آموزش نحوه ترسيم آيفون 4 در فتوشاپ – بخش سوم (پاياني)

  • 1389/12/14
  • عباس كريمي
  • 0

بخش سوم و پاياني آموزش:

گام 15: ترسيم دريافت كننده صدا (Receiver)

در ادامه طراحي آيفون 4 نياز داريم كه يك “گيرنده” نيز براي موبايل­مان طراحي كنيم. كنار دوربين يك چهار ضلعي با گوشه هاي گرد و مشكي رسم كنيد. براي اينكه اين شكل جديد را با پرسپكتيو دستگاه تطبيق دهيم مي بايست با استفاده از: Edit > Transform > Distort آن را تعديل كنيم.

بر لايه “دريافت كننده” (receiver layer) افكت هاي Gradient Overlay و Stroke را اِعمال كنيد.

Gradient Overlay

 

Stroke

تصويري از رنگ و شكل پايه اي “دريافت كننده”:


لايه جديدي ايجاد كنيد و در همان لايه با استفاده از ابزار براش (B) در قسمت فوقاني “دريافت كننده” با رنگ سفيد رنگ آميزي كنيد و در ادامه شفافيت (Opacity) لايه را حدود %40 قرار دهيد. مجددا لايه جديدي بسازيد و highlight قوي تري را نقاشي كنيد. براي به پايان رساندن كار بر روي “دريافت كننده”، درون شكلي كه ساخته ايم يك چهار ضلعي گوشه گرد كوچكتر و سياه رنگي را قرار مي دهيم.

گام 16: طراحي كليد Ring/Silent

بالاترين جزء رابط كاربري در كناره آيفون دكمه اي است كه بين حالت سايلنت و حالت زنگ سوئيچ مي كند. هنگامي كه در يك ملاقات گروهي و يا قرار شام هستيد – و نمي خواهيد وقتي كه در حال صحبت با ديگران هستيد موبايلتان مزاحمتي ايجاد كند- اين دكمه بسيار سودمند است.

براي شروعِ طراحي اين كليد، چهار ضلعيِ گوشه گرد و خاكستري رنگي را در كناره آيفون ترسيم كنيد. به خاطر داشته باشيد براي ايجاد اصلاحاتي كه اين مستطيل را با پرسپكتيو كلي گوشي منطبق مي كند، مي بايست از Free Transform (Ctrl/Cmd + T) استفاده كنيد.

بياييد بر روي كليد ring/silent افكت هاي سايه داخلي (Inner Shadow) و درخشش داخلي (Inner Glow) را اِعمال كنيم.

Inner Shadow

 

Inner Glow


تصويري از رنگ و شكل پايه اي كليد ring/silent:

لايه جديدي بالاي لايه switch ايجاد كنيد و سپس با استفاده از ابزار براش (B)، highlight هاي سفيدي را بر روي لايه نقاشي كنيد.

لايه كليد (switch layer) را كپي كرده و آنرا در زير لايه اصلي قرار دهيد. در ادامه به ابزار حركت ((V) Move Tool) سوئيچ كنيد و با استفاده از كليدهاي جهت نماي كيبوردتان لايه كپي شده را به اندازه 3px به راست و 3px به پايين حركت دهيد.

با فشردن كليد Ctrl/Cmd و كليك بر روي آن لايه در پنل لايه ها، يك selection در اطرافش ايجاد كنيد. selection را به ميزان 3px به راست و 3px به پايين حركت دهيد. لايه جديدي ايجاد كنيد و آنرا با رنگ سياه پر كنيد(Shift + Backspace  يا  Edit > Fill). در ادامه آنرا توسط فيلتر Gaussian Blur ملايم تر كنيد.

گام 17: ترسيم دكمه هاي تنظيم صدا

دكمه هاي مدورِ زير كليد ring/silent در آيفون 4، دكمه هاي تنظيم صدا (volume buttons) هستند كه ميزان صداي دريافت كننده و بلندگوها را تنظيم مي كنند (بلندگوها در اينجا نشان داده نشده اند زيراكه در زير آيفون واقع شده اند).

ابتدا به طراحي دكمه “volume up” مي پردازيم؛ از ابزار بيضي (Ellipse Tool) براي ترسيم يك شكل مدور در زير دكمه ring/silent استفاده كنيد.

بر شكل جديدتان افكت هاي Inner Shadow  و  Inner Glowرا اِعمال كنيد.

Inner Shadow

 

Inner Glow

تصويري از رنگ و شكل پايه اي دكمه “volume up”:

لايه جديدي را در پشت لايه دكمه ايجاد كنيد. بعد، با استفاده از ابزار Elliptical Marquee، انتخاب بيضي شكلي (elliptical selection) بزرگتر از خود دكمه ايجاد كنيد. درون لايه جديد selection را با رنگ سياه پر كنيد و به لايه فيلتر Gaussian Blur را بدهيد.

توسط برخورد دادنِ دو مستطيل با يكديگر، يك علامت “بعلاوه” (+) ترسيم كنيد.

بر علامت “بعلاوه” افكت هايInner Shadow  و  Inner Glowرا اِعمال كنيد.

Inner Shadow

 

Inner Glow


براي ايجاد دكمه ” volume down”، پايينِ دكمه “volume up ” مجددا همان فرآيندِ طي شده قبلي را تكرار كنيد.

گام 18: ايجاد يك جداكننده (Divider)

اين “جداكننده” در كناره آيفون 4 و نزديكِ قسمت زيرينِ آن واقع شده است. براي ايجاد اين “جداكننده”، مستطيلي باريك و سياه رنگ بسازيد. از ابزار قلم (P) براي اضافه نمودن نقاط ثِقلِ (anchor points) جديد به مستطيل استفاده كنيد و اين نقاط ثقل را براي انطباق يافتن با پرسپكتيو آيفون دستكاري كنيد (بكِشيد).

تصويري كه در ادامه مي آيد نماي نزديكي از “جداكننده” را نشان مي دهد:

گام 19: ايجاد يك سايه واقعي

به عنوان آخرين گام، بياييد يك سايه برجسته (drop shadow) به آيفون بدهيم. بسياري از طراحان تنها يك خط يا مستطيل مشكي ترسيم مي كنند و در ادامه سايه هاي عناصري كه در حال طراحي شان هستند را با استفاده از فيلترهاي Gaussian Blur  يا  Motion Blur، تار (blur) مي كنند. اما، اگر شما تلاش مي كنيد كار هنري تان تا آنجا كه ممكن است شبيه به واقعيت به نظر برسد، در بيشتر مواقع اين تكنيك به اندازه كافي خوب نمي باشد. در حقيقت تقريبا هيچ گاه نمي توانيد يك سايه سه بعدي، يكنواخت و يكپارچه را بيابيد.

مي بايست به ياد داشته باشيم كه نور در قسمت هاي گوناگون يك شيء به طرق مختلفي بازتاب مي يابد و در نتيجه تغييرات در شكلِ سايه يكنواخت نيستند. حتي اگر يك منبع نور داشته باشيم باز هم در انتها چندين سايه خواهيم داشت. در بسياري از مواقع براي دست يابي به اين نتيجه، مي بايست به طور دستي سايه شيء را نقاشي و تنظيم كنيم.

در ابتدا، از ابزار براش (B) براي نقاشي يك خط خاكستريِ تيره و ملايم در زير آيفون استفاده كنيد.

لايه جديدي ايجاد كنيد و يك خط خاكستريِ تيره و ملايمِ ديگري نقاشي كنيد، اما اين بار آن را نسبت به خط قبلي بزرگتر و ملايم تر نقاشي كنيد.

مجددا لايه جديدي بسازيد، باز هم زير آيفون را نقاشي كنيد اما اين يكي را اندكي تيره تر كنيد.

باز هم لايه جديدي ايجاد كنيد و در ادامه همانگونه كه در تصوير زير نشان داده شده با استفاده از (L) Polygonal Lasso Tool، يك selection ايجاد كنيد.

براي ملايم كردن سايه از فيلترِ Gaussian Blur استفاده كنيد.

به ابزار پاكن ((E)  Eraser Tool) سوئيچ كنيد. از يك براش بسيار بزرگ استفاده كنيد و شفافيتِ ابزار پاكن (Eraser Tool’s Opacity) را10-15%  قرار دهيد. حال، بعضي از قسمت هاي سايه را پاك كنيد. اگر دريافتيد كه سايه بيش از حد برجسته شده، مجدد از از فيلتر Gaussian Blur براي ملايم تر آن استفاده كنيد. اين روند را ادامه دهيد تا آن كه سايه اي دقيق ساحته شود.

فرآيند پيشين را مجددا براي ايجاد سايه ديگر تكرار كنيد.

منبع: DesignInstruct

دريافت فايل PDF بخش سوم (1.58 مگابايت): How to Draw a Realistic iPhone 4 with Photoshop—part 03

دريافت فايلPDF  كل آموزش (4.2 مگابايت): How to Draw a Realistic iPhone 4 with Photoshop

دريافت فايل منبع (زيپ: 4.30 مگابايت): realistic_iphone4

بخش اول آموزش را مي توانيد در اينجا مطالعه بفرماييد.

بخش دوم آموزش را مي توانيد در اينجا مطالعه بفرماييد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *