چگونگی حذف تم وبلاگ ایجاد شده توسط ویندوز لایو رایتر و استفاده از پوسته پیش فرض

  • 1389/9/1
  • محمدرضا ارجمندی
  • 2

ویندوز لایو رایتر (Writer) یک ویژگی عالی دارد و آن این  است که سبک وبلاگ شما  را تشخیص  داده و به شما اجازه نوشتن مطالب در سبک و سیاقی که شبیه به سایت شما به نظر می رسد می دهد، اما گاهی همین ویژگی که نقطه قوت آن است دچار اشکال شده و به خطا می رود، و هیچ راه آسانی برای برطرف کردن آن وجود ندارد.

در این مقاله نحوه حذف تم ذخیره سازی شده وبلاگ  را به شما می آموزیم به طوری که ویندوز لایو رایتر از نحوه نمایش پیش فرض  خود و نه منطبق با پوسته وبلاگ شما استفاده کند، که سبب در اختیار گرفتن حداکثر فضای نوشتن برای شما می گردد.

وقتی که تم های دانلود شده دچار مشکل می گردند….

در اسکرین شات زیر نمونه ای از یک تم وبلاگ را مشاهده می کنید که به درستی کار نمی کند. فقط یک نگاه به آن همه فضای سفید خالی در  سمت چپ صفحه  گویای همه چیز است. افتضاح!

نحوه  نمایش پیش فرض غیر پوسته ای

همانطور که در زیر ملاحظه می کنید این سایت را در حالت نمایش پیش فرض بدون به کارگیری تم وبلاگ نمایش داده ایم، و می بینید که حداکثر مقدار فضای نوشتن مطالب در اختیار شماست. بسیار بهتر از قبل است.

چگونگی پاک کردن تم های دچار مشکل شده وبلاگ

برای راحت شده از شر فایل های تم و استفاده از نمایش پیش فرض به جای آن، می توانید ویندوز اکسپلورر را باز کرده و آدرس زیر را  در محل در نوار  آدرس کپی، پیست کنید:

با این کار لیستی از بلاگ ها که شما در ویندوز لایو رایتر راه اندازی  کرده اید به نمایش در می آید، اما متاسفانه همه آنها در پوشه GUID  هستند، بنابراین مجبورید برای کشف آن یکی که منظور و مقصود شماست به جستجو بپردازید- برای مثال در مورد خودم، از آنجا که می دانستم وبلاگ مورد نظرم آخرین مورد بوده، بنابراین پوشه با آخرین «تاریخ ایجاد» را انتخاب کردم

هنگامی که به پوشه وارد شدید ، شما می توانید تمام فایل های کش شده را ملاحظه کنید و اگر بعضی از فایل ها با نام index.htm  رادر مرورگر وب خود بگشایید، قادر خواهید بود  که کدام یک از فایل ها مربوط به چه چیزی است.

کافیست به سادگی تمام فایل های این پوشه را پاک کنید، (ممکن است مایل باشید اول یک نسخه ی پشتیبان بگیرید )، و سپس ویندوز لایو رایتر را بسته و آن را دوباره باز کنید. از ایتن پس نمایش وبلاگ به طور پیش فرض را خواهید دید.

این نکته احتمالا به بسیاری از کاربران کمک چندانی نخواهد کرد ، اما  کافیست توجه شما را به این جلب کنم که خود من در طی سال گذشته چندین بار از آن  استفاده کردم و فکر کردم انتشار آن افرادی را که مانند من در مواجهه با پوسته تم خود دچار مشکل می گردند راهنمایی می کند.

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. از وبلاگت خوشم امد ااز این به بعد مشتری وبلاگت بیشتر میشه چون نشونید در وبلاگ من هست خودت میتونی پیداش کنی دوست دارم بهم تو وبلگ نوشتن راهنماییم کنی یک سری به ما بزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *