گوشی‌هوشمند پرچم‌دار نوکیا ۸ در یک وب‌سایت چینی برای پیش‌فروش لیست شد

گوشی‌هوشمند پرچم‌دار نوکیا ۸ در یک وب‌سایت چینی برای پیش‌فروش لیست شد
  • 1395/12/2
  • مقدم
  • 0

انتظار می‌رود که شرکت نوکیا از سری جدید گوشی‌های هوشمند اندرویدی خود در نمایشگاه MWC 2017 رونمایی کند و یکی از این محصولات، گوشی نوکیا ۸ خواهد بود. برطبق یک گزارش جدید، خرده‌فروشی آنلاین JD.com در چین، گوشی نوکیا ۸ را برای پیش‌فروش لیست کرده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

گوشی‌هوشمند پرچم‌دار نوکیا ۸ با قیمت ۴۶۳ دلار در وب‌سایت JD.com لیست شده اما این خرده‌فروشی آنلاین، زمان عرضه رسمی گوشی جدید نوکیا را مشخص نکرده است. گزارش‌های پیشین، نشان می‌دهد که این گوشی‌هوشمند پرچم‌دار در نمایشگاه MWC در اواخر ماه جاری میلادی (نیمه اول اسفند ماه) به صورت رسمی معرفی خواهد شد.

به همراه این لیست، خوش‌بختانه تصاویری از گوشی نوکیا ۸ یا نوکیا پی ۱ منتشر شده است و این تصاویر با رندرهای منتشر شده در طی چند هفته گذشته، تقریباً هم‌خوانی دارد. البته خبر عرضه گوشی نوکیا ۸ را در حال‌حاضر، باید تنها یک شایعه در نظر گرفت زیرا در این لیست، ممکن است تصویر واقعی گوشی پرچم‌دار نوکیا ۸ به طور رسمی فاش نشده باشد.

نوکیا 8

گمان می‌رود که گوشی پرچم‌دار جدید نوکیا با طراحی مربع شکل و فریم فلزی همراه خوهد بود و به یک دوربین اصلی ۲۲٫۳ مگاپیکسلی مجهز شده است. هم‌چنین، گفته می‌شود که نوکیا ۸ برخلاف گوشی‌های هوشمند آیفون جدید و گوشی موتو زد شرکت موتورولا، هم‌چنان از جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا استفاده می‌کند و به درگاه یواس‌بی Type-C مجهز شده است. انتظار می‌رود که گوشی جدید نوکیا به دکمه فیزیکی Home مجهز نشده باشد و به همین جهت، باید منتظر عرضه این گوشی با حسگر اثرانگشت در بدنه پشتی دستگاه باشیم.

برای دوربین سلفی، از یک شاتر ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده است و دوربین اصلی نیز از قابلیت‌های OIS و EIS پشتیبانی می‌کند. اندازه نمایشگر در گوشی نوکیا ۸ بنابر شایعات، ۵٫۷ اینچ خواهد بود و این گوشی به یک صفحه‌نمایش با رزولوشن Quad HD (یا ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) مجهز شده است. هم‌چنین، ممکن است نوکیا ۸ با تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام با چهار هسته پردازشی همراه شده باشد.

نوکیا 8

 با اینکه در شایعات گذشته به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام برای این گوشی اشاره شده است، باید در نظر گرفت که تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام هنوز برای عرضه گسترده آماده نیست و شرکت سامسونگ، تولید اولیه این تراشه را به گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس اختصاص داده است. به همین جهت، بعید می‌دانیم که شرکت نوکیا با عرضه نوکیا ۸ با یک تراشه جدید، شانس فروش بیشتر را از گوشی پرچم‌دار جدید خود پیش از عرضه گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، بگیرد.

در نهایت باید اشاره کرد که گوشی نوکیا پی ۱ یا نوکیا ۸ با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ به صورت پیش‌فرض همراه خواهد بود و از حافظه ۶۴ گیگابایتی (در مدل پایه) و ۱۲۸ گیگابایتی (در نسخه رده‌بالا) استفاده می‌کند. البته می‌توانید با استفاده از یک کارت حافظه میکرو اس‌دی، فضای ذخیره‌سازی را تا ۲۵۶ گیگابایت گسترش دهید.

گمان می‌رود که نوکیا ۸ در دو رنگ مشکی و نقره‌ای عرضه خواهد شد و با توجه به فاش‌شدن این گوشی در وب‌سایت خرده‌فروشی JD.com، انتظار داریم که نوکیا  ۸ پس از معرفی رسمی به سرعت به بازار عرضه شود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *