بررسی ThinkCentre M600

بررسی ThinkCentre M600
  • 1395/9/22
  • زهرا معبودی
  • 0

امروز در حال چرخ زدن در سایت های فناوری بودم تا یک گجت جذاب برای بخش بررسی گویا آی تی بیابم که با جسمی مستطیلی و کوچک با اندازه ای کمی بزرگ تر از یک هارد اکسترنال مواجه شدم و بعد از مطالعه مطلب متوجه شدم این جعبه مشکی رنگ و با شخصیت یک کیس کامپیوتر تمام و کمال با همه تجهیزات است!

نمی دانم شما تا چه میزان از تاریخچه و اندازه کامپیوترها در گذشته خبر دارید. اما تا جایی که سن و سال من اجازه می دهد کامپیوتر ها در گذشته ابزار هایی بودند با ابعادی بسیار بزرگ تر از اندازه های فعلی!

اجزای کامپیوتر آن وقت ها تشکیل می شد از یک کیس مستطیل شکل فلزی و بزرگ به همراه یک مانیتور CRT که نیم بیشتر فضای میز را به خود اختصاص می داد و  یک موس و کیبورد که چندان با این روز ها از نظر جثه تفاوتی نداشتند.

thinkcentre_m600-main

به مرور زمان پیشرفت تکنولوژی اثرات جالبی بر روی ساختار و ابعاد این اجزای اصلی داشت و بیشترین تغییرات همواره شامل حال مانیتور ها بوده است. مانیتور هایی که از اندازه بزرگ و جا گیر خود به یک جسم سبک، کم حجم و جمع و جور تبدیل شدند. در این میان تقریبا ابعاد و ظاهر کیس ها همواره بی تغییر مانده و گاهی تنها کمی کوچک تر یا بزرگتر می شد! و ظاهری شیک تر پیدا می کرد.

از آنجا که خودم از دیدن این کیس جمع و جور و جالب خیلی سر ذوق آمدم تصمیم گرفتم بررسی امروز را به این محصول جذاب از کمپانی لنوو اختصاص دهم. بنابراین اگر شما هم کنجکاو شده اید تا اطلاعات بیشتری کامپیوتر کوچک ThinkCentre M600 بدست بیاورید با بررسی امروز مجله اینترنتی گویا آی تی همراه باشید.

کمپانی لنوو در تولید ThinkCentre M600  به شکل هوشمندانه ای تلاش نموده تا یک کامپیوتر کامل و جمع و جور را به کاربران خود ارائه دهد. همانطو رکه می دانید اغلب مانیتور ها در بخش پشتی خود مجهز به ۴ سوراخ هستند که از آن به منظور قرار دادن مانیتور بر روی پیچ و اتصال آن به دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. کمپانی لنوو با علم به این موضوع که کمتر کسی اقدام به نصب مانیتور بر روی دیوار می نماید اقدارم طراحی یک پایه جانبی برای دستگاه خود نموده است که دقیقا با پیچ های بخش پشتی مانیتور ها منطبق بوده و به شما این امکان را می دهد تا با اتصال کیس کوچکتان به پشت مانیتور یک کامپیوتر بسیار جمع و جور داشته باشید. البته یک پایه جانبی دیگر هم در بسته بندی دستگاه وجود دارد که به شما امکان می دهد تا کیس خود را به صورت معمولی بر روی میز به حالت ایستاده و یا خوابیده قرار دهید. پس از تعیین محل قرار گیری M600  تنها کار باقیمانده اتصال مانیتور، موس و کیبورد و روشن کردن آن است!

قدرت سرعت و ویژگی های سخت افزاری

thinkcentre_m600-main

ابعاد بسیار کوچک M600  باعث شده تا کمپانی لنوو نتواند از پردازنده های سری دسکتاپ در آن استفاده نماید بنابراین پردازنده این دستگاه از نوع سری اتم (Aom) تولید شده است. پردازنده های این کلاس در دسته ای میان پردازنده های موبایل ( تبلت و لپ تاپ) و پردازنده های دسکتاپ قرار داده می شوند. این پردازنده ها نه به خاطر کم کردن مصرف انرژی قدرتشان محدود شده‌ و نه آنقدر قدرتمند هستند که بتوان برای بازی کردن یا پردازش سنگین از آن‌ ها استفاده کرد. این پردازنده از مدل N3700 است و فرکانس کاری ۱٫۶ تا ۲٫۴ گیگاهرتز دارد. ۴ گیگابایت رم از نوع DDR3 که دیگر می ‌توان از آن با عنوان حداقل حافظه‌ ی رم برای راه‌ اندازی یک کامپیوتر امروزی نام برد و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی SSD که با وجود سریع بودن، حجم بسیار کمی دارد. در M600 از حافظه‌ ی SSD با فرم‌ فاکتور ۲٫۵ اینچ استفاده شده و در صورت نیاز به حافظه‌ ی بیشتر، می‌توانید با باز کردن تنها پیچ بدنه‌، حافظه ‌ای با ظرفیت بالاتر را در آن قرار دهید.

اتصالات و پورت های دستگاه

thinkcentre_m600-main

در بخش پشت و جلوی دستگاه تنها چیزی که به چشم می خورد پورت های فراوان و ریز و درشتی است که لنوو بر روی آن تعبیه نموده است. در پنل جلویی دستگاه شاهد ۲ پورت USB 3.0، یک جک صوتی هدفون، یک ورودی برای اتصال میکروفون و همچنین دکمه پاور هستیم. در بخش پشتی اما لنوو کوچکترین جایی را از دست نداده و به جز دریچه کوچک فن بقیه قسمت ها را از پورت های مربوط و نامربوط پر کرده است. در این بخش شاهد ۲ پورت  USB 3.0 دیگر، به همراه ۲ پورت  USB 2.0 هستیم. همچنین ۲ پورت از نوع DisplayPort، پورت برق، یک پورت LAN، وای فای نوع n  و بلوتوث نیز در این بخش وجود دارد. دو نکته حیرت انگیز در این کیس وجود پورت سریال در این دستگاه است که واقعا مشخص نیست به چه منظور و با چه هدفی بر روی دستگاه قرار گرفته و همچنین عدم وجود پورت HDMI  که می تواند شما را نا امید نماید. لنوو در جعبه این دستگاه یک  تبدیل DP به VGA  قرار داده و به لطف این تبدیل شما می توانید کمی جای خالی پورت HDMI  را التیام بخشید.

دو پورت DisplayPort در این دستگاه نیز به منظور اتصال هم زمان دو مانیتور به دستگاه تعبیه شده است، البته با وجود این قابلیت های سخت افزاری چندان توقعی نیز نمی توان داشت و عملکرد چشمگیری را از آن ها نمی توان شاهد بود.

چه لزومی به خرید چنین دستگاهی است؟

thinkcentre_m600-main

به نظر می رسد کمپانی لنوو با تولید این ابزار تلاش نموده ابزاری مشابه کامپیوتر آل این وان (All-in-One) تولید نماید.

All-in-One یک نوع از کامپیوتر است که با جمع نمودن سخت افزار و نمایشگر در یک دستگاه تلاش در کوچک تر کردن ابعاد دستگاه نموده است. بنابراین شما نیز می توانید با اتصال کیس کوچک تولیدی لنوو  بر روی مانیتور فعلی تان یک دستگاه جمع و جور و مناسب برای خود دست و پا کنید که در کمبود فضای فعلی آپارتمانها یک موهبت بزرگ به حساب می آید. با توجه به قیمت نهایی این مجموعه و کارایی خوب آن، بانک‌ ها و ادارات کوچک می ‌توانند مخاطب اصلی چنین کامپیوتری باشند.

مزایا

معایب

پورت های اتصال متنوع

فاقد پورت HDMI

ابعاد کوچک و جمع و جور

در صورتی که این مطلب برای شما مفید بوده است نظرات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین می توانید با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود این مطلب کاربردی را به دیگر دوستان خود اطلاع دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *