بررسی مشخصات Mac Mini جدید

بررسی مشخصات Mac Mini جدید
  • 1391/8/15
  • مهدي ده نبي
  • 0

مک مینی جدید …

در کنفرانس اخیر اپل ، شاهد بودیم که نسل جدید مک مینی به دنیای تکنولوژی معرفی شد . مک مینی ، کوچکتری کامپبوتر موجود در دنیا است که در واقع مدل کوچک شده یک کیس کامپیوتری است . در این مقاله می خواهیم با هم به بررسی مشخصات آن بپردازیم .

مک مینی جدید در دو مدل دو هسته ای ( core i5 – سه مگابایت cache ) با سرعت 2.5 گیگاهرتز ( با قابیت ارتقا به 3.1 گیگاهرتز ) و 4 هسته ای ( core i7 – شش مگابایت cache ) با سرعت 2.3 گیگاهرتز ( با قابیت ارتقا به 3.6 گیگاهرتز ) عرضه خواهند شد .

حافظه نوع اول 500 گیگابایت و حافظه نوع دوم 1 ترابایت ( که قابلیت ارتقا به 256 گیگ SSD و یا 1 ترابایت Fusion Drive را دارا می باشد ) است .

رم هر دو نوع 4 گیگابایت است که قابیت ارتقا به 8 یا 16 گیگابایت را دارا می باشد .

در عکس زیر ، ابعاد مک کینی را مشاهده خواهید کرد :

همانطور که در می بینید ، مک مینی دارای ابعاد 3.6 * 19.7 * 19.7 سانتیمتر و دارای وزن 2.33 کیلوگرم می باشد .

لوازم موجود در جعبه مک مینی به شرح زیر است :

1 – مک مینی

2 – مبدل HDMI به DVI

3 – کابل برق

__________________________________________________________________________

در این قسمت میخواهیم به بررسی مشخصات درونی دستگاه شامل پردازنده ، گرافیک ، کانکتورها و ظرفیت حافظه دستگاه به صورت کامل و جامع بپردازیم :

پردازنده

 

مک مینی جدید ، با بهره گیری از نسل سوم پردازنده های شرکت اینتل ، سرعتی دو برابر نسبت به نسل قبل خود دارا می باشد . در قسمت پردازنده شرکت اپل برای شما قدرت انتخاب قائل شده است . شما می توانید از پردازنده دو هسته ای core i5 با سرعت 2.5 گیگاهرتز استفاده کنید یا اگر نیاز به قدرت و سرعت بیشتری دارید ، می توانید از پردازنده 4 هسته ای core i7 با سرعت 2.6 گیگاهرتز استفاده نمایید .

__________________________________________________________________________

گرافیک

کارت گرافیک Intel HD Graphics 4000 که روی مک مینی های جدید نصب شده است ، 65% گرافیک دستگاه را نسبت به نسل قبل مک مینی بالا خواهد برد . به این ترتیب شما نهایت قدرت را برای ادیت فیلم ها ، دیدن ویدئوها و یا زمان بازی کردن خواهید داشت .

__________________________________________________________________________

حافظه دستگاه

مک مینی جدید که پیش از این خدمت تان در مورد حافظه اش عرض کردم ، توسط 2 حافظه 500 گیگی و 1 ترابایتی به صورت دیفالت عرضه می شود . در صورت نیاز ، می توانید از یک حافظه 256 گیگابایتی SSD به جای حافظه های ذکر شده استفاده نمایید . همانطور که می دانید ، سرعت حافظه های SSD پنج برابر نسل قدیم حافظه هاست که باعث می شود تمامی عملیات شامل بوت شدن دستگاه ، لود شدن اپلیکیشن ها و … با سرعتی خیره کننده انجام شوند .

معرفی Fusion Drive

مک مینی جدید همراه با حافظه Fusion Drive عرضه می شود که به معرفی آن می پردازیم . حافظه Fusion دارای یک حافظه 1 ترابایتی معمولی و یک حافظه 12 گیگابایتی SSD در کنار هم است . تکنولوژی این حافظه به این صورت است که به صورت کاملا اتوماتیک و هوشمندانه ، استفاده شما از نرم افزارها را در نظر گرفته و اپلیکیشن هایی که استفاده زیادی از آنها دارید را به صورت اتوماتیک به حافظه SSD انتقال داده و باع می شود که سرعت پردازش روی آنها فوق العاده بالاتر برود . در نتیجه سرعت بوت دستگاه و سایر عملیاتی که نیاز به پردازش قوی تری دارند ، به طرز فوق العاده ای بالا خواهد رفت .

__________________________________________________________________________

کانکتورهای دستگاه

همانطوری که مشاهده می کنید ، مک مینی دارای 4 پورت USB 3 ، و همچنین پورت های Gigabit , HDMI , SDXC , FireWire 800 , Audio In & Out و ThunderBolt می باشد .

همانطور که می دانید پورت تادربولت پرسرعت ترین پورت انتقال اطلاعات در دنیا محسوب می شود . سرعت انتقال آن برابر 10 گیگابایت در ثانیه است . این سرعت معادل 12 برابر FireWire 800 و همچنین 20 برابر سریعتر از USB 2 است . همچنین علاوه بر انتقال اطلاعات می توانید نمایشگرهای مختلف ، مانند نمایشگر LED اپل را هم از این طریق به دستگاه متصل نمایید .

توسط پورت های USB 3 در نظر گرفته شده می توانید حافظه های خارجی خود را به دستگاه متثل کرده و انتقال اطلاعات داشته باشید . سرعت انتقال پورت های USB 3 ده برابر سریعتر از USB 2 می باشد . همچنین از این طریق می توانید تمامی دستگاه هایی که نیاز به USB دارند مانند آیپد ، آیفون ، آیپاد و یا دوربین های خود را به مک مینی متصل نمایید .

__________________________________________________________________________

اتصال انواع دستگاه ها

برای استفاده از کیبرد و موس و نمایشگر ، نیاز نیست حتما از محصولات اپل استفاده نمایید . اپل در این قسمت به شما اجازه داده از انواع وسایل برای استفاده هرچه بهتر از مک مینی استفاده نمایید . پس حتما نیاز نیست که از LED اپل ، مجیک موس و کیبرد وایرلس اپل استفاده نمایید . می توانید از انواع دستگاه ها که قابلیت و سازگاری با مک مینی دارند استفاده نمایید .

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *