دورگه ی کله شق (نگاهی به بازی DMC)
DMC یا به عباراتی بهتر بازی Devil may Cry نسخه ای متفاوت از سری های دیگر است و این تفاوت به دلیل گیم پلی و داستانی است که شاید در شماره های قبلی با آن به این صورتی که در DMC مطرح شد، برخورد نداشتیم.
با شما هستیم با نگاهی کوتاه به این عنوان از مجله ی اینترنتی گویا ای تی :
بازی DMC گرافیکی خوب و خیره کننده دارد و گیم پلی آن بازیکن را حسابی راضی نگه می دارد. البته این شماره نیز جزو آن دسته از بازی هاست که شاید به حماسه ی نسخه ی سوم بازی تبدیل نشود ( و قطعا همین است)، اما خب DMC حتما ارزش امتحان کردن را دارد.
دانته همان دانته است که ظاهرش به خوش تیپی نسخه ی ۳ نمی شود اما باز هم قابل قبول است و بازیکن با دیدن دانته ی جدید شوکه نخواهدشد. DMC محیط و طراحی بسیار خوبی دارد و شروعش پس از این وقفه ی طولانی از نسخه ی ۴، بسیار راضی کننده است.
قطعا فضای فانتزی و رنگ بندی هایی که در قالب مراحل در DMC وجود دارند، چزو نقاط قوت بازی محسوب می شوند و در کنار عناصر خوب و قابل قبول دیگر، بازی DMC را به یک عنوان خوب در ژانر بازی های اکشن -فانتزی تبدیل کرده است.
داستان بازی دلیل اصلی خلق DMC و اضافه شدن این عنوان به این سری پرطرفدار است. در DMC داستان از اولین مراحل زندگی دانته روایت می شود و با توجه به پیشرفت بازیکن در بازی، می فهمید که این شخصیت دوست داشتنی چگونه درگیر ماجراهای شیطانی می شود.
دانته با فهمیدن هویت اصلی اش،که یک دوررگه (نصف شیطان، نصف انسان) است، وارد مسیر متفاوتی از زندگی اش می شود و با پیدا کردن هدفش به دنبال انتقام از شخص یا اشخاصی می گردد که در کشتن مادر او سهیم بودند. پدر او Sparda نیز در این داستان حضور دارد و DMC تا حدی به ما می گوید که بین شخصیت های اصلی مثله دانته، ویرجیل چه چیز هایی وجود دارد و چه اتفاق هایی در حال رخ دادن در آینده ی بازی (در واقع شماره ی سوم از این سری) است.
هنوز همان سرعت، هیجان و فانتزی ها که از عناصر اصلی و جدانشدنی در سری Devil May Cry هستند، در این نسخه نیز دیده می شوند و به خوبی نیز پیاده سازی شده اند. دانته شمشیر معروف خود که ارث پدری اش در تمام نسخه های بازی بوده را با خود به همراه دارد و سلاح های دانته در این عنوان دومین عنصر به عنوان تبدیل کردن DMC به یک نسخه ی موفق از این سری به حساب می آید.
شما در زمان سفر می کنید به گذشته و آینده می روید و بخش های اولیه ی بازی در کشاکش بعد زمان رخ می دهد. باز ساز ها روی این موضوع تاکید داشته اند که دنیای بازی را همانند شخصیت دانته به دو بخش تقسیم کنند، یکی زمین، یکی برزخ
دشمنان شما که شیطان هایی از نوع خودتان هستند، در دوزخ می توانند با شما مبارزه کنند و شما برای پیدا کردن حقیقت ها و انتقام خون خانواده ی خود، وارد دوزخ می شوید.
حال، بخش هیجان انگیز بازی همینجاست، دوزخ دانته در DMC با دوزخ دانته در کمدی الهی بسیار متفاوت است و در بازی DMC دوزخ چیزی نیست جز محیطی که در آن هیچ چیز سر جای خودش نیست، بی قانونی حاکم است، فضا سازی ها فوق العاده فانتزی هستند، آدم سرگیچه می گیرد و در دقایق اولیه بازی، شما حواستان به دوزخ رنگی دانته در DMC است تا به مبارزه با دشمنان.
در این دنیای عجیبی که سازنده گان با خلاقیت های بی نظیر خود خلق کردند، همه چیز همانند گیم پلی سریع رخ می دهد و زمان در دوزخ معنای دیگری پیدا می کند. دوزخ در DMC همان چیزی است که آدم های عادی نیز می توانند آن را تجربه کنند که البته شرایط خاص خودش را دارد و قبل از ورود به این دنیا، نیاز به کارت دعوتی دارید که کاغذش سفید است !
سلاح ها در DMC تنوع خوبی دارند و تا پایان بازی شما احساس یکنواختی و خستگی نخواهید کرد. کنترل بازی طوری تنظیم شده که شما بتوانید در مبارزه ها از هر سلاحی حداقل یک بار استفاده کنید و DMC به شما این امکان را خواهد داد که شما مدام در حال زدن کومبو های خود باشید حتی اگر دشمن از شما فاصله داشته باشد.
قابلیت کشیدن دشمنان به طرف خود، پرواز کردن (به صورت خیلی جزئی) نیز عنصری تازه وارد به این سری است. شما تیغه ی فرشته ی مرگ را به عنوان هدیه ای از مادر خود به عنوان سلاحی و تبر سنگی قدرتمند را از طرف Sparda دریافت خواهید کرد و قدرت ها و قابلیت های دیگرتان را مدیون غول آخر های بازی هستید.
بازی کوتاه است و زود تمام می شود، باگ های آزاد دهنده ای نیز گاهی اوقات بازیکن را بدجوری عصبانی می کند و زاویه ی دوربین بازی نیز گاهی از دست بازیکن خارج می شود و این موارد را می توان جزو نقاط ضعف اساسی بازی شمرد که باید در DLC های بعدی بازی این موارد بر طرف شود.
DMC عنوان خوبی یود و آن دسته از افراد وسواس به این عنوان را تا حدی راضی نگه داشت، اما هیچ DMC دیگری تولید نخواهد شد که بتواند از شماره ی سوم آن بهتر باشد و من این را مطمئنم که نسخه ی سوم بازی، بهترین در این سری است و در آینده هم این موضوع تغییرنخواهد کرد.
اطلاعات و عوال ساخت بازی :
-
Capcom
-
Ninja Theory
-
Action
-
PEGI: 16+
سیستم مورد نیاز در اجرای بازی بر روی رایانه های شخصی :
CPU: | Intel Core 2 Duo 2.4 Ghz or better, AMD Athlon 64 X2 2.8 Ghz or better |
---|
CPU Speed: | Info |
---|
RAM: | ۲ GB |
---|
OS: | Windows Vista/XP, Windows 7, Windows 8 |
---|
Video Card: | NVIDIA GeForce 8800 GTS or better, ATI Radeon HD 3850 or better |
---|
Sound Card: | Yes |
---|
Free Disk Spac: | ۹ GB |
---|
CPU: | Intel Core 2 Duo 2.4 Ghz or better, AMD Athlon 64 X2 2.8 Ghz or better |
---|
CPU Speed: | Info |
---|
RAM: | ۲ GB |
---|
OS: | Windows Vista/XP, Windows 7, Windows 8 |
---|
Video Card: | NVIDIA GeForce 8800 GTS or better, ATI Radeon HD 3850 or better |
---|
Sound Card: | Yes |
---|
Free Disk Space: | ۹ GB |
---|
من یه جای بازی گیر کردم، می شه کمکم کنین لطفا؟
چه جوری باید خودم save کنم لطفا کمکم کنید سریع جواب بدید لطفا
سلام لطفا بگید چطوری باید بازی را ذخیره کنم؟
سلام بازی من گرافیکی شده خواهش می کنم کمکم کنید.