Adobe Flash Player 11 با قابلیت نمایش محتوای 3 بعدی به زودی عرضه می شود

Adobe Flash Player 11 با قابلیت نمایش محتوای 3 بعدی به زودی عرضه می شود
  • 1390/7/2
  • عليرضا شیری
  • 0

اوایل اکتوبر 2011 یا به عبارتی چند روز دیگر کمپانی Adobe نسخه ی 11 فلش پلیر را عرضه خواهد کرد. بنابر اظهارات Adobe، نسخه ی جدید فلش پلیر در بخش رندر محتوای 2 یا 3 بعدی، 1000 بار سریع تر از نسخه ی 10 است که این سرعت بالا با استفاده از شتاب دهی سخت افزاری (یعنی پردازش محتوای 2 و 3 بعدی با استفاده از کارت گرافیک و پردازنده ی گرافیکی) ممکن شده است.

درست همین جاست که متوجه میشویم کمپانی ادوبی تهدید HTML5 را جدی گرفته و از خواب غفلت بیدار شده است.

نکته ی دیگری که در نسخه ی 11 دیده می شود، پشتیبانی کامل از نرم افزارهای مرورگر 64 بیتی است. این حرکت نیز با کاهش استفاده از مرورگرهای 32 بیتی روی سیستم عامل های 64 بیتی هماهنگ است. در واقع دوران نرم افزارها و سیستم عامل های 32 بیتی به پایان رسیده است، پلتفرم های HTML5 و Java هم نسخه های 64 بیتی خود را پیش از ادوبی عرضه کرده اند.

خبر بعدی در مورد پلتفرم AIR است، یک محیط رانتایم بر اساس فلش که هدف اصلی آن طراحی واسط گرافیکی بسیار زیباست، این پلتفرم نیز فلش پلیر 11 را همراهی می کند. AIR از اکستنشن های اساسی پشتیبانی خواهد کرد و در نتیجه برنامه های تحت AIR کاربردی می شوند. قابلیت هایی مثل دسترسی به سخت افزار، اطلاعات سخت افزار، کنترل لرزش و مغناطیس سنج، سنسورهای نوری و صفحه نمایش های دوتایی، ارتباطات نزدیک میدانی (NFC) و …. با استفاده از اکستنشن ها ممکن خواهد شد. ادوبی سخت افزارهای پرتابل آینده را هدف قرار داده و همان طور که میدانید آینده ی لوازم همراه، ابزارهای قوی و بسیار مفیدی و کارا می باشد.

نسخه ی 3 AIR دارای رانتایم بسته است، چیزی که مراحل نصب نرم افزار AIR روی سیستم عامل های Android، Windows و Mac OS X و همچنین iOS اپل را ساده تر می کند. تبلت های BlackBerry نیز رانتایم AIR را به محض عرضه دارا خواهند بود.

محتوای وب سایت هایی که با پرداخت پول می توان از آن استفاده کرد، مثل فیلم های اجاره ای نیز از قابلیت Adobe Flash Access 3 DRM بهره خواهند برد. این قابلیت دسترسی به محتوای محافظت شده را محدود می کند. AIR 3 دسترسی به ویدئوهای کیفیت بالا با رزولوشن Full HD را ممکن می سازد، پردازش چنین محتوایی با کمک شتاب دهی سخت افزاری در باز کردن محتوای h.264 صورت می گیرد.

نسخه ی نهایی Adobe Flash Player 11 و AIR 3 در اوایل اکتوبر عرضه می شود ولی می توانید نسخه ی کاندید عرضه را از Adobe Labs دانلود و نصب کنید.

منبع:

anandtech

hothardware

techpowerup

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *