از عرش تا فرش (DisHonored)

از عرش تا فرش (DisHonored)
  • 1391/8/14
  • ميثاق جراحي
  • 0

یک بازی خوب دیگر از شرکت بازی سازی bethesda هم منتشر شد و مثله همیشه توانست موفق شود و نظر همه را به خود جلب کند. این شرکت بازی سازی جزو معدود شرکت هایی بود که یک آن بالا آمد و از همه ی رقبای خود جلو زد. به نظر من اعضای تیم بازی سازی bethesda وسواس بسیاری به بازی هایی که می سازند دارند و این دلیل موفق بودن تمام عنوان هایی است که این شرکت منتشر می کند.

بازی DisHonored را باید بازی کنید، این عنوان را به همه پیشنهاد می کنم و البته این را هم باید بگم که بازی DisHonored یک بازی بسیار خاص و متفاوت در سبک خودش است که همه آنهایی که این بازی را تمام می کنند خوشحال هستند که بازی را خیلی زود به پایان رساندند و ناراضی از اینکه چرا بازی اینقدر کم بود ولی در اصل این مورد برای بازی خور های حرفه ای بسیار متفاوت است و اگر از بازی های رایانه ای چیزی سر دربیاورید می فهمید که بازی DisHonored، یک بازی است که نمونه ندارد و برای بازی کردن بازی باید حسابی وقت گذاشت زیرا که در DisHonored شما هیچ وقت همه چیز را به  وضوح نمی بینید !

DisHonored یک بازی اول شخص است که می تواند از دید بازیکن یک بازی اکشن باشد و یا یک بازی با چاشنی مخفی کاری زیاد که سازنده گان روی قسمت دوم بازی تاکید داشته و بازی را بر اساس عناصر مخفی کاری، تکنیک و انجام کارها بدون صدا طراحی و ساختند.

DisHonored گرافیک خیلی خوبی دارد و از موتور گرافیکی UE3 برای طراحی و ساخت محیط الهام گرفته است. DisHonored در ایکس باکس 360 به صورت پیشفرض روی پایین ترین درجه ی گرافیکی است و سخت افزار ایکس باکس 360  قادر نیست  بخش بیشتر گرافیکی بازی را به طور کامل پردازش کنند، به همین دلیل بازی DisHonored روی ایکس باکس 360 اصلا گرافیک خودش را نشان نمی دهد.

DisHonored خیلی خوب جمع و جور و سر هم بندی شده است. هیچ چیزه اضافی در بازی دیده نمی شود و بازی خیلی کامل است و بسیار داستان خوبی دارد.

شخصیتی محبوب و قدرتمند که با تفاوت چندین دقیقه به یک چهره ی منفور تبدیل می شود و تمام احترامی که سال ها برای خودش به دست آورده در عرض چند ثانیه از دست می رود و تمام وجودش از خشونت و انتقام پر می شود. او یکی از نزدیکان پادشاه است که برای او توطئه می چینند و او را به جرم قتل پادشاه به زندان می اندازند. او فرار می کند برای بار دوم مورد سو استفاده ی نزدیک ترین همراهانش قرار می گیرد. اکنون او تنها شده و فقط به انتقام از آنهایی فکر می کند که غزت و افتخارش را از او ربودند.

تکه ای از تاریخ که بیماری کشنده ی طاعون در سراسر بریتانیا پخش شده و روزانه جان هزاران انسان را می گیرد، زمانی است که بازی DisHonored آغاز می شود.

گیم پلی بازی ساده اما منحصر به فرد است و در نگاه کلی بازی شباهت زیادی با عنوانی موفق از شرکت Eidos یعنی بازی Thief دارد. در بازی DisHonored شما نقش یک ادم کش را بازی می کنید که باید با فکر و استراتژی مناسب خود را به هدف برساند و او را بکشد. 80 درصد بازی به تصمیم های شما و استراتژیک هایی بستگی دارد که شما در هر مرحله انتخاب می کنید. در کنار مهارت هایی که شما در بازی های مخفی کاری دارید، قدرت هایی نیز به کمک شما می آیند که با بازی هم مسیر هستند و هر کدام به نوعی در قسمت های مختلف کارایی هایی دارند. به طور مثال قدرت “Blink” بهترین و موثر ترین برای فرار و عکس العمل های سریع است. اینکه شما بخواهید از کدام قدرت استفاده کنید، همه به شما بستگی دارد و بازی از ابتدا تا انتها، شما را به حال خودتان واگذار می کند.

بازی DisHonored به شما راه های زیادی نشان می دهد که یک ماموریت را به پایان برسانید که انتخاب این راه ها هر کدام تجربه ی خاص خود را به همراه دارد. بازی DisHonored را نمی شود با یک بار تمام کردن، به طور کامل درک کرد.

بازی مثله پازل می ماند که هر قطعه می تواند در جای درست توسط شما قرار داده شود و همه  چیز روال عادی را طی کند. بازی DisHonored شاهکار است، یک بازی با استقلالی کامل که داستانی متفاوت را بیان  می کند و گیم پلی متفاوت در کنار ساده گی را به بهترین حالت نشان می دهد. این عنوان  به طور حتم به یکی از بهترین های سبک اول شخص – تاکتیکی امسال تبدیل خواهد شد.

لیست سلاح های بازی DisHonored  می تواند به آیتم هایی از جمله، خنجر، تیر و کمان و یک سلاح گرم دستی ختم شود. شما بواسطه ی این سه سلاح و قدرت هایی که از دنیای خارج موفق به کسب آنها شدید، می توانید بهترین لحظه ها را برای از پای درآوردن “هدفتان” فراهم کنید !

بازی DisHonored  نیز از به روز رسانی ها و به دست آوردن یک سری امکاناتی که به بازی کن جهت انجام بهتر بازی کمک می کنند، مستثنا نیست. شما می توانید با گشت و گذار ها در محیط ها و نقشه های بازی، به یک سری آیتم ها دست پیدا کنید که برای ادامه ی بازی حیاتی هستند و بدون این ابزار و امکانات، بازی کمی مشکل خواهد شد.

DisHonored  به بهترین نحو محیط ها را به تصویر کشیده و زمان تاریک بریتانیا در باتلاق بیماری های مرگ بار را با داستان بازی بسیار خوب پیوند زده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *