مرورگر کروم به آندروید خواهد آمد ؟

مرورگر کروم به آندروید خواهد آمد ؟
  • 1390/7/14
  • علیرضا
  • 0

شرکت گوگل در سال 2008 با ارائه مرورگر خود با نام گوگل کروم ، پا به دنیای مرورگرهای اینترنتی گذاشت و اکنون پس از گذشت حدود 3 سال ، جایگاه بسیار خوبی را در بین کاربران اینترنتی پیدا کرده است . به طوری که از ابتدای عرضه ، سقوطی نداشته است و کماکان در حال افزایش سهم خود در بازار است و طبق اعلام کارشناسان به زودی میتواند جای مرورگر فایرفاکس را بگیرد .

اما گوگل مرورگر خود تا به حال برای سیستم عامل های موبایل عرضه نکرده است . در حالی که رقبایش در دنیای مرورگرهای کامپیوتر ، مدت زیادیست که مرورگر خود را برای گوشی های موبایل عرضه کرده اند . مثل مرورگرهای اپرا موبایل و اپرا مینی که توسط شرکت اپرا ساخته شده اند و یا مرورگر فایرفاکس که توسط شرکت موزیلا ارائه میشود .

به نظر میرسد کروم نیز قصد دارد تا به این بازار بزرگ گام بگذارد و شانس خود را در آن امتحان کند . در وبسایت Chromium.org و در بخش CodeReview ، مواردی مشاهده شده است که به نظر میرسد برنامه نویسان گوگل قصد ساختن کد مرورگر کروم برای آندروید را دارند . البته لازم به ذکر است که هنوز هیچ بیانیه ی رسمی از سوی گوگل منتشر نشده است . اما ممکن است در اواخر همین ماه در همایش CTIA خبرهای جدیدی منتشر شود .

منبع

نظر شخصی : گرچه هنوز معلوم نیست که این مرورگر برای گوشی ها عرضه شود یا نه ، اما میتوان منتظر یک جهش بزرگ دیگر از سوی گوگل بود . این مورد را از این لحاظ عنوان میکنم که در سال 2008 نیز که مرورگر کروم مخصوص سیستم عامل های کامپیوتر عرضه شد ، خیلی ها به موفقیت آن امیدی نداشتند ولی با گذشت زمان ، نظر همگان تغییر کرد و اکنون شاهد رشد روز افزون این مرورگر هستیم . گرچه در دنیای مرورگرهای موبایل ، رقبای قدرتمندی مثل اپرا وجود دارند که سال ها تجربه کسب کرده اند .

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *