هلسینکی فنلاند، پایتخت طراحی جهان در سال 2012

هلسینکی فنلاند، پایتخت طراحی جهان در سال 2012
  • 1390/10/21
  • ITTeach
  • 0


نوکیا این روزها دلیل دیگری داشته تا سال جدید را جشن بگیرد. مرکز فنلاند (هلسینکی) و شهرهای حومه آن به عنوان پایتخت طراحی جهان در سال 2012 نامیده شده‌اند.

تخصیص این نام به شهر هلسینکی،برای ترویج و تشویق استفاده از طراحی در توسعه شهرهاست. شهرها این افتخار را بر اساس دستاوردها و تعهداتشان برای طراحی به عنوان ابزاری موثر برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و تقدیر از آنها به دست آورده‌اند. هلسینکی سومین شهر جهان است که به این نام ملقب می‌شود. تروین ایتالیا (سال 2008) و سئول کره جنوبی (2010) اولین و دومین‌ شهرها بودند.

موضوع پروژه هلسینکی پایتخت فناوری جهان در 2012 “هلسینکی آزاد- اعمال طراحی در زندگی” است. این موضوع نقش جدید طراحی را منعکس می‌کند: اینکه چگونه احتیاجات مردم در روند طراحی در نظر گرفته شود و امکانات توسط طراحی برای توسعه خدمات و سیستم‌ها ارائه شود.

 

طراحی فنلاندی غالبا برای ظروف آلتو و منسوجات ماریمکو مشهور است، اما در حقیقت فراتر از اینهاست. پروژه پایتخت طراحی بر ظرفیت طراحی برای بهبود زندگی روزمره مردم تاکید دارد و نوکیا خرسند است که به عنوان بخشی از این هدف با WDC Helsinki 2012 همکاری دارد.

مدیر اجرایی ارشد طراحی نوکیا، مارکو آتیساری در این باره گفت:”WDC Helsinki 2012 برای ما به منزله راهی مسلم است تا در مورد جدیدترین نوآوری‌های طراحی، نظیر نوکیا N9صحبت کنیم که در آن شکل فیزیکی، مواد متشکله، رابط کاربری و خدماتی نظیر نقشه‌های نوکیا به طور یکپارچه باهم یکجا جمع شده‌اند.”

یکی از فعالیت‌هایی که نوکیا طی WDC Helsinki 2012 انجام می‌دهد، نمایشگاه طراحی است. این نمایشگاه شانس متفاوتیبرای مردم فراهم می‌کند تابدانند آن دسته از گوشی‌های نوکیا که دنیا را تغییر دادند، چه داستان‎هایی با خود به همراه دارند. علاوه بر این، نمایشگاه با نگاهی به 20 سال گذشته، چشم‌اندازی از طراحی آینده محصولات موبایل ارائه می‌دهد.

ما رخدادهای WDC Helsinki 2012 را دنبال خواهیم کرد تا ببینیم چطور طراحی می‌تواند زندگی روزمره مردم را ارتقا دهد. نظرات خود را در این مورد با ما در میان گذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *