ارسال/دريافت پيامكهاي Google Voice با استفاده از ابزار Google Talk

  • 1389/10/8
  • ITTeach
  • 2

من قبلا ذكر كردم كه براي استفاده بيشتر از ابزار Google Voice تلاش مي­كنم، و يك چيزي كه برايم شگفت­آور است اينكه Google امكان كار با پيامكها را در ابزار پيامرسان فوري Google Talk نگنجانده است. اگر چنين امكاني فراهم شود، در صورتي كه شما آنلاين باشيد و فردي برايتان يك SMS بفرستد به اين ابزار چتتان هم ارسال خواهد شد و پاسخگويي به آن راحتتر مي­شود.

من هفته پيش تصميم گرفتم به جستجو بپردازم تا ببينم آيا كسي راهي براي اين موضوع پيدا كرده است يا نه… اين برايم راهي به منظور دريافت پيامكها در قالب يك پيام فوري (IM) در حساب كاربري­ام در Google Talk و امكان پاسخگويي به آنها مانند يك IM معمولي خواهد بود. نهايتا به اين پاسخ رسيدم كه يك سرويس مبتني بر وب به نام GVMax وجود دارد كه به گونه­اي قابل توجه در اين زمينه مفيد است.

همانطور كه در تصوير بالا مي­بينيد چندين ابزار تذكر متفاوت وجود دارد، از جمله: Google Talk، Prowl، email، Twitter، Howl و غيره. من براي كارهاي خودم فقط از Google Talk استفاده مي­كنم، و به محض انجام پيكربندي مربوطه از نتايجي كه به دست آمد شگفت­زده شدم. شما متوجه خواهيد شد كه ظرف چند ثانيه پس از دريافت يك پيامك، IM مربوط به آن را دريافت خواهيد كرد، و وقتي به آن پاسخ دهيد اين پيام به عنوان يك SMS براي گيرنده به حساب شما در Google Voice برمي­گردد. درست است، اين ابزار به جاي اينكه تنها در نقش يك تذكردهنده عمل كند، كاملا گفت­و­شنود دو طرفه (ارسال و دريافت) را پشتيباني مي­نمايد. فردي كه با او در حال چت كردن هستيد متوجه نمي­شود كه شما از Google Talk به جاي تلفنتان استفاده مي­كنيد و سوابق پيامهايتان درست مثل اينكه آنها را با استفاده از متد معمول ارسال كرده باشيد همچنان در ابزار Google Voice‌ شما ثبت مي­شود.

با اين حال برخي نكات لازم به ذكر است. همه پيامهايي كه از يك شخص دريافت مي­كنيد به عنوان تماسي جديد به نمايش در مي­آيند. اگر اين شماره در بخش Google Contacts شما موجود باشد به عنوان نام فرد به نمايش در مي­آيد و به دنبال آن برچسب اختصاص يافته به شماره­اي خاص نمايش داده مي­شود. ممكن است اين چيزي سردرگم­كننده به نظر برسد، ولي اين كار واقعا آسان است. نامهاي موجود در تماسهاي شما بسته به برچسبي كه به شماره موبايلي كه پيامها را با آن ارسال كرده­اند اختصاص داده شده نمايش داده مي­شوند، مثلا به صورت “John Doe [mobile]” يا “John Doe [home]”.

پس از آنكه سرويس را تنظيم كرديد مهم است كه بدانيد GVMax به طور اتوماتيك فيلتري در حساب Gmail شما ايجاد مي­كند تا پيامها به يك آدرس ايميل مخصوص شما در GVMax فوروارد شوند. اطمينان حاصل كنيد كه اين فيلتر را حذف نمي­كنيد، مگر آنكه سرويس از كار بيافتد.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. با سلام،

    حالا که صحبت از گوگل ویس شد می خواستم بپرسم که شما می دونید آیا در خارج از آمریکا (ایتالیا) می شه یک “گوگل نامبر” داشت؟ البته اکانت گوگل ویس دارم.

    راستش من هر چی دنبال این مطلب گشتم به جوابی نرسیدم.

    با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *