فیس بوک اجازه دهید شما را همواره به یاد داشته باشد تا مجبور نباشید دوباره هر دفعه مراحل بالا را تکرار کنید.

هنگامی که شما اعمال بالا را به درستی انجام دادید، به شما اطلاع داده می شود که پست های وبلاگ  Tumblr شما به صورت خودکار به فیس بوک ارسال خواهد شد. اگر شما نیاز به تغییر یکی از تنظیمات داشتید، روی Disable and reconfigure کلیک کنید ، در غیر اینصورت ، کار شما پایان یافته است!

حال، هر زمان که شما چیزی در Tumblr بنویسید ، آن مطلب بر روی دیوار فیس بوک حسابتان نیز نوشته شده تا همه دوستان شما ان را مشاهده نمایند. پست های کوتاه مانند لینک ها و پست های نقل قول معمولا به صورت کامل در فیس بوک نمایش داده میشوند، اما در مورد نوشته های بلند تنها تیتر و پاراگراف اولیه نمایش داده شده و دوستان شما  قادرند با کلیک روی پست   بقیه مطالب شما را بخوانند.

بروز رسانی ها با توجه به سبک پست شما دچار تغییر خواهند شد. در اینجا من یک فایل mp3 در وبلاگ  Tumblr خود ارسال  کرده ام و  در فیس بوک به دوستانم یک دکمه برای پخش فایل نشان داده شده است!  این «دکمه Play» در واقع فقط یک لینک به پست Tumblr من است، پس دوستان شما هنوز باید سری به وبلاگ Tumblr تان بزنند تا بتوانند به آهنگ گوش دهند و یا برای مشاهده دیگر محتوای چند رسانه ای شما نیز همین قضیه صادق است.

متاسفانه ، Tumblr نمی تواند به طور خودکار به صفحاتی که طرفدار ان هستید (fan pages) مطلبی ارسال کند ؛ بلکه تنها می تواند به دیوار شخصی شما مطلب ارسال کند. اگر شما از Tumblr برای شرکت یا وبلاگ تبلیغاتی استفاده می کنید و می خواهید پست های خود را بر روی صفحه هواداران خود قرار دهید ، شما باید آنها را به صورت دستی و یا استفاده از سرویس های جایگزین مانند twitterfeed استفاده کنید که قادر به ارسال پست به فیس بوک نیز هست.

اضافه کردن Tumblr به توییتر

در حالی که فیس بوک مکانی عالی برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان است، ممکن است تمایل به گسترش پست های خود به اطلاع مخاطبانی با محدوده کمی وسیع تر داشته باشید. وسعت شبکه اجتماعی توییتر آن را راه حلی عالی برای دیگر کاربران برای کشف مطالب جالب شما و اعتبار بیشتر برای شما می سازد، و همانطور که می دانید توییتر به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به انتخاب شماره یک در میان شبکه های اجتماعی برای کاربران می باشد. Tumblr نیز به خوبی  با توییتر سازگار است ؛ برای اضافه کردن آن به Tumblr خود ، همانطور که در بالا اورده شد به صفحه سفارشی سازی رفته و تب خدمات را انتخاب کنید. این بار گزینه  Send my Tumblr posts to Twitter  را تیک دار کنید و بر روی دکمه Sign in with Twitter برای ورود به حساب توییتر خود کلیک کنید.

سپس با اطلاعات ثبت نامی خود وارد حساب توییتر شوید (اگر پیش از این وارد نشده بودید) ، و سپس روی Allow کلیک کنید تا به درخواست Tumblr برای اضافه شدن به حساب کاربری توییتر خود اجازه داده باشید. از این به بعد Tumblr به طور خودکار هر زمان که پست جدیدی منتشر  کنید در حساب توییتر شما نغمه (tweet) اعلام خبر جدید می دهد.

در اسکرین شات زیر ملاحظه می کنید که چگونه یکی از مقالات ما در توییتر نشان داده شده. توجه داشته باشید که این مقاله منبع خود را به دیگر کاربران اعلام می کند( Tumblr بوده) ، و همچنین از آدرس مخصوص کوتاه شده Tumblr.com برای لینک دهی به تمام مطلب استفاده می کند.

گاهی اوقات شما ممکن است بخواهید چیزی در Tumblr بنویسید اما نخواهید در توییتر نمایش داده شود. اگر چنین است ، کافیس فقط تیک کنار گزینه  Send to Twitter  را هنگام نوشتن یک پست جدید بردارید.  به همین راحتی!

یا اگر شما ترجیح می دهید فقط سر خط یک مطلب را که در توییتر به نمایش در می آید تغییر دهید روی Edit link کلیک کرده  و متن خود را اضافه کنید. قسمت [URL]  را به حال خود رها کنید ، چون این عبارت نشان دهنده آدرس پیوند به پست شما خواهد بود و در توییتر با نشانی مطلب شما تعویض می شود.

استفاده از توییتر از داشبوردTumblr خود

هنگامی که به شیوه  بالا یک حساب توییتر به Tumblr خود اضافه کرید، می توانید توییتر را با Tumblr بسیار خوب ادغام کنید. از صفحه Preferences  به آدرس tumblr.com/preferences ، شما می توانید انتخاب کنید که  به روز رسانی های توییتر در فید اصلی داشبورد وبلاگ شما نشان داده شود.(با انتخاب  show Twitter updates in your main dashboard feed ) توجه داشته باشید که اگر شما دنباله رو کاربران زیادی در توییتر باشید ، ممکن است استفاده از این گزینه سبب پر شدن سریع وبلاگ شما با بروز رسانی های کاربران توییتر شود و جلوه ای زشت پیدا کند .

یا فقط می توانید به فید توییتر خود از منوی کشویی در داشبورد خود دسترسی داشته باشید. برروی فلش در کنار نام وبلاگ خود کلیک کنید ، و سپس نام کاربر توییترموردنظر برای نمایش مطالبش در وبلاگ خود را انتخاب کنید.

حالا در واقع وبلاگ Tumblr خود را به مکانی برای استفاده از گفتگوهای توییتری مبدل ساخته اید. شما می توانید پست های  tweets مشاهده و ارسال کنید و یا حتی  از یک مطلب توییتری در وبلاگ Tumblr خود به شکل نقل قول استفاده کنید.

نتیجه

اگر چه شبکه های اجتماعی جای وبلاگ ها را برای بسیاری از کاربران گرفته اند ، Tumblr  برای ما دسترسی و بهره مندی از امکانات هر دوی این دنیاها را آسان میکند. به این ترتیب راهی عالی برای ارسال تصویر ، نقل قول ، و یا غیره و سهیم ساختن فوری آن ها چه با خوانندگان وبلاگ Tumblr شما و چه با دوستان و پیروان توییتر و فیس بوک دوستان با تنها یک کلیک پیش روی شما گذاشته شده. ما به خصوص از اینکه می توانیم مطالب موجود در توییتر را سفارشی کرده لذت بردیم و آرزو می کردیم ای کاش سفارشی سازی توییتر  برای فیس بوک هم بهع همین سادگی و سهولت فراهم بود. اگر لازم داشتید به اشتراک گذاشتن پست های Tumblr خود را با دوستان بیشتری تجربه کنید، اغلب می توانید با استفاده از فید آر اس اس Tumblr مطالب و نوشته های خود را به شبکه های دیگر مانند گوگل Buzz ارسال کنید. به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید از چه  شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری پست های وبلاگ Tumblr خود استفاده می کنید، یا در صورتی که محیط Tumblr را  به دیگر شبکه های اجتماعی  ترجیح می دهید به ما و دوستان خود دلایلش را بگویید!

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *