Panda Cloud AntiVirus 2.0 عرضه شد

Panda Cloud AntiVirus 2.0 عرضه شد
  • 1391/4/29
  • علیرضا
  • 1

شرکت اسپانیای پاندا دومین نسخه از محصول امنیتی خود که بر پایه فناوری پردازش ابری ( Cloud Computing ) کار میکند را عرضه کرد . این آنتی ویروس در دو نسخه رایگان و تجاری ( که با عنوان Pro شناخته میشود ) عرضه میشود که از طریق وبسایت مربوط به این محصول برای دانلود در دسترس میباشد .

کاربرانی که قصد استفاده از نسخه رایگان را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که در هنگام نصب این نسخه به پیغام های موجود توجه کنند . چون در این هنگام به شما پیشنهاد نصب نوار ابزار ، موتور جستجو و صفحه خانگی اختصاصی آنتی ویروس پاندا بر روی مرورگر پیشفرض شما میشود . بنابراین در صورتی که قصد استفاده از موارد ذکر شده را ندارید ، بهتر است در هنگام نصب آن ها را غیر فعال کنید . البته مطمئن نیسیتم که در هنگام نصب نسخه Pro نیز اینگونه پیشنهادات به شما ارائه شود .

اما شاید مایل باشید تا بیشتر در مورد قابلیت های آنتی ویروس ابری پاندا بدانید . به صورت خلاصه باید گفت که این آنتی ویروس بر پایه پردازش ابری و سیستم ” هوش یکپارچه ” فعالیت میکند . یعنی هنگامی که شما شروع به اسکن سیستم خود میکنید ، فایل های شما در یک سرور راه دور و در خارج از کامپیوتر شما صورت میگیرد . علاوه بر این ، فایل های شما با پایگاه اطلاعاتی قدرتمند شرکت پاندا ، تجربه کاربران و سیستم های شناخت بدافزاری دیگر نیز مقایسه خواهد شد . البته بدیهی است که برای استفاده از این قابلیت ها باید به اینترنت دسترسی داشته باشید . در غیر این صورت شناسایی بدافزارها تنها از طریق بانک اطلاعاتی موجود در آنتی ویروس انجام خواهد شد که این پایگاه اطلاعاتی نیز تنها شامل اطلاعات مربوط به بدافزارهای کشف شده میباشد .

همچنین در این نسخه عملکرد به صورت کلی افزایش یافته است تا جایی که عملیات اسکن 50 % سریع تر انجام میشوند . بهبود حفاظت آنلاین ، سازگاری با جدیدترین سیستم عامل شرکت مایکروسافت یعنی ویندوز 8 ، موتور جدید ضد آلودگی مبتنی بر فناوری ابری ، موتور جدید تجزیه و تحلیل رفتاری در نسخه رایگان و دارا بودن بخش مانیتورینگ پردازش های سیستم از دیگر قابلیت ها و بهبودهای نسخه 2.0 میباشد .

رابط کاربری برنامه در این نسخه در مقایسه با نسخه ی قبلی تغییرات کمی داشته است . همچنین در صفحه اصلی میتوانید وضعیت حفاظت از سیستم ، وضعیت اسکن فعلی و وضعیت سطل بازیافت را مشاهده کنید . علاوه بر موارد ذکر شده ، بخش دیگری نیز وجود دارد که اطلاعاتی در مورد پردازش های جاری سیستم به شما نشان میدهد .

قسمت دیگری نیز وجود دارد که میتواند حافظه فلش شما را از خطر بدافزارها مصون نگه دارد که پاندا به اصطلاح به این حالت Vaccine ( واکسن زدن ) میگوید .

شاید بخش فایروال در صفحه اصلی برنامه نظر شما را جلب کرده باشد . اما قابلیت فایروال تنها در نسخه تجاری این برنامه قابل استفاده است .

در بخش مدیریت پردازش ها میتوانید وضعیت هر پردازش را مشاهده کنید . همچنین گزینه ای نیز به منظور بلاک کردن پردازش ها مورد نظر شما وجود دارد . همچنین میتوانید نسخه قسمت مربوط به مانیتورینگ URL ها و اتصالات HTTP را نیز فعال کنید . در عین حال امکان فیلترینگ آدرس های اینترنتی نیز وجود دارد .

در پایان قصد داریم تا به تفاوت بین نسخه های رایگان و تجاری اشاره ای داشته باشیم .

قابلیت های نسخه رایگان :

* آنتی ویروس و آنتی اسپایور Real Time

* حفاظت بر پایه سیستم های تجزیه و تحلیل رفتاری

* مدیریت پردازش های سیستم

* قابلیت فیلترینگ آدرس های اینترنتی

* ارتقای اتوماتیک

* پشتیبانی از 20 زبان

قابلیت های نسخه تجاری : به صورت کلی باید گفت که نسخه تجاری دارای همه قابلیت های نسخه رایگان به علاوه قابلیت های ذکر شده در زیر است :

* فایروال

* حفاظت در شبکه های وای فای عمومی

* مصون سازی اتوماتیک یو اس بی درایوها

* پشتیبانی 24 ساعته

* بدون تبلیغات

برای دانلود Panda Cloud AntiVirus 2.0 میتوانید از این لینک استفاده کنید .

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام
    از اینکه می بینیم امروز دیگه تقریباً همه چیز داره بر مبنای رایانش ابری (clude computing) عرضه می شه، باید متوجه یک مطلب مهم شویم:
    و آن این است که کم کم داریم وارد عصر جدیدی در حوزه ارتباطات می شویم. عصری که شاهد تحولات شگرفی در حوزه علوم رایانه ای و ارتباطات اینترنتی خواهیم بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *