رکورد جدید برای گوگل Play : دانلود 25 میلیارد برنامه؟!!

رکورد جدید برای گوگل Play : دانلود 25 میلیارد برنامه؟!!
  • 1391/7/6
  • سعيد
  • 0

app-stor-1000

گوگل اعلام کرده است که در حال حاظر میزبان بیش از  675,000 برنامه در فروشگاه خود Google Play است و تعداد دریافت برنامه ( downloads) بیش از 25 میلیارد تا به امروز است.

شاهکار گوگل اینجاست که تنها در عرض شش ماه توانسته به رکورد فروشگاه اپل App Store در تعداد دانلود ( 25billion app downloads) دست پیدا کند. در ماه تیر یعنی حدود 4 ماه پیش این رقم 20 میلیارد بوده و اکنون با 5 میلیارد دانلود در این مدت توانسته پیشرفت قابل توجهی نشان بدهد.

2520billion20grap

گوگل به مناسبت دستیابی به این نقطه عطف برنامه های محبوب از توسعه دهندگان مانند Gameloft، Electronic Arts، Rovio، runtastic , Full Fa و … را با 75% تخفیف و فقط 25 سنت ارائه میدهد. البته برای مدت محدود.همچنین گوگل در حال راه اندازی 25 مجموعه ی خاص و منحصربفرد از فیلم ها، کتاب ها، آلبوم ها و مجلات است که آنها را با قیمت ویژه ارایه بدهد.

unnamed

فروشگاه برنامه شرکت اپل App Store همچنان از نظر تعداد برنامه در صدر فروشگاه ها است. اپل دارای بیش از 700،000 برنامه است جالب است بدانید تعداد 250،000 از آنها برای آیپاد iPad طراحی شده است.

گوگل این را قبول کرده که تعداد برنامه ی تبلت ها در Google Play بسیار کمتر از برنامه های اپل است و همچنین تعداد دانلود این برنامه ها از Google Play بسیار کمتر از فروشگاه اپل  App Store است.  شرکت اپل در مراسم رونمای از آیفون 5  گفت که تقریبا 90 درصد از برنامه در فروشگاه App در هر ماه دانلود می شود.

فروشگاه های دیگری نیز وجود دارد اما گوگل و اپل از نظر تعداد برنامه بسیار غنی تر هستند. مایکروسافت فقط تعداد 100,000در فروشگاه خود با نام Windows Phone Market دارد در حالی که طبق جدید ترین آمار حتی فروشگاه کمپانی بلک بری BlackBerry App با تعداد 105.000 برنامه از مایکروسافت جلوتر است.

اما یک آمار جالب دیگر: طبق گفته گوگل تعداد دستگاه های فعال اندروید (Android devices) بیش از 500 میلیون در حال حاظر است در حالی که این تعداد برای اپل در سیستم عامل iOS  در مجموع 400 میلیون دستگاه است. 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *