امنیت بالا در وبگردی با افزونه NoScript

امنیت بالا در وبگردی با افزونه NoScript
  • 1390/8/26
  • مهران
  • 0

NoScript ویژگی های امنیتی پیشرفته ای به فایرفاکس اضافه می کند! 

آیا می خواهید تجربه وبگردی امن تری با فایرفاکس داشته باشید؟ افزونه NoScript، این امکان را به شما می دهد تا به منظور حفاظت بیشتر تنها به دامنه های مورد اعتمادتان اجازه اجرای کدهای جاو اسکریپت را بدهید. شما به سادگی می توانید این وب سایت ها را به whitelist افزوده و جلوی سوء استفاده ی احتمالی از آسیب پذیری های امنیتی را بگیرید. علاوه بر این، این افزونه به شما اجازه می دهد تا به راحتی جاوا اسکریپت را با راست کلیک کردن فعال یا غیر فعال کنید. NoScript اشیایی را که برای اجرا به جاوا اسکریپت نیازمندند به طور پیش فرض غیرفعال می کند، اما همیشه می توان این تنظیمات پیش فرض را تغییر داد. ابن افزونه دارای بسیاری از ویژگی های پیشرفته بوده و بسیار گسترده است، از جمله اجبار به استفاده از HTTPS، فیلتر اسکریپت Cross-site، حفاظت ClearClick و فایروالی به نام Application Boundaries Enforce (ABE) می باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این افزونه بسیار خوب ادامه ی مطلب را مطالعه نمایید.

در محیط فایرفاکس راست کلیک کنید تا منوی NoScript نمایان شود، روی آن بروید تا گزینه های بیشتری برای مسدودسازی یا صدور مجوز برای سایت ها برایتان فراهم گردد.

 

افزونه ی NoScript تعدادی گزینه دارد که وبگردی در فایرفاکس را خیلی امن تر می کند. دسته بندی عمومی به شما اجازه می دهد به طور پیش فرض به سایتهای سطح بالا اجازه ی اجرای اسکریپت داده، یا می توانید از آدرس های کامل (http://www.noscript.net)، دومین ها (www.noscript.net) و یا از دومین های پایه سطح دو (nocript.net) استفاده کنید.

هنگامیکه سطوح دسترسی تغییر می یابد باید به طور اتوماتیک صفحات تاثیر یافته را دوباره بارگزاری کنید و به سایت های باز شده از طریق بوکمارک اجازه ی بارگزاری دهید. علاوه بر این موارد می توانید گزینه allow scripts globally را برای اجرای بدون محدودیت همه اسکریپت ها انتخاب کنید، اما NoScript به کاربران پیشنهاد می کند که از این گزینه استفاده نکنند چون می تواند بسیار خطرناک باشد! گزینه ی whitelist به شما اجازه می دهد تا با تایپ مستقیم آدرس یا وارد کردن آن از یک فایل به راحتی سایت ها را در این لیست قرار دهید.

 

Embedding ها محدودیت های اضافی برای سایت های غیر قابل اطمینان، از قبیل منع جاوا، ادوبی فلش پلیر، مایکروسافت سیلورلایت و پلاگین های دیگر ارائه می دهد. شما همچنین می توانید صوت، تصویر، <frame> و غیره را ممنوع کنید. این محدودیت ها همچنین می تواند تنها با یک کلیک به whitelist ها هم اعمال شود. فراتر از این، بسیاری از محدودیت های دیگر مانند آیکون جایگزین، مسدودی اشیاء و موارد دیگر مختلفی وجود دارد. NoScript همچنین دارای حفاظت ClearClick برای سایت های غیر قابل اطمینان و نیز قابل اعتماد است. علاوه بر این، گزینه هایی برای شکل ظاهری و Notification های برنامه وجود دارد، طوری که شما می توانید برای سفارشی کردن منوی زمینه NoScript و اطلاعیه ها برای اسکریپت های مسدود شده، XSS، ABE، و هشدارهای ClearClick از آنها استفاده نمایید.

 

NoScript تنظیمات پیشرفته ای برای سایت های غیر قابل اطمینان و مورد اعتماد را برای کاربران فراهم می کند. علاوه بر این، شما می توانید XSS، HTTPS، ABE و فیلترهای خارجی را از گزینه Advanced کنترل کنید. به راحتی می توانید درخواست های مشکوک کراس سایت ها را بلوکه کرده و محتوای وب فعال را ممنوع کنید، مگر آن که از یک اتصال امن HTTPS وارد شوند. شما می توانید ABE را فعال کرده و یا به سایت ها اجازه دهید مجموعه قوانین خود را بکار گیرند.

 

این افزونه برنامه ای بسیار سودمند بوده که امنیت بیشتری را برای فایرفاکس شما به ارمغان آورده و از سیستم شما در مقابل انواع حملات تزریق اسکریپت محافظت می کند. می توانید این افزونه را از لینک زیر دریافت و نصب نمایید

دریافت افزونه ی NoScript

 

منبع: addictivetips.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *