McAfee اندروید را مسئول مشکلات بدافزارها می‌داند

McAfee اندروید را مسئول مشکلات بدافزارها می‌داند
  • 1390/9/6
  • ITTeach
  • 1

متاسفانه به نظر می رسد که گوگل در بررسی برنامه های موجود در فروشگاه اندروید که به شدن علیه پلت فرم امتیاز می گیرند، سهل انگاری کرده است زیرا مک آفی آمارای را منتشر کرده است که نشان می دهد در حال حاضر عدف عمده برنامه نویسان بدافزارها می باشد.

سیستم عامل سیمبین جدید نوکیا همچنان با کمترین میزان سه چهارم از کل بدافزارها در جایگاه اول نشسته است، اما آندروید در حال حاضر یک مشکل بدافزاری دارد که با توجه به امنیت های شرمت در حال رشد است….

در سه ماهه گذشته سیستم عامل آندروید به محبوب ترین پلت فرم موجود برای بدافزارهای جدید تبدیل شده است. آندروید در این سه ماهه پلت فرم مورد علاقه تمام بدافزارهای موبایل بوده است. سیستم هامل سیمبین (مخصوص گوشی های نوکیا) پلت فرمی که بیشترین تعداد بدافزارها را داشته است باقی ماند اما امروز هدف اصلی آندروید است.

آنها می گویند که ارسال SMS همچنان بزرگترین تهدید موجود است اما تروجان هایی که تماس های تلفنی را ضبط کرده تا اطلاعات حساسی را سرقت کنند نیز در حال افزایش هستند. اگرچه مشکلات گوگل با بدافزارها در پلت فرم آندروید کاملا شناخته شده است اما باید گفت که این گزارش هیچ اشاره ای سایر سیستم های عامل همچون Apple’siOS, Microsoft’s Windows Phone  یا RIM’s Blackberry نکرده است. در نموداری که آنها ارائه داده اند هیچ نشانی از این سیستم های عامل نیست و فقط 10% از مشکلات بدافزارها به ((سایرین)) ارجاع داده شده که این خیلی عجیب است.

10% تمام بدافزارهای گوشی های هوشمند نیز با فرض اینکه این ده درصد به سه قسمت مساوی تقسیم شود، بحران بزرگی است، آنگاه فقط 16% از تروجان ها به آندروید مربوط می شود، البته ما هنوز در مورد ارقام بزرگ صحبت می کنیم. بدافزار موبایل مشکلی همیشگی است که من تا می توانم آن را برجسته می کنم. دلیل آن هم این است که این بدافزارها می توانند موجب هزینه های بسیاری در مفاد نرخ بیمه شوند و یا اتهامات تلفنی دیگری را در کامپیوتر شما بوجود بیاورند. همه چیز به گوشی شما بستگی دارد که آیا آنها چنین هزینه هایی را بازپرداخت می کنند یا نه، اما هرچه مشکلات بدافزارهای موبایل تشدید می شود احتمال اینکه اپراتورها کاربر را مقصر دانلود و نصب بدافزارها بدانند و از پرداخت هر هزینه ای خودداری کنند نیز بیشتر و بیشتر می شود.

همانطور که در مقدمه گزارش آمده است….

سهم عادلانه سه ماهه دوم 2011 از سرو صدا (Noise) و سیگنال: بدافزارها همچنان در حال تولید هستند اما ما اغلب مهارت های آنها را که زیر ارقام بزرگی مدفون شده است دست کم می گیریم. پروژه های مک آفی در این سه ماهه شاهد افزایش بسیاری در پنهان کاری های بدافزارها بوده است که اغلب به rootkitهای خانواده TDSS نسبت داده می شود. ما همچنین شاهد قدرت بدافزارهایی که آندروید را هدف قرار داده اند بوده ایم. در واقع در این سه ماهه آندروید تنها هدف برنامه نویسان بدافزار بوده است. یک نشانه کاملا بد!

 

متاسفانه مشکل بدافزارها معمولا تبلیغات کمی دارد. درحالیکه علاقه مندان به IT از نیاز به نصب بسته های آنتی ویروس بر روی گوشی های خود اگاه هستند اما بخش عمده ای از کاربران تلفن های همراه خود را دستگاه های OSای می دانند که مثل تلویزیون یا دستگاه توستر کار می کند. آنها نمی دانند که این وسیله می تواند آلوده شده و به خطر بیافتد.

درحالیکه این گزارش بدون ارائه هیچ آمار و ارقامی از Apple’siOS, Microsoft’s Windows Phone و RIM’s Blackberry ما را می ترساند، قضاوت در مورد میزان سختی این مشکل و اینکه آندروید تا چه حد هدف بدافزارها بوده است دشوار می باشد.

منبع: ghacks

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. ضمن عرض سلام و خسته نباشید .

    اگر یک نیم نگاهی هم به گزارشات شرکتهای juniper network و Trend Micro داشتید بد نبود .

    موفق باشید
    دیسنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *