سرانجام Facebook Messenger برای iPad بهینه شد

سرانجام Facebook Messenger برای iPad بهینه شد
  • 1393/4/15
  • بهرام مرتاضی
  • 0

screen480x480

 

Facebook قصد دارد تا نرم افزار پیام رسان خود را روی هر صفحه نمایشی داشته باشد. پیش از این پیام رسان فیسبوک برای Android, iOS و Windows Phone روی گوشی های هوشمند فراهم کرده بود، اما تا اکنون هرگز یک برنامه کاربردی برای iPad عرضه نشده بود. به نظر می رسد این شبکه اجتماعی به این نتیجه رسیده است که زمان آن فرا رسیده است تا پیام رسان خود را روی صفحه نمایش های بزرگ بیاورد.

اپلیکیشن در نظر گرفته شده برای iPad دقیقاً مشابه اپلیکیشن در نظر گرفته شده برای iPhone است، با این تفاوت که برای صفحه های بزرگ قالب بندی شده است. تمام گفت و گوهای شما با تمام دوستانتان در سمت راست همانند یک منو وجود دارد و اگر در سمت راست گفت گویی را که انتخاب کرده باشید نمایش داده خواهد شد.

نسخه iPad پیام رسان تمامی خصوصیات نسخه iPhone را داراست، از جمله، شکلک ها، قابلیت تماس صوتی و کنترل های چت گروهی، تنها چیزی که کمبود آن واقعاً احساس می شود امکان جدید تصویربرداری از خود با صفحه نمایش تقسیم شده و گزینه های تنظیم سریع دوربین ویدیویی است و به نظر می رسد به زودی به این برنامه کاربردی اضافه شوند.

علاوه بر این Facebook شما از برنامه کاربردی اصلی اش بیرون می کشد و شما را در محیط چتی قرار می دهد که دوست دارید با دوستانتان گفت و گو کنید. بنابراین اگر حتی نمی خواهید که نرم افزار پیام رسان را نصب کنید، Facebook به شما می گوید که چاره دیگری ندارید. اگر چه بار اولی که پیام رسان را دریافت و نصب کنید با استفاده از گزینه های بالای صفحه به راحتی می توانید وارد نرم افزار اصلی Facebook شوید تا شما احساس نکنید زیاد از نرم افزار اصلی فاصله گرفته اید.

کاملاً مشخص است که Facebook می خواهد از فعالیت پیام رسانی خارج شود، بدون اینکه کاربرانش را برای استفاده از نرم افزار اصلی Facebook از دست دهد. چیزی که هنوز مشخص نیست این است که چه مقدار از کاربران جدید به سمت استفاده از نرم افزار پیام رسان Facebook می روند. نرم افزار کاربردی WhatsApp که Facebook مالک آن است به طور غیرقابل انکار محبوبتر، پرکاربردتر و جایگزین نرم افزارهای SMS است، اما Facebook Messenger این گونه نیست. البته بدون در نظر گرفتن اینها شما می توانید نسخه iPad نرم افزار را از iOS App Store دانلود کنید.

منبع خبر

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *