پشتیبانی فایرفاکس اندرویدی از افزونه ها + معرفی برترین ها

پشتیبانی فایرفاکس اندرویدی از افزونه ها + معرفی برترین ها
  • 1392/2/21
  • علیرضا
  • 5

یکی از قابلیت هایی که فایرفاکس را به مرورگری قدرتمند تبدیل کرده است وجود افزونه های فراوان می باشد . تقریبا برای انجام هر کاری می توان یک افزونه پیدا کرد . از طراحی و توسعه وب گرفته تا ذخیره کردن تمام تصاویر موجود در یک صفحه .

اگر از کاربران فایرفاکس باشید ، حتما می دانید که نسخه اندرویدی این مرورگر نیز وجود دارد . بنیاد موزیلا اخیرا قابلیت پشتیبانی از افزونه ها را هم به نسخه اندرویدی مرورگر محبوب خود اضافه کرده است تا بتوانید قابلیت های بیشتری را به آن بیفزایید . گرچه در حال حاضر تعداد افزونه های نسخه اندرویدی فایرفاکس بسیار محدود و انگشت شمار است . اما مسلما در آینده ای نه چندان دور با بهبود این قابلیت و همچنین علاقمندی برنامه نویسان ، می توانید شاهد افزونه های بیشتر ، قدرتمندتر و کاربردی تر باشید .

در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا به تعدادی از افزونه های برتر و در واقع کاربردی که در حال حاضر برای فایرفاکس اندرویدی منتشر شده اند ، نگاهی داشته باشیم …..

 

1- افزونه Phony

قبل از این به کاربرد این افزونه اشاره ای داشته باشیم ، شاید بهتر باشد که با یک مفهوم در مرورگرهای موبایلی آشنا شوید . همانطور که می دانید ، صفحات موبایل ها و تبلت ها نسبت به صفحات نمایش لپ تاپ ها و کامپیوترهای دسکتاپ ، اندازه کوچک تری دارند . به همین دلیل اکثر وبسایت ها ، یک صفحه ی سازگار برای دستگاه هایی مثل موبایل ها و تبلت ها طراحی می کنند . در این صفحات دیگر متون و تصاویر بهم نمی ریزند و می توانید خیلی راحت مطالب وبسایت مورد نظرتان را مطالعه کنید .

حالا یک وبسایت از کجا متوجه می شود که شما در حال مشاهده آن با استفاده از یک موبایل یا تبلت هستید ؟ این موضوع از طریق قابلیتی به نام User Agent به اطلاع وبسایت مورد نظر می رسد . به عنوان مثال اگر یوزر ایجنت مرورگر شما روی حالت پیشفرض باشد ، صفحه ی سازگار موبایل یا تبلت شما بارگذاری خواهد شد . مثلا آدرس صفحه ی سازگار با موبایل فیسبوک این است : m.facebook.com

اما گاهی اوقات به هر دلیلی صفحه سازگار با موبایل ، در دستگاه شما نحوه نمایش درستی ندارد یا اینکه برخی از بخش های آن غیر فعال می شود . در این صورت باید یوزر ایجنت مرورگر خود را تغییر داده و روی حالت Desktop قرار دهید تا دقیقا همان چیزی را ببینید که در مرورگر دسکتاپی خود مشاهده می کنید .

برای تغییر حالت یوزر ایجنت در فایرفاکس اندرویدی می توانید افزونه Phony را نصب کرده و بین دو حالت موبایل و دسکتاپ سوییچ کنید . برای استفاده از این افزونه کافیست منو را تپ کرده و گزینه Phony را انتخاب کنید . منویی باز خواهد شد و می توانید یکی از حالت های موجود را انتخاب کنید . مثل دسکتاپ ، آیفون و یا گوشی یا تبلت اندرویدی .

1

2- افزونه Network Preferences

در کشور ما معضلی شدیدی به نام مسدود شدن سلیقه ای سایت ها وجود دارد . برای حل این مشکل خیلی از افراد به فکر دور زدن اینگونه محدودیت ها افتاده اند . اگر شما هم می خواهید از دست معضل مذکور فرار باید مرورگری را در اختیار داشته باشید که بتوانید تنظیمات پروکسی را روی آن انجام دهید .

فایرفاکس به صورت پیشفرض امکان ست کردن یک پروکسی را به شما نمی دهد . گرچه با رفتن به صفحه about:config و انجام تغییرات نسبتا پیچیده می توان یک پروکسی را روی آن ست کرد . اما این کار واقعا خسته کننده و کمی پیچیده است و تنها به کاربران حرفه ای پیشنهاد می شود .

اما با استفاده از افزونه Network Preferences می توانید عملیات ست کردن پروکسی روی فایرفاکس اندرویدی را به راحتی هرچه تمام تر انجام دهید . این افزونه را نصب کرده ، تنظیمات پروکسی را اعمال کرده و لذت ببرید از اینترنت آزاد 🙂

2

3- افزونه Youtube Embed2Link

این افزونه برای کاربرانی مناسب است که دستگاه شان از فلش پلیر پشتیبانی نمی کند . در این صورت می توانند به راحتی لینک صفحه ویدئوی مورد نظر را پیدا کرده و آن را در لپ تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ خود مشاهده کنند . البته اگر ترجیح می دهید تا ویدئوهای تان را در اپلیکیشن رسمی یوتیوب مشاهده کنید نیز این افزونه به شما کمک خواهد کرد تا کلیپ ها را در آن باز کنید .

 

4- افزونه CleanQuit

این افزونه یک دکمه خروج برای شما فراهم می کند . البته این دکمه خروج قابلیت های بیشتری را نسبت به یک دکمه خروج معمولی در اختیار شما قرار می دهد . به عنوان مثال در هنگام خروج می توانید مواردی مثل حافظه موقت ، کوکی ها ، تنظیمات ذخیره شده وبسایت ها ، اپلیکیشن های آفلاین ، تاریخچه مرورگر ، اطلاعات فرم ها ، تاریخچه دانلود ، کلمات عبور ذخیره شده و اطلاعات سشن فعلی را پاکسازی کنید .

3

5- افزونه LastPass Password Manager

اما آخرین افزونه ی مفیدی که در این مطلب قصد معرفی آن را داریم ، افزونه معروف مدیریت کلمات عبور LastPass می باشد . این افزونه به شما قابلیت همسان سازی کلمات عبور با سرورهای این شرکت و مدیریت آن ها را به شما می دهد . اگر از کاربران فعلی Lastpass هستید ، با استفاده از این افزونه می توانید کلمات عبور را به فایرفاکس اندرویدی نیز بیاورید .

 

صفحه دریافت افزونه Phony

صفحه دریافت افزونه Network Preferences

 صفحه دریافت افزونه Youtube Embed2Link

صفحه دریافت افزونه CleanQuit

صفحه دریافت افزونه LastPass Password Manager

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
    1. سلام سینا جان .
      والا فایرفاکس روی گوشیم ندارم و به همین دلیل فرصت نشده که لست پس رو روش امتحان کنم که ببینم چه جوریاس .

  1. سلام .من گشتم افزونه ای تب برای اینترنت اکسپلورر روی فتیرفاکس اندرویدی پیدا نکردم.
    می خوام برم سایت گلستان پیام نور و تبلتم اندرویدی و هیچ یک از مرور گرا جواب نمی دن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *