اولین نگاه به Lost planet 3

اولین نگاه به Lost planet 3
  • 1391/1/29
  • ميثاق جراحي
  • 1

پس از فروش متواضع و بررسی  بازی  Lost Planet 2 و حرف و حدیث های خوب و بدی که درباره ی این عنوان زده شد، شرکت  کپکام باید راه  طولانی و سختی را پشت سر بگذارد تا بتواند تمام رد پاها و اثر های منفی از نسخه ی Lost Planet 2 را پاک کند. فکر می کنم نسخه ی سوم از بازی علمی – تخیلی  و اکشن سوم شخص Lost Planet  دچار تغیرات احتمالی زیادی شود.

 به طور مثال  بازی Lost Planet 3  باید بازی  یک شخصیت محور باشد و در درجه ی اول تک نفره. به همراهی یک ماجراجویی دلچسب و فاقد هر گونه عناصر کلیشه ای و تکراری. در نسخه ی  دوم از بازی Lost Planet  ماجراجویی ضعیف، گیم پلی تکراری و فقط گرافیک بازی بود که نظر همه را به خود جلب می کرد.

اما با توجه به اخبار ها و پیش نمایش هایی که از جدیدترین نسخه ی بازی Lost Planet  منتشر شد، می توان به یک عنوان تک نفره ی خوب به همراهی یک ماجراجویی نفس گیر امیدوار بود. درست همانند شماره ی اول از بازی که نسبت به شماره ی دوم، از عناصر قابل قبول تری برخوردار بود.

شماره ی سوم از بازی Lost Planet  مسیر جدیدی را طی می کند و با یک تیم بازی سازی جدید بر روی پلاتفرم های خانگی ظاهر می شود. یک تیم بازی سازی  آمریکایی با همکاری شرکت ژاپنی  کپکام، درست همان چیزی است که بازی Lost Planet  به آن نیاز دارد.

تیم بازی سازی جدید، از موتور گرافیکی جدید نیز صحبت می کنند که در آن باز هم نور پردازی ها، تابش نارنجی زیبای نور خورشید، و برف های سفید رنگ طبیعی به همراهی انعکاس های تابش و بازی با نور، در آن به بهترین حالت ممکن پیاده سازی شده است.

منظور از موتور گرافیکی جدید، تغییر اساسی از موتور پایه ای شماره های پیشین و مهاجرت به سمت موتور قدرتمند Unreal Engine 3 است.موتور گرافیکی Unreal Engine 3 قابلیت های بسیاری دارد، به شرطی که سازنده گان بتوانند از قابلیت های این موتور به خوبی استفاده کنند و گرافیک و طراحی این بازی را به بهترین نحو ممکن به سرانجام برسانند.

با توجه به آخرین پیش نمایشی که از شماره ی سوم بازی Lost Planet  منتشر شد، می توانیم نگاهی کلی به این نسخه ی جدید داشته باشیم :

بازی Lost Planet 2 پس از ذوب  شدن یخ و برف ها و به دست گرفتن آشکار جنگل ها  و رفتن  به مسیر های  جدید و محیط های بیابانی، نتوانست به یک عنوان خوب تبدیل شود، به همین دلیل سازنده گان می خواهند مسیر رفته را برگردند و باز هم  بازیکن را در جهان بیگانه  به طور کامل یخ زده،  همانند روز های اولیه ی در بازی، رها سازند. شماره ی اول با شخصیت های خاص و داستانی قابل قبول، باز هم در شماره ی سوم تکرار خواهد شد و این به معنای دوباره زنده شدن یک اثر خوب در ژانر اکشن – علمی – تخیلی خواهد بود.

در همین حال، تیم کپکام در مذاکرات  با تیم جدید، به فکر  یک داستان خوب و نوعی  “زنده ماندن در شرایط سخت و نیز کشف اسرار محیطی در بازی” هستند.

در این نسخه شخصیت اصلی بازی، یک کارگر ساختمانی است که  برای حمایت از همسر و کودک خود، و به دست آوردن پول وارد ماجراجویی خطرناکی می شود.

تصاویر   و پیش نمایش های  ارائه شده از قسمت  های اولیه ی نسخه ی سوم از بازی Lost planet، در آشیانه ی غار یخی عظیمی و  تیم مستعمره ساختمانی اتفاق می افتد  که در بدترین شرایط  و به نوعی همانند برده، در این معدن تاریک و سرد، مشغول به کار هستند و در این حین، صدایی شنیده می شود و سر و کله ی Akridهای شیطانی پیدا می شود. در این بین انسان های بی سلاح در حال فرار هستند و زاویه ی دوربین روی شخصیت اصلی بازی تمرکز می کند و صحنه های جالب و میان پرده هایی از ادامه ی داستان و بازی را نشان می دهد.

در همان لحظه های اولیه  که Akrid ها از بالا و پایین به سمت شما هجوم می آورند و بقیه در حال فرار هستند، یک خرچنگ عظیم وارد صحنه می شود و این جاست که دردسر ها شروع خواهند شد. شخصیت اصلی به دنبال سوراخ و راه فراری، نگران و ترسیده به این طرف و آن طرف می دود، این هیولا یعنی خرچنگ عظیم الجثه، نقاط ضعف اجتناب ناپذیر درخشان حفاظت شده  ای دارد که توسط ورق های ضخیم یخ شفاف محافظت می شوند.

در این نسخه مکانیک مبارزه ها و هیجان های غیر قابل وصف به وضوح دیده می شود. واقعا منتظر هستیم تا ببینیم Lost Planet 3 همانند چیزی که سازنده گان می گویند؟ و نزدیک به آنچه در پیش نمایش کوتاه از بازی دیده ایم، خواهد بود یا خیر ؟

در آخر اضافه کنم که در این شماره از آلمان های بازی های نقش آفرینی نیز استفاده شده است. تصمیم گیری های بحرانی، انتخاب آیتم های مناسب، ترکیب کردن ها و دانستن یک برنامه برای پیش بردن بهتر بازی.

 نسخه ی سوم از بازی Lost Planet در سال 2013 عرضه خواهد شد.

سازنده گان Spark Unlimited
ناشر Capcom
کارگردان Kenji Oguro
تهیه کننده Andrew Szymanski
سری Lost Planet
موتور گرافیکی Unreal Engine 3[1]
پلاتفرم PlayStation 3
Xbox 360
Microsoft Windows[2]
تاریخ عرضه 2013
سبک بازی Third-person shooter
حالت ها ی بازی Single-player
رسانه ها Optical discdownload
دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. من 2 رو بازی کردم حرف نداشت بخش تک نفره و شبکش عالی بود سرعت لود بالای بازی ذخیره بازی در حالت اتوماتیک چک پوینت انجام میشد…
    3 شاهکاری جدیده
    توصیه میکنم حتما بازی کنید ارزشش رو داره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *